PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?

  • 11. Data: 2006-07-19 11:33:15
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Masz mylne wyobrazenia.
    > Kapital, jaki przynosi do kraju duza inwestycja produkcyjna znacznie
    > przekracza to, co bedzie wyplacone w formie wynagrodzen. Zarobia takze
    > podwykonawcy, uslugodawcy, dostawcy - miejsce pracy w duzej firmie
    > pociaga czesto za soba stworzenie dodatkowych miejsc pracy w jej
    > otoczeniu. Poza tym sa jeszcze takie aspekty jak wzrost wartosci gruntow
    > i uczynienie regionu atrakcyjniejszym dla kolejnych inwestorow.

    Immona, mam wrazenie, ze nie wiesz, co to sa Kobierzyce.
    Moim zdaniem jesli Panstwo na sponsorowac taka fabryke, powinna ona stanac w ok
    Zamoscia a pod Wroclawiem.

    Wojtek

  • 13. Data: 2006-07-19 11:43:47
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 19-07-2006 o 13:06:10 Andrzej Misiak <a...@p...fm> napisał(a):

    > Uzytkownik "the_foe" <t...@W...pl>
    > Wydaje mi sie, ze zle na to patrzysz. Sytuacja wyglada tak, ze panstwo
    > daje
    > cos czego by bez inwestycji nie mialo.
    > Grunt, którego nie byloby w stanie sprzedac za rozsadne pieniadze.
    > Podatki, których by i tak nie bylo
    >
    > A o korzysciach juz pisali poprzednicy
    >
    > Oczywiscie zasadne by bylo stworzenie podobnych mozliwosci dofinansowania
    > dla mikrofirm

    NIE, DO CHOLERY!

    Nowa firma - makro czy mikro - to jest to, co widać. (i można wstęgę
    przeciąć...)

    A zabranie w podatkach milionowi przedsiębiorców po 100 złotych, by komuś
    (zgodnie z prawem Savasa) rzucić 60 milionów, to jest to, czego NIE WIDAĆ.

    Skoro państwo korzysta z istnienia firm, to niech je zakłada! Hutę
    Katowice na przykład. Państwowe Gospodarstwo Rolne. I bar mleczny Apis.

    Starszy człowiek w barze mlecznym
    je kartofle z ogórkami
    Całe życie tyrał w hucie
    a do huty dokładali
    Cała jego ciężka praca
    wszystko było chuja warte
    Gdyby leżał całe zycie
    mniejszą czyniłby on stratę

    (Kazik, 1991)

    --
    TLP

  • 14. Data: 2006-07-19 13:37:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > szanse w rozwoju Polski widze tylko w 2 przypadkach
    > - doksciu PO do wladzy

    żebyś się nie zdziwił :)

    > - wprowadzenia wszystkich studiow platnych !!!!! (od razu zmieni to ryenk
    > pracy inżynierowie nie beda juz pracowac za 1200 zl)

    ?

    entrop3r

  • 15. Data: 2006-07-19 13:44:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Albo stawiamy na budowy fabryk albo na zasoby ludzkie. Ja stawiam na ludzi
    > i na ich kreatywnosc.

    I tu się twoje drogi z PO dramatycznie rozchodzą.

  • 16. Data: 2006-07-19 14:00:08
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    apropos 1 Wole PO niz PIS

    apropos 2 Studia panstwowe powinny byc platne. Jezeli maja zostac panstwowe
    nieplatne to trzeba drastycznie zmniejszyc limity na uczelniach.

  • 17. Data: 2006-07-19 14:01:22
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    > I tu się twoje drogi z PO dramatycznie rozchodzą.

    A dlaczego to maja sie rozchodzic? Udowodnij ze PO jest za dotowaniem
    fabryk. To raczej wymysl poprzedniej ekipy rodem z piekła (SLD)

  • 18. Data: 2006-07-19 14:44:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > apropos 1 Wole PO niz PIS

    zamienił stryjek siekierkę na kijek. PIS ma swoje obsesje, a PO swoje
    interesy. Ci są oszołomami, a tamci będą, jak bardzo celnie zauważył jeden z
    przedpiśców, robić interesy z wielkim kapitałem. Nota bene taki np. Rokita
    jest człowiekiem z dokładnie tej samej gliny, co obecny fuehrer - mały i
    zakompleksiony.

    > apropos 2 Studia panstwowe powinny byc platne. Jezeli maja zostac panstwowe
    > nieplatne to trzeba drastycznie zmniejszyc limity na uczelniach.

    i uważasz, że wtedy inżynierom będzie lepiej ? Prędzej emigracja (ewakuacja)
    zarobkowa wymusi zmiany, niż jakieś utrudnienia w dostępie do edukacji. Polski
    pracodawca najpierw będzie orał tymi ludźmi, których ma, potem ograniczy
    wymagania nowym (będą poszukiwani specjaliści nie po studiach :) )
    jednocześnie starając się, by ci bardziej doświadczeni czegoś ich nauczyli
    zanim uciekną, a po podwyżkę sięgnie w ostateczności - gdy czegoś nie da się
    zrobić aaaabsolutnie żadną tańszą (w jego mniemaniu) metodą :) Ten proces już
    trwa, ale jeszcze troszkę się zejdzie.

    entrop3r

  • 19. Data: 2006-07-19 15:47:49
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > A dlaczego to maja sie rozchodzic? Udowodnij ze PO jest za dotowaniem
    > fabryk. To raczej wymysl poprzedniej ekipy rodem z piekła (SLD)

    Moja uwaga nie dotyczyła dotowania fabryk tylko stawiania na zasoby ludzkie.
    Nie chodzi mi tutaj o stawianie na swoich protegowanych, bo tutaj PO ma
    spore osiągnięcia.

  • 20. Data: 2006-07-19 15:53:53
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ze proces trwa to kazdy widzi
    ja proponuje jakies rozwiazanie zreszta gotowe rozwiazania sa do
    "scuagniecia" zywcem z innych krajow UE nawet z Czech czy tez krajow
    nadbaltyckich
    :]