eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwyżki w firmie › Re: Podwyżki w firmie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podwyżki w firmie
    Date: Wed, 3 Jan 2007 21:58:50 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 38
    Message-ID: <enh5e8$ngk$1@news.dialog.net.pl>
    References: <1...@1...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-13506.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1167857928 24084 87.105.9.194 (3 Jan 2007 20:58:48 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Jan 2007 20:58:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:199247
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:1167856221.476970.10430@11g2000cwr.googlegroups
    .com
    dzimi <k...@d...com.pl> pisze:

    > znajoma ma dosyć ciekawy problem. Mianowicie pracuje na pełnym etacie
    > w pewnej firmie (najniższa krajowa)
    To jest ten ciekawy problem? ;)))

    > i od dwóch lat nie dostała
    > podwyżki (a obowiązków w pracy przybywało).
    To także jakby mało ciekawe...

    > Teraz rodzi się nam w głowie pytanie - czy zachowanie pracodawcy w
    > tym wypadku jest w porządku ?
    A odpowiedź wam się nie rodzi?
    BTW - rodzi się _wam_ w głowie? To macie jedną na spółkę? ;)))

    > Czy są jakiekolwiek przepisy/ustawy regulujące podwyżki pracowników
    > o minimalnym wynagrodzeniu (nie licząc podwyżek ustawowych
    > zwiększających wartość wynagrodzenia minimalnego ?
    No dobra, pożartowałem, teraz bedzie poważnie.
    Zgodnie z KP pracodawca ma obowiązek zaznajomić pracownika z zakresem
    obowiązków. Nie jest wymagana forma pisemna, ale lepiej zadbać aby wszystko
    było na piśmie dla celów dowodowych. Może to być zawarte w umowie o pracę
    albo w osobnym dokumencie.
    Więcej czytaj tu: http://42.pl/u/p3w
    Ale często w zakresie obowiązków pracodawca umieszcza klauzulę w rodzaju
    "wykonywanie innych poleceń przełożonych" i myśli, że jest cwany.
    Na szczęście niekoniecznie: http://42.pl/u/p3A
    Toteż zwiększenie/zmiana zakresu obowiązków (piszesz o przybywaniu
    obowiązków) wymaga dokonania wypowiedzenia zmieniającego, którego pracownik
    zaakceptować nie musi.
    Uważam, że przy braku takiego dokumentu należy po prostu odmówić wykonywania
    dodatkowych obowiązków w ramach pierwotnie ustalonego wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1