PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?

  • 21. Data: 2006-07-19 17:25:34
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zasit napisał(a):

    [...]

    > Studia płatne -> mniej chetnych na studia -> mniej absolwentow -> wieksze
    > zainteresowania poszczegolnymi absolwentami -> wieksze płace (przede
    > wszystkim chodzi o zachowanie proporcji ile zarabia robol a ile inzynier)

    Tylko jeszcze udowodnij że ten kogo stać na studia jest jednocześnie tym
    inteligentniejszym, który faktycznie powinien na tych studiach się znaleźć.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2006-07-19 18:47:21
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    A co to ma do tego?
    Na studia dostaniesz sie na podstawie zdanej matury co nie gwarantuje ze
    jestes lepszy od innych bo matura to tylko matura i o zadnym poziomie
    inteligencji nie swiadczy

    A wedlug ciebie dzisiaj kandydatow na studia wybiera sie kryterium madrości?
    :]

  • 23. Data: 2006-07-19 19:28:47
    Od: Vlad The Ripper <o...@p...wp.pl>

    > Polska to zrabany kraj
    > nic tylko uciekac
    >
    > szanse w rozwoju Polski widze tylko w 2 przypadkach
    > - doksciu PO do wladzy
    > - wprowadzenia wszystkich studiow platnych !!!!! (od razu zmieni to
    > ryenk pracy inzynierowie nie beda juz pracowac za 1200 zl)
    Realizacja tych 2 rzeczy po obecnych rz?dach dobije Polsk? do ko?ca. A
    "in?ynierowie" z dyplomami kupionymi na raty nadal b?d? pracowa? za 1200, albo i
    mniej.

    --
    Vlad The Ripper o...@p...wp.pl

    Nieistnienie dowodu nie jest dowodem nieistnienia.

  • 24. Data: 2006-07-19 19:39:59
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no to widze ze rzady PIS-u sa gorsze niz rzady samego belzebuba
    :]

  • 25. Data: 2006-07-19 21:09:49
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pr
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    the_foe <t...@W...pl> napisał(a):

    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,34928
    23.html

> [...]
    > pracownikow na ok. 6 lat. To i w Chinach nie ma takich warunnkow ;)
    > JA sie pytam czy to ma sens, bo w UP dostanie pozyczki 10 tys graniczy z cudem,
    >
    > a my doplacamy taka kase do wyzysku, a te 800 000 tys nie bierze sie z powietrz
    > tylko z podatkow. Potem rzad musi represjonowac polskich pracodawcow by dac kas
    > Koreanczykom. W przyrodzie i ekonomii nic nie ginie, skoro tworzymy nowe miejsc
    > pracy, co tu duzo mowic w sposob sztuczny, to gdzie ich musi ubywac, bo trzeba
    > przykrecic podatkowa szpile by "wynagrodzic" tych pierwszych.

    Inwestorzy i kapitał są w Polsce potrzebni, tym bardziej, że jakoś się do
    Polski nie palą. Problem jest taki, że tworzy się niezdrowa konkurencja między
    krajami regionu kto zaoferuje lepsze warunki, a sprytne żółtki tylko
    przebierają palcami czekając kto da więcej.

  • 26. Data: 2006-07-20 06:38:25
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zasit napisał(a):

    > A co to ma do tego?
    > Na studia dostaniesz sie na podstawie zdanej matury co nie gwarantuje ze
    > jestes lepszy od innych bo matura to tylko matura i o zadnym poziomie
    > inteligencji nie swiadczy

    Aha. To ilu nie zdało tej ostatniej? 20%? ;)

    > A wedlug ciebie dzisiaj kandydatow na studia wybiera sie kryterium madrości?
    >:]

    Istotniejsze jest że każdy ma równą szanse by się tam dostać, a to czy się
    dostanie zależy tylko i wyłącznie od niego (pomijam oczywiście jakieś
    skrajne oszustwa).

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2006-07-20 08:00:12
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no dokladnie
    takze nie rozumiem o co ci wczesniej chodzilo

  • 28. Data: 2006-07-20 08:10:48
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zasit napisał(a):

    [...]

    > no dokladnie
    > takze nie rozumiem o co ci wczesniej chodzilo

    O to że jak wszystkie studia byłyby płatne, to 'równość szans' byłaby
    zachwiana, a nade wszystko - dużo mniej zależna od człowieka usiłującego
    się na te studia dostać.

    Może ten model jest ok w Stanach, gdzie po pierwsze nie ma takiego rynku
    pracy, który wymaga mgr by dostać jakikolwiek zawód, a po drugie dużo
    większy odsetek osób jest w stanie zgromadzić kasę na takie fundusze, są
    rózne programy stypendialne itd. Ale w Polsce? Nie widzę tego po prostu.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2006-07-20 08:47:56
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Wojciech Bańcer wrote:

> [...]
    > większy odsetek osób jest w stanie zgromadzić kasę na takie fundusze, są
    > rózne programy stypendialne itd. Ale w Polsce? Nie widzę tego po prostu.

    A zastanow sie, dlaczego w Polsce wymaga sie mgr, zeby dostac
    "jakikolwiek zawod" - np. na srednie stanowiska biurowe, na ktore na
    Zachodzie wymaga sie z reguly wyksztalcenia sredniego?
    Ta sytuacja jest wlasnie skutkiem m.in. takiego systemu edukajci, jaki mamy.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 30. Data: 2006-07-20 09:08:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Może ten model jest ok w Stanach, gdzie po pierwsze nie ma takiego rynku
    > pracy, który wymaga mgr by dostać jakikolwiek zawód,

    spokojnie, jeszcze trochę ewakuacji zarobkowej i u nas też się nie będzie
    wymagać :)

    entrop3r