PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poczta Polska

  • 1. Data: 2005-02-04 11:34:20
    Temat: Poczta Polska
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    Witam

    Ostatnio był w Uwadze TVN reportaż o pracy listonoszy poczty polskiej.
    Mam znajomego pracującego na poczcie, nie w charakterze listonosza tylko
    w kasie. Oczywiście, o czym była mowa w tvn, musiał ubezpieczyć się w
    Pocztylionie, musi prenumerować jakąś gazetę (na szczęście, jak mówi,
    moze ją brać do domu:). Nie musi kupować żadnych towarów, którymi poczta
    udaje, że handluje. Inną denerwująca sprawą jest fakt, że pracuje,
    załóżmy od 10 do 18. To musi już _być_ w pracy o 9:30, bo muszą go
    przewieźć konwojem na punkt pocztowy w jakimś supermarkecie. Kończy
    pracę o 18, to jeszcze czeka na konwój (5 do 15 minut), konwój dowozi go
    na pocztę (jest 18:25 do 18:40), tam dopiero rozlicza się z pieniędzy (5
    do 15 minut w zależności od ilości gotówki, i czy akurat osoba z którą
    się rozlicza jest wolna czy zajęta. I tłumaczy mu się, że przecież jak
    jedzie z konwojem czy jak się rozlicza to wtedy nie pracuje. I koniec.
    Nieważne że pozostaje w tym czasie do dyspozycji pracodawcy. A ja
    naiwnie myślałem, że jeśli firma jest państwowa, to przynajmniej prawo
    pracy jest tam przestrzegane.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-04 11:36:47
    Temat: Re: Poczta Polska
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-04, Pajączek <c...@b...cy> wrote:
> [...]
    > Nieważne że pozostaje w tym czasie do dyspozycji pracodawcy. A ja
    > naiwnie myślałem, że jeśli firma jest państwowa, to przynajmniej prawo
    Tia... I niedopowiedziane "A jak Ci się nie podoba, to na Twoje miejsce
    czeka 100 następnych"...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    każde takie zgłoszenie [o bombie] sprawdzić musi nasz specjalista,
    powiedzmy pies

  • 3. Data: 2005-02-04 14:33:24
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Niech napisze w tej sprawie mejla do TVNu. Im wiekszy ruch koło tej sprawy
    tym wieksza szansa na poprawe pracowniók PP

  • 4. Data: 2005-02-04 15:38:10
    Od: "teddy" <t...@o...pl>

    > Tia... I niedopowiedziane "A jak Ci się nie podoba, to na Twoje miejsce
    > czeka 100 następnych"...

    To zdanie jest juz w Polsce kultowe, z tym ze ilosc chetnych jest rozna :D

  • 5. Data: 2005-02-04 17:02:29
    Od: Nathas <n...@o...pl>

    Pajączek <c...@b...cy> napisał:

> [...]
    > w kasie. Oczywiście, o czym była mowa w tvn, musiał ubezpieczyć się w
    > Pocztylionie, musi prenumerować jakąś gazetę (...)

    Reportażu nie oglądałem, ale pracowałem kilka lat temu jako listonosz.
    Po godzinach nie siedziałem, żadnego przymusowego ubezpieczenia,
    prenumeraty czy czegoś takiego nie było, nie wiem, może coś się zmieniło
    przez te parę lat:) W każdym razie ja wspominam bardzo miło (szczególnie
    kochanych emerytów i rencistów, dzięki którym