PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawa autorskie i pracodawca

  • 1. Data: 2002-11-26 22:09:18
    Temat: Prawa autorskie i pracodawca
    Od: "Tytus" <b...@a...pl>

    Witam. Zwiazek z pracodawca polegajacy na tworzeniu
    oprogramowania za ktore otrzymywane jest wynagrodzenie
    miesieczne (stala umowa o prace na czas nieokreslony)
    jest w jakis sposob obostrzony co do praw autorskich
    (oczywiscie procz praw majatkowych) ?

    Chodzi mi o to, czy np. mozna zadac zaprzestania uzywania
    lub modyfikowania w produkcie kodu, stworzonego przeze
    mnie w trakcie pracy u tego pracodawcy, gdy wspomniany
    zwiazek z pracodawca ustanie ?

    Pozdrawiam
    -- Tytus

  • 2. Data: 2002-11-26 23:11:37
    Temat: Re: Prawa autorskie i pracodawca
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Tytus" <b...@a...pl> wrote in message news:as0rcj$rlj$2@news.tpi.pl...

    > Chodzi mi o to, czy np. mozna zadac zaprzestania uzywania
    > lub modyfikowania w produkcie kodu, stworzonego przeze
    > mnie w trakcie pracy u tego pracodawcy, gdy wspomniany
    > zwiazek z pracodawca ustanie ?

    Nie. Chyba, że umowa między stronami stanowi inaczej.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2002-11-26 23:43:31
    Od: "YarecKT" <Y...@o...pl>

    Tytus wrote:
> [...]
    > lub modyfikowania w produkcie kodu, stworzonego przeze
    > mnie w trakcie pracy u tego pracodawcy, gdy wspomniany

    O ile wiem (a miałem podobną sytuację) w przypadku umowy o pracę wszystko co
    zrobiłes dla pracodawcy w ramach tej umowy (czyli w godzinach pracy, w
    miejscu pracy, na sprzęcie pracodawcy, itd...) jest jego własnością. Troche
    inaczej sprawy sie mają jeśli pisałeś te programy np. w domu, po godzinach,
    na własnym kompie i dla własnych potrzeb, wtedy to tak jabyś przyniósł do
    pracy własną łopatę - możesz ją zabrać spowrotem.

  • 4. Data: 2002-11-27 17:23:17
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > na własnym kompie i dla własnych potrzeb, wtedy to tak jabyś przyniósł do
    > pracy własną łopatę - możesz ją zabrać spowrotem.

    lecz łopatę musisz mieć kupioną na fakturę i mieć działalność Operator
    koparki ręcznej.

    Nie możesz mając "legalną" licencję kupioną przez osobę fizyczną nie
    prowadzącą działalnosci gospodarczej wykorzytywać jej zarobkowo .Czyli pisać
    w domu = chałupnictwo
    Czyżbym się pomylił ??

    Epilog :
    Wszystko co zrobiłeś w ramach umowy o pracę zostaje własnością pracodawcy
    (chyba ze umowa mówi inaczej)
    Lecz zawsze możesz w puźniejszej swej pracy zawdowej (działalnosć
    gospodarcza czy umowa o pracę) korzystać z rozwiążań ( funkcji ) o ile nie
    są opatentowane przy nowych projektach .
    Nie da się rozmagnesować mózgu

    Po Tobie został kawałek kodu u pracodawcy a Ty zdobyłeś doświadczenie i
    możesz je wuykorzystywać w przyszłości dowolnie .

    rafal