PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwyzka - podpowiedzcie cos

  • 1. Data: 2005-11-08 17:15:38
    Temat: Podwyzka - podpowiedzcie cos
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Witka
    Jak mozna zalatwic sobie podwyzke nie proszac o nia. Pracuje w pewnej
    firmie, prezes wychwala mnie w niebiosa, ma dobre zdanie ale sam podwyzki
    nie zaproponuje. Takie juz sa zasady. Ja z kolei nie jestem typem ktory
    zwykl o cos prosic. Licze ze skoro ktos docenia moje umiejetnosci to doceni
    je takze finansowo.

    Wiec co zrobic ? Szantaz ze zwolnieniem sie odpada.

    HELP

    Tomek

  • 2. Data: 2005-11-08 17:41:19
    Temat: Re: Podwyzka - podpowiedzcie cos
    Od: "jeendrek_" <colin_0@WYTINJ_TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    doceni
    > je takze finansowo.
    >
    > Wiec co zrobic ? Szantaz ze zwolnieniem sie odpada.

    Witaj
    Sproboj w jakis sposob sie jednak upomniec o ta podwyzke najlepiej w
    momencie kiedy bedzie Cie chwalil. Pamietaj, ze pracodwacy czesto wychodza z
    zalozenia, ze jesli siedzisz cicho i nic nie mowisz to jest Ci dobrze, wiec
    po co maja dawac wiecej kasy.
    Ja przez cztery lata pracy mialem podobna sytuacje, z tym, ze zaczalem w
    pewnym momencie mowic o tej kasie, choc i tak nic z tego nie wyniknelo, juz
    tam nie pracuje.

    Mozna tez wystosowac jakies pisemko o te podwyzke.

    zycze powodzenia
    pozdrawiam

    jeendrek

  • 3. Data: 2005-11-08 18:05:57
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Plissken [Tue, 8 Nov 2005 18:15:38 +0100]:

    > Jak mozna zalatwic sobie podwyzke nie proszac o nia.
    [...]
    > Wiec co zrobic ? Szantaz ze zwolnieniem sie odpada.

    Tego, a Ty poza proszeniem i szantażem żadnych stanów
    pośrednich, jak na przykład ROZMOWA, nie znasz...? ;)

    Kira

  • 4. Data: 2005-11-08 21:03:24
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Plissken napisał(a):
> [...]
    > zwykl o cos prosic. Licze ze skoro ktos docenia moje umiejetnosci to doceni

    Do zagadnienia można podejść dwojako: po prostu i rozwlekle.

    Po prostu to jest tak: skoro szef nie daje podwyżki, to zmień się w
    typa, który umie prosić i poproś szefa.

    Rozwlekle to jest tak: wśród czynników motywujących pracownikow do
    pracy, a jest ich od groma, uznanie za wyniki jest jednym z ważniejszych
    czynnikow. Dla wielu istotniejszym od wynagradzania za pomocą
    materialnych profitów. Istnieją dwie teorie motywowania: X i Y, jedna
    zakłada przewagę kija i kar, druga przewagę marchewki i nagród. I teraz
    pomyśl: jeśli Twój szef często chwali,to znaczy,że stosuje teorię
    marchewki i nagradzania. Jeśli ją stosuje, to nagradza Cię być może
    wedlug wlasnego wewnętrznego systemu wartości (gdzie uznanie i pochwały
    są b. ważne) albo nagradza Cię, zgodnie z opisaną powyżej teorią
    motywowania (czynniki motywujące). Więc uświadom mu, że jego hierarchia
    motywowania nijak się ma do Twojej. Innymi słowy: zmień się w typa,
    który umie prosić.

    Oba warianty sprowadzają się do jednego: pogadaj z szefem o podwyżce.
    Jakoś tak już szefowie mają, że trzeba im stawiać granice i wyznaczać
    reguły wzajemnego altruizmu.

    Więc do dziela!

    pozdr.
    m.

  • 5. Data: 2005-11-09 11:33:03
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > Jak mozna zalatwic sobie podwyzke nie proszac o nia. Pracuje w pewnej
    > firmie, prezes wychwala mnie w niebiosa, ma dobre zdanie ale sam podwyzki
    > nie zaproponuje. Takie juz sa zasady.

    Dokładnie. Szef rzadko kiedy sam zaproponuje Cię podwyżkę. To jest normalne
    :)

    >Ja z kolei nie jestem typem ktory
    > zwykl o cos prosic. Licze ze skoro ktos docenia moje umiejetnosci to
    doceni
    > je takze finansowo.

