PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-11 15:44:35
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: "Marcin" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b9ledv$itr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > IMHO to nie jest takie proste.

    Nie ma prostych rozwiazan. Proste rozwiazania podpowiada
    dj Andrzej i jemu podobni. Mam nadzieje, ze jestem
    daleko od nich.

    > Oczywiscie nie byloby ani sensowne, ani
    > moralne odbierania
    > pracy ludziom ktorzy wypracowali sobie pelna emeryture. Jednak istnieje
    cala
    > rzesza
    > wczesniejszych emerytow i rencistow ktorzy pracuja - naprawde nie widze
    > tutak sensu.
    > A wbrew pozorom wcale nie ejst ich tak malo. Oczywiscie te kilkadziesiat
    > tysiecy miejsc pracy
    > sytuacji nie uzdrowi, ale by moglo byc jakims impulsem

    Nie bedzie zadnym impulsem. Co najwyzej do zwiekszenia bezrobocia.
    W Twoim mysleniu moze sie to nie miesci, ale tak zwykle sie dzieje.
    Po prostu im wiecej ludzi pracuje, tym wiecej moze wydac, wiec
    wiecej ludzi ma prace, aby dostarczyc im towary i uslugi.
    Jezeli zakazesz tym ludziom pracy to pracodawcy
    na ich miejsce wcale nie zatrudnia mlodych (a przynajmniej nie w takiej
    ilosci).
    Po prostu albo zwina interes, albo zatrudnia na czarno.

    W Polsce jest jeszcze duzo pracy zeby dorownac chociaz najgoszym panstwom z
    UE.

    > Nie powtarzaj sloganow zaslyszanych. Akurat srednia emerytura w Polsce w
    > stosunku do sredniej pracy jest
    > PROCENTOWO jedna z najwyzszych na swiecie.

    Zapomnailes dodac, ze skladka procentowo jest tez jedna z najwyzszych w
    swiecie.

    Nie chodzi o procentowo. Ale o to co tak naprawde moga sobie kupic.
    Bardzo czesto Ci ludzie nawet nie maja na lekarstwa i podstawowe
    wyzywienie. Wiec zabieranie im mozliwosci pracy to tak jakby ich
    skazac ich na smierc z powodu zaniechania leczenia.

    Od jakiego czasu ZUS wysyla grupom 40 -50 latkow wielkosc 'kapitalu
    poczatkowego'. Jak mozesz to zobacz ile Ci ludzie maja pieniedzy na
    papierze.
    Dla sredniej pensji sa to kwoty ok. 100 tys -200 tys. pln.
    (nie znam dokladnych wyliczen, opieram sie na tym co przysylali znajomym,
    rodzinie).
    Gdyby ludzie dostali te pieniadze przy przejsciu na emeryture to czy
    sadzisz, ze by pracowali?

    > A ogolnie grupa emerytow wcale
    > nie jest ogolnie w
    > najgorszej sytuacji materialnej. Dodam jeszcze ze ZUS ma koszty
    dzialanosci
    > kilkakrotnei nizsze nzi rozne prywatne
    > towarzystwa emerytalne.

    Gdyby jakas firma prywatne dzialala na takiej zasadzie jak ZUS to juz dawno
    by nie istniala.
    Jakos trudno mi sobie wyobrazic inne towarzystwo ubezpieczeniowe
    czy szerzej firme finansowa (fundusz inwestycyjny, bank), ktore nie wie
    kto ile wplacil pieniedzy, kto zalega. I taka obsluga jak jest w ZUS
    to chyba niegdzie nie ma. Olewanie klienta na kazdym kroku.
    Najprostsza sprawa to droga przez meke. Sa co prawda wyjatki
    od tej reguly, ale poniewaz zwykle jedna sprawa to wizyta w kilku okienkach
    to odczucie pozostaje nienajlepsze.

    W bankach bywam czesciej i jakos nigdy nie bylo tak zle.
    (chociaz oczywiscie nie jest idealnie).

    > Poczytaj statystyki , a nie pisz bzdur.

    Wlasnie statystyki! Zobacz ile na glowe np. Czecha przypada inwestycji
    a ile na glowe Polaka.
    U nas latwo sie o tym zapomina i czesto podaje cala kwote inwestycji.
    Ladnie to wyglada, ale zapomina sie, ze takie Czechy sa kilka razy
    mniejsze.
    A Polacy tez przenosza swoje firmy za granice, np. wspomniany Kulczyk
    czy firma odziezowa z marka Re-reserved.

    > Emeryci mundurowi to inna para kalszy i tutaj nie ejst to takie proste.
    > Wczeniejsza emerytura to przeciez
    > takze rodzaj rekompensaty za niskie place ...

    IMHO tak jest na swiecie, ze np.policjant przechodzi na wczesniejsza
    emeryture i budzet mu doplaca. Przeciez musi byc rekompensata za
    trudna prace. U nas jest problem, bo czesc ludzi z mundurowych
    wczesniej pracowala w takich instytucjach, ze zadna emerytura im sie
    nie tylko nie nalezy, ale powinni poznac teraz wieznienia z drugiej strony.

    Pozdrawiam

    Marcin

    "In philosophy, or religion, or ethics, or politics, two and two might make
    five, but when one was designing a gun or an aeroplane they had to make
    four." - George Orwell