PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-11 11:20:54
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: "Arrival" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiscie mozna wszystko zwalac na koniunkture...ale czy tylko???
    > Zauwazmy ze pracodawca zatrudniajacy emeryta lub renciste nie placi za
    niego
    > ubezpieczenia spolecznego!!!!
    > Tak ze mamy chora sytuacje: jedni maja dwa "etaty" a rzesze mlodych sa bez
    > pracy, rencisci maja przewage na rynku z nieracjonalnych, choc
    ekonomicznych
    > powodow - nie chodzi o to zeby dyskryminowac rencistoe i emerytow ale
    przede
    > wszystkim o rowne prawa!!!
> [...]

    Hmm... Wg mnie główną przyczyną bezrobocia w polandii jest zły system
    edukacji. Nie wiem co nasi ministrowie chca osiagnac, ale wydaje mi sie, ze
    po prostu ich zalozeniem jest ksztalcic geniuszy w kazdym calu i ucza
    kazdego wszystkiego co uwazam za niedorzeczny pomysl. Sa ludzie majacy kilka
    fakultetow i oni robia to po to, zeby znalezc prace jak nie w jednej to w
    innej dziedzinie. Na zachodzie majha wszystko pieknie wyliczone. Sa
    przewidywania ilu spoejcalistow z danej dziedziny bedzie potrzebnych za
    kilka lat i do tego dostosowywane sa miejsca na uczelniach. Nie ma tak, ze
    na potrzebnych 100 osob mamy 10 tysiecy chetncych i wszyscy placza ze nie ma
    pracy. To sa moje prywatne przemyslenia :)

    Z poważaniem:
    Szymon Przybyszewski