PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-11 12:07:11
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:b9lcvq$e1k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Antoni Koczen" <s...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > niego
    >

    > Sugerujesz , ze emeryt odbiera Ci prace?
    > ROTFL.
    >
    > Jezeli czlowiek ma 20 - 40 lat to trudno, zeby go zastapil
    > emeryt po 60. Nie ta sprawnosc ani umyslu, ani fizyczna.
    > Do tego dochodza rozne choroby.
    >
    > Oczywiscie rencisci moga wykonywac pewna prace i bardzo dobrze, ze je
    > wykonuja.
    > Praca nie wezmie sie stad, ze komus zabronisz pracowac!!

    IMHO to nie jest takie proste. Oczywiscie nie byloby ani sensowne, ani
    moralne odbierania
    pracy ludziom ktorzy wypracowali sobie pelna emeryture. Jednak istnieje cala
    rzesza
    wczesniejszych emerytow i rencistow ktorzy pracuja - naprawde nie widze
    tutak sensu.
    A wbrew pozorom wcale nie ejst ich tak malo. Oczywiscie te kilkadziesiat
    tysiecy miejsc pracy
    sytuacji nie uzdrowi, ale by moglo byc jakims impulsem Dodam ze takie
    zalecenie powtarza sie
    od lat w roznych raportach ekeonomistow.

> [...]
    > pracowac,
    > tylko jezdzili na wycieczki i chodzili sobie na imprezki w swoim
    > towarzystwie.
    > Poswiecilby sie hobby. Gdyby im tylko zlodziejski system z ZUSem chcial
    > oddac.
    > A, ze czlowiek po 40 latach pracy w Polsce i placenia skladek dostaje
    > tyle, ze nie starcza na przezycie to niestety musi pracowac.
    > Na pociesznie powiem, ze pare lat i Ty i ja tez bedziemy w tej dobrej
    > sytuacji.
    > Wtedy dopiero skorzytamy z luksusuow emeryta!

    Nie powtarzaj sloganow zaslyszanych. Akurat srednia emerytura w Polsce w
    stosunku do sredniej pracy jest
    PROCENTOWO jedna z najwyzszych na swiecie. A ogolnie grupa emerytow wcale
    nie jest ogolnie w
    najgorszej sytuacji materialnej. Dodam jeszcze ze ZUS ma koszty dzialanosci
    kilkakrotnei nizsze nzi rozne prywatne
    towarzystwa emerytalne.
    A ze mamy niskie place to juz inna sprawa.
    Jak ktos zarabia 700 zl, to jasne ze jak bedzie maial 500 zl emerytury to
    bedzie w kiepskiej sytuacji.

    > Lepiej bys sie zastanowil dlaczego do Polski oplaca sie przywiezc wszystko
    > a produkcja prawie sie nie oplaca. I dlaczego Polskie firmy juz
    zastanawiaja
    > sie nad przeniesiem produkcji za granice, nawet do krajow, gdzie koszt
    pracy
    > jest
    > teoretycznie wiekszy niz u nas. A kilka firm juz przenisolo produkcje.

    Poczytaj statystyki , a nie pisz bzdur.

> [...]
    > Przeciez sa to pieniadze wyrzucone w bloto. Za chwile ich zabraknie (w
    koncu
    > ile obligacji mozna
    > sprzedac?? ). Molochy upadna
    > a wtedy dopiero bedzie tragedia dla ich pracownikow. Bo okaze sie, ze
    > pieniedzy nie ma juz w budzenie..
    > Inwestorzy wyjechali do bardziej przyjaznych krajow. Ale czy ktos z rzadu
    > powie to np. gornikom?
    > Przeciez jak to sie stanie to on juz nie bedzie rzadzil.

    > AFAIR to SLD proponowalo niedawno debilny projekt, by emerytom zakazac

    Emeryci mundurowi to inna para kalszy i tutaj nie ejst to takie proste.
    Wczeniejsza emerytura to przeciez
    takze rodzaj rekompensaty za niskie place ...

    --
    Jacek