PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?

  • 31. Data: 2006-07-20 09:36:10
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    typowe polskie myslenie
    Państwo ma dać mi wykształcenie a potem ma dac mi prace
    Nie ma tak
    Płacisz i masz dobrze płatny zawód
    Jestes zdolny a biedny to dostajesz stypendia naukowe !!!! (a nie socjalne
    !!!!)
    Bierzesz kredyt i splacasz potem cale zycie
    Nikt ci nic za darmo nie da
    Panstwo daje bezplatne uczelnie wyzsze i co z tego wychodzi to mamy przyklad

  • 32. Data: 2006-07-20 10:35:35
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 10:47:56 Immona <c...@n...gmailu> napisał(a):

    > A zastanow sie, dlaczego w Polsce wymaga sie mgr, zeby dostac
    > "jakikolwiek zawod" - np. na srednie stanowiska biurowe, na ktore na
    > Zachodzie wymaga sie z reguly wyksztalcenia sredniego?
    > Ta sytuacja jest wlasnie skutkiem m.in. takiego systemu edukajci, jaki
    > mamy.

    Po części też bezrobocia. I wyobrażeń o "wyższym wykształceniu", które
    pochodzą z czasów, gdy studia były raczej domeną kilkuprocentowej elity.

    Nie ma świadomości, że istnieje potężna grupa stanowisk, na które potrzeba
    po prostu człowieka jako-tako rozgarniętego, którego w kilka dni (tygodni)
    trzeba przeszkolić.

    --
    TLP

  • 33. Data: 2006-07-20 10:54:46
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    TLP wrote:

> [...]
    >
    > Nie ma świadomości, że istnieje potężna grupa stanowisk, na które
    > potrzeba po prostu człowieka jako-tako rozgarniętego, którego w kilka

    Probowalam kiedys podjac temat na forum GW, zadajac pytanie pracodawcom,
    dlaczego żądaja wyzszego wyksztalcenia na stanowiska, do ktorych
    wystarczy srednie (np. sekretarka). Od pracodawcow sie nie doczekalam
    odpowiedzi - byla jedna, z ktorej dalo sie wylowic tylko tyle, ze jak
    nie bylo wymogu wyzszego wyksztalcenia, to ilosc nadeslanych aplikacji
    zdecydowanie przerastala mozliwosci przerobowe firmy. Moze tu ktos sie
    odezwie z jakas sensowniejsza odpowiedzia - bo nie wierze, ze problem
    sie sprowadza tylko do tego.

    W tych krajach rozwinietych, o ktorych rynku pracy mam jakiekolwiek
    informacje z pierwszej reki - Niemcy, UK, NZ - wymog wyzszego
    wyksztalcenia, zwlaszcza mastera czyli mgr, pojawia sie rzadko i przy
    stanowiskach realnie wymagajacych wiedzy, jaka bardzo trudno jest nabyc
    poza studiami z danej dziedziny. Ma to sens, bo wymaganie bycia za
    wysoko wykwalifikowanym do danej pracy to marnotrawienie zasobow i
    potencjalna frustracja pracownika. Sredni personel biurowy, tzn.
    sekretarki, asystentki, referenci itd. maja z reguly skonczona szkole
    srednia i jakos nie spotykam sie z niekompetencja.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 34. Data: 2006-07-20 11:10:44
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    dokaldnie
    Wszystko pieknie i ladnie ujete
    To nam Polakom sie ubzduralo ze trzeba do jakiejs tam pracy miec
    wyksztalcenei wyzsze
    Ale coz jak sie stworzylo prawie 15 Politechnik w Polsce do tego drugie tyle
    Wyszych Szkol Zawodowych to mamy to co mamy.
    Po co ksztalcic mlodego bezrobotnego magistra skoro lepiej dac mu ta kase
    (kasa ktora by poszla z budzetu na jego ksztalcenie) i niech robi z nia
    jakis interes itd. itp.

  • 35. Data: 2006-07-20 12:19:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale coz jak sie stworzylo prawie 15 Politechnik w Polsce do tego drugie
    > tyle Wyszych Szkol Zawodowych to mamy to co mamy.

    Te szkoły okazały się znakomitym sposobem na zmniejszenie ciśnienia na rynek
    pracy i to jeszcze za pieniądze samych kształcących się. Myślę, że wraz ze
    zmniejszaniem się bezrobocia sytuacja będzie normalnieć.

    > Po co ksztalcic mlodego bezrobotnego magistra skoro lepiej dac mu ta kase
    > (kasa ktora by poszla z budzetu na jego ksztalcenie) i niech robi z nia
    > jakis interes itd. itp.

    I tu się mylisz, bo to kształcenie bezrobotnego odbywa się głównie za jego
    pieniądze. Nie ma tej kasy, o której piszesz.

  • 36. Data: 2006-07-20 12:51:42
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    jak to nie ma jak jest
    jest w ministerstwie ogolnie mowiac w budzecie

  • 37. Data: 2006-07-20 13:31:09
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > jak to nie ma jak jest
    > jest w ministerstwie ogolnie mowiac w budzecie

    Powtórz to jeszcze kilka razy, to może tę kasę wyczarujesz.

  • 38. Data: 2006-07-20 13:53:21
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    a ty dalej swoje
    kasa jest
    tylko ja o jej wydawaniu nie decyduje a chcialbym

  • 39. Data: 2006-07-20 14:54:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    >a ty dalej swoje

    Przyganiał kocioł garnkowi.

    > kasa jest
    > tylko ja o jej wydawaniu nie decyduje a chcialbym

    Nie masz żadnego dowodu na jej istnienie. Poza swoim chciejstwem.

  • 40. Data: 2006-07-20 15:00:06
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Widze ze z toba nie porozmawiac jak z inteligentnym czlowiekiem