    No, niestety tak ładnie to nie ma. Ja przez jakieś 3 miechy siedziałem w
    firmie po godzinach żeby ukończyć projekt jak najszybciej. Naprawdę się
    starałem, szef to widział ale słowa nie powiedział (a ja podobnie jakt Ty
    też należę do ludzi, którym łatwo nie przychodzi "proszenie"). Dopiero jego
    asystentka zaczęła namawiać mnie, zebym pogadał z nim o podwyżce. Rozmowa
    trwała 3 sekundy. Szef się nawet nie zastanawiał :-)
    Za drugim razem było mi już łatwiej ;-)

    Tytus

  • 6. Data: 2005-11-09 15:53:08
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Plissken [Tue, 8 Nov 2005 18:15:38 +0100]:

    > [...]
    >
    > Tego, a Ty poza proszeniem i szantażem żadnych stanów
    > pośrednich, jak na przykład ROZMOWA, nie znasz...? ;)

    Chyba jasno napisalem ze nie jestem z tych co prosza.

  • 7. Data: 2005-11-09 15:55:15
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Oba warianty sprowadzają się do jednego: pogadaj z szefem o podwyżce.
    > Jakoś tak już szefowie mają, że trzeba im stawiać granice i wyznaczać

    Dziekuje za rzeczowa odpowiedz. Dzis o dziwo sam stwierdzil ze podczas
    rozmowy ze jak sie wykaze teraz to dostaje podwyzke. Oczywiscie nie bede
    mial skrupolow podczas negocjacji jej wysokosci.

    Pozdrawiam

    Tomek

    P.S. Teoria kija i marchewki jest niesamowita.

  • 8. Data: 2005-11-09 17:23:42
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Chyba jasno napisalem ze nie jestem z tych co prosza.

    To rób tak dalej i nie marudz obcym ludziom, jak swoich sie wstydzisz:)

  • 9. Data: 2005-11-09 17:54:45
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Plissken [Wed, 9 Nov 2005 16:53:08 +0100]:

    > Chyba jasno napisalem ze nie jestem z tych co prosza.

    A ja chyba jasno napisałam że nie mówię o proszeniu ;P
    Weź to swoje EGO trochę przyklep i przeczytaj jeszcze raz.

    Kira

  • 10. Data: 2005-11-09 20:19:51
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Plissken napisał(a):
    > Dziekuje za rzeczowa odpowiedz. Dzis o dziwo sam stwierdzil ze podczas
    > rozmowy ze jak sie wykaze teraz to dostaje podwyzke. Oczywiscie nie bede
    > mial skrupolow podczas negocjacji jej wysokosci.

    Nie miej w pierwszej fazie negocjacji, tj. przy wzajemnym podawaniu
    propozycji (jeśli będzie, bo może się też tak zdarzyć, że szef po prostu
    poinformuje Cię, ile zamierza podwyższyć Twoją gażę).

    > P.S. Teoria kija i marchewki jest niesamowita.
    Jest bardzo ciekawa i sprawdza się w praktyce. Teorie X i Y tak naprawdę
    nie podają optymalnych stylów motywowania, tylko klasyfikują menedżerów,
    jako motywujących kijem i motywujących marchewką. Również trudno
    rozstrzygnać, który ze stylów motywowania jest lepszy. Można zakładać,
    że ten marchewkowy, ale przykładanie jednej sztancy do ludzi to
    ryzykowne zajęcie.

    Miałem kiedyś przyjemność robić badanie świadomości i akceptacji misji
    firmy wśród jej pracowników i czynników motywujących. To byli
    menedżerowie średniego szczebla lub kandydaci na nich. Czynników
    motywujących było mnóstwo. Co moze wydawać się dziwne - profity
    finansowe były mniej więcej w połowie skali. Znacznie wyżej - inne formy
    gratyfikacji (np. szkolenia, wyróżnienia). Równie wysoko uplasowała się
    konieczność kontroli i jasno określone zasady gry.

    Dlatego obecnie od menedżerów wymaga sie umiejętności połączenia kilku
    postaw - autokratycznej, demokratycznej etc., w zależności od potrzeby
    chwili. Drzemie w tym pułapka teoretyczna - łatwo zatracić spójność i
    doprowadzić do sytuacji, w której zespół kompletnie nie wie, czego się
    po szefie spodziewać (wczoraj bił nas kijem po dupie a nasze błędy
    traktował jak koniec świata, dziś nie tylko nie nastąpił koniec świata,
    ale jeszcze szef nas częstuje marchewką).

    Więc najlepiej ulokować się gdzieś pomiędzy X i Y i skutecznie używać i
    kija i marchewki - jasno ustalać zasady gry i unaoczniać konsekwencje
    łamania ich a jednocześnie nagradzać dobrze wykonaną pracę.

    Człowiekowi łatwiej jest nagradzać. Każdy w końcu potrzebuje akceptacji
    innych a karząc tylko i wyłącznie zdobędzie jedynie postrach. Choć
    rownież posłuch. Twój szef to taki chyba trochę "amator marchewki". Ja
    się takich ludzi szczerze mówiąc trochę boję, bo nie wiem, czy to
    ulebienie marchewki nie kryje przypadkiem braku umiejętności
    asertywnych. Nieasertywny szef często jest jak wahadło - zachowuje się
    albo pobłażliwie i dobrotliwie albo skrajnie agresywnie, gdy wbrew sobie
    musi ukarać, co powoduje u niego duże poczucie dyskomfortu.

    pozdr.
    m.