PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?

  • 41. Data: 2006-07-20 17:44:16
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Immona napisał(a):

    [...]

    > A zastanow sie, dlaczego w Polsce wymaga sie mgr, zeby dostac
    > "jakikolwiek zawod" - np. na srednie stanowiska biurowe, na ktore na
    > Zachodzie wymaga sie z reguly wyksztalcenia sredniego?
    > Ta sytuacja jest wlasnie skutkiem m.in. takiego systemu edukajci, jaki mamy.

    To jest m. in. jeden z czynników, nie przeczę. Ale drugim jest z pewnością
    wysokie bezrobocie. Każdy zazwyczaj stara się zwiększyć swoje szanse jeżeli
    chodzi o zatrudnienie. Jednym z czynników wybitnie te szanse zwiększających
    jest właśnie wyższe wykształcenie. A dodatkowo jest to jeden z łatwiejszych
    do osiągnięcia czynników. Stąd też i jego popularność. Kiedyś już po
    technikum można było dostać dobrą pracę, teraz szanse na to są dużo
    mniejsze. Jakby tego nie było, to podejrzewam, że odsetek ciągnących
    na studia by się znacznie zmniejszył.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2006-07-20 17:52:05
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Oczywiscie i tak by bylo
    :]

  • 43. Data: 2006-07-20 17:52:21
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zasit napisał(a):

    > Państwo ma dać mi wykształcenie a potem ma dac mi prace
    > Nie ma tak

    Nikt tu nie postulował (a na pewno nie ja), że państwo ma dać mi pracę. Ale
    podziwiam Twój tok myślenia.

    > Płacisz i masz dobrze płatny zawód
    > Jestes zdolny a biedny to dostajesz stypendia naukowe !!!! (a nie socjalne
    > !!!!)

    Te, a wiesz jaka jest wysokość tego stypendium naukowego, czy tak sobie
    pokrzykujesz? Tak się składa że takowe dostaję. Wiesz ile się przeciętnie
    dostaje miesięcznie po roku ślęczenia nad książkami? W granicach 300-400 zł
    miesięcznie, nie wliczając wakacji. Taka kwota to *ledwo* wystarczyłaby na
    opłatę czesnego i to nie we wszystkich uczelniach. A tu jeszcze trzeba
    przewidzieć kasę na akademik (jeżeli uczelnia daleko) lub dojazdy (jeżeli
    nieco bliżej), na materiały potrzebne w trakcie studiów, książki, itd. Nie
    mówiąc już o tym, że pierwszy rok musisz kasę wyciągąć z rękawa, bo przecież
    SN dostaje się dopiero po drugim roku.

    > Bierzesz kredyt i splacasz potem cale zycie
    > Nikt ci nic za darmo nie da

    Sugerujesz, że państwo w ogóle ma nie dotować edukacji i nauki? Gratulacje.

    > Panstwo daje bezplatne uczelnie wyzsze i co z tego wychodzi to mamy przyklad

    A myślisz, że poziom na tych płatnych uczelniach jest ogólnie lepszy, tak?
    Studiowałeś na jakiejś i masz porównanie może?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2006-07-20 19:42:11
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    a co bys powiedzial na to zeby bylo o polowe mniej studentow?
    kasa gdyby byla ta sama mialbys 2 razy wiecej

    ogolnie trzeba zmniejszyc limity przyjec na uczelniach