PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwyżki w firmie › Re: Podwyżki w firmie
  • Data: 2007-01-03 22:27:44
    Temat: Re: Podwyżki w firmie
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 21:58:50 +0100, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <enh5e8$ngk$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:1167856221.476970.10430@11g2000cwr.googlegroups
    .com
    > dzimi <k...@d...com.pl> pisze:
    [ ... ]
> [...]
    > obowiązków. Nie jest wymagana forma pisemna, ale lepiej zadbać aby wszystko
    > było na piśmie dla celów dowodowych. Może to być zawarte w umowie o pracę
    > albo w osobnym dokumencie.
    > Więcej czytaj tu: http://42.pl/u/p3w
    > Ale często w zakresie obowiązków pracodawca umieszcza klauzulę w rodzaju
    > "wykonywanie innych poleceń przełożonych" i myśli, że jest cwany.
    > Na szczęście niekoniecznie: http://42.pl/u/p3A
    > Toteż zwiększenie/zmiana zakresu obowiązków (piszesz o przybywaniu
    > obowiązków) wymaga dokonania wypowiedzenia zmieniającego, którego pracownik

    Pod pierwszym linkiem (http://42.pl/u/p3w) jest napisane, że nie wymaga:
    <>
    Jeżeli zmiana zakresu czynności nie wykracza poza ustalony w umowie
    rodzaj pracy, nie jest potrzebne wprowadzenie jej w drodze wypowiedzenia
    czy porozumienia zmieniającego. Nowy opis czynności (czy jego zmiana) w
    omawianej sytuacji jedynie precyzuje zakres i sposób wykonywania pracy,
    stanowi uściślenie i doprecyzowanie wiążących umów o pracę, nie zmienia
    natomiast niczego w warunkach pracy i płacy i dlatego nie wymaga
    wprowadzenia w drodze porozumienia czy wypowiedzenia zmieniającego.
    </>

    > Uważam, że przy braku takiego dokumentu należy po prostu odmówić wykonywania
    > dodatkowych obowiązków w ramach pierwotnie ustalonego wynagrodzenia.

    Zależy od rodzaju pracy.

    Natomiast podwyżka musi być w formie wypowiedzenia zmieniającego albo
    aneksu do umowy, gdyż jest to zmiana warunków płacy i pracy.

    ja czyli jakub
    Revoke.