PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwyżka - ile % jest realne ?

  • 1. Data: 2007-06-30 20:29:09
    Temat: Podwyżka - ile % jest realne ?
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Niedawno, po 2 latach pracy w obecnej firmie, postanowiłem w końcu upomnieć się
    o podwyżkę. Przez ten czas odniosłem, przynajmniej tak mi się wydaje, sporo
    sukcesów, doprowadziłem do końca kilka przejętych przeze mnie projektów. Kilka
    miesięcy temu trafiłem do działu, w którym, w moim i nie tylko odczuciu,
    wykonuje się pracę wymagającą dużo większej i szerszej wiedzy i doświadczenia
    niz w pozostałych działach firmy. Rozmawiałem z obecnym kierownikiem i
    stwierdził, że jest bardzo zadowolony z mojej pracy.
    Nie upominałem się do tej pory o podwyżkę, gdyż jakoś nie było ku temu dobrego
    momentu: na początku uważałem, że pieniądze, jakie zarabiam, odpowiadają moim
    kwalifikacjom. Później firma wpadła w małe kłopoty po tym, jak klient wycofał
    się z dużego projektu w momencie, gdy ten był już na ukończeniu (duzi klienci
    tak miewają) i uznałem, że nie będzie to dobry moment na negocjowanie podwyżki.
    Później, jak pisałem, trafiłem do działu, w którym ciężko jest uchwycić taki
    moment, kiedy kończy się jakiś projekt i spijamy śmietankę ...
    Na pytanie kierownika, jakiej podwyżki oczekuję, stwierdziłem, że 50%. Wiem, że
    osoby, które przychodzą obecnie do naszej firmy zaraz po studiach dostają
    podobne pieniądze, jakie ja mam obecnie, podczas gdy ja mam za sobą już kilka
    lat doświadczenia zawodowego. Czy uważacie, że w takich okolicznościach
    wynegocjowanie 50 % podwyżki jest realne? Ile wam udało się kiedykolwiek
    wynegocjować ?
    Aha, żeby było jasne: nie szukałem do tej pory innych ofert na zasadzie "szefie,
    mam lepszą ofertę więc jak nie dostanę podwyżki to odchodzę", więc nie wiem, czy
    gdzie indziej dali by mi tyle, ile chcę. W obecnej firmie pracuje mi się bardzo
    dobrze i wiem, że taką atmosferę pracy jak mam obecnie trudno byłoby mi gdzie
    indziej znaleźć. Poza tym jakoś nie lubię rozmów w takim stylu.

    Jeśli jakieś konkretniejsze informacje sa potrzebne, to podam, o ile nie są
    poufne ;)

  • 2. Data: 2007-06-30 21:25:55
    Temat: Re: Podwyżka - ile % jest realne ?
    Od: "JAcek" <z...@a...su>

    > wam udało się kiedykolwiek wynegocjować ?

    45% , po dwóch latach pracy

    > Aha, żeby było jasne: nie szukałem do tej pory innych ofert na zasadzie
    > "szefie, mam lepszą ofertę więc jak nie dostanę podwyżki to odchodzę",
    >Poza tym jakoś nie
    > lubię rozmów w takim stylu.

    Ale nic tak nie działa skutecznie na pracodawcę jak właśnie taka rozmowa,
    Obecny niedał mi przez 2 lata sam z siebie nic
    Ba, wypwiedziałem umowę i dopiero ostatniego dnia wypowiedzenia
    zadeklarował
    zgodę na moje warunki, odpuściłem 5 % w zamian za auto na wakacje i pokrycie
    kosztów
    użytkowania auta przez pracodawcę w czasie, wakacji, urlopu

    Sami z siebie rzadko coś dają , tzreba oto walczyć, interesy pracownika i
    pracodawcy
    rzadko bywają podpobne :)

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-30 21:38:00
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > kosztów
    > użytkowania auta przez pracodawcę w czasie, wakacji, urlopu
    A co wczesniej mówił, jak stwierdziłeś, że chcesz 50% podwyzki ?

  • 4. Data: 2007-06-30 22:00:53
    Od: "JAcek" <z...@a...su>

    > A co wczesniej mówił, jak stwierdziłeś, że chcesz 50% podwyzki ?

    W czasie rozmowy wpierw absolutnie wykluczył taką podwyżkę, po dłuższej
    rozmowie gdy padł argument
    że odchodzę zaproponował o połowę mniejszą podwyżkę plus dodatkową premię
    Próbował negocjować :)

    Ale ja nie blefowałęm zapewniłem sobie ewentualne miejsce pracy w innej
    firmie i płace na poziomie takim o jaką podwyżkę starłem się w obecnej
    firmie. (trochę mi zajęło czasu aby taką ofertę znaleźć, z pół roku)
    I zmieniłbym firmę gdyby mój pracodawca niezakceptował moich warunków
    Zaakceptował z czego się cieszę, bo dobrze mi się pracuje w tej firmie

    Nieustająco poszukuję pracy

    Darek

  • 5. Data: 2007-06-30 22:35:55
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    jaQbek wrote:

> [...]
    > lat doświadczenia zawodowego. Czy uważacie, że w takich okolicznościach
    > wynegocjowanie 50 % podwyżki jest realne? Ile wam udało się kiedykolwiek

    Skoro jest tak jak piszesz to pracodawca moze uwazac Cie za osobe
    o malych wymaganiach finansowych, nieswiadoma swojej wartosci
    lub niepewnego siebie. Jesli tak jest i nagle upominasz sie
    o 50% podwyzki to lepiej rob to majac zabezpieczenie w postaci
    konkretnych ofert, bo moze trzeba bedzie grac ostro. Poza tym
    orientacja w rynku pracy pomoze Ci poznac faktyczne mozliwosci.

  • 6. Data: 2007-07-01 08:01:40
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    MarcinF wrote:

> [...]
    > konkretnych ofert, bo moze trzeba bedzie grac ostro. Poza tym
    > orientacja w rynku pracy pomoze Ci poznac faktyczne mozliwosci.

    Marcin ma 100% racji. Musisz mieć argumenty i to bardzo silne,
    na wypadek różnych opcji negocjacyjnych, nieraz samo ładne mówienie
    nie wystarcza (Tobie się może wydawać co innego niż szefowni, kierownikowi)
    i są potrzebne ostateczne argumenty. Poza tym możesz poszukując nowych
    ofert pracy wynegocjować podwyżkę 200% :) u innego pracodawcy.
    Nie lubisz rozmów w stylu wóz albo przewóz, ale być może druga strona
    lubi, imho tutaj nie ma miejsca na sentymenty i cackanie się.

  • 7. Data: 2007-07-02 00:26:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Sat, 30 Jun 2007 22:29:09 +0200, od jaQbek :

    > Niedawno, po 2 latach pracy w obecnej firmie, postanowiłem w końcu upomnieć się
    > o podwyżkę.

    Ja po 10 latach w obecnej firmie nie upominam się o podwyżkę, po prostu
    szukam nowej roboty. Kasa to nie wszystko, aczkolwiek wiem, ze znajdę
    robotę za niższą kasę, bo jak na zadania które wykonuję, to mam kasę
    całkiem niezłą, chociaz znajomi robią mniej, a kasy mają więcej w innych
    firmach.

    W Twoim przypadku kolego JaQbek myśle, lepiej by było równolegle rozpocząć
    własną działalność i tworzyć projekty na własny rachunek. Mam jeden taki
    pomysł, ale nie mam kasy na jego wdrożenie, a samodzielnie jestem zbyt
    "cienki" aby to zrobić w PHP+MySQL.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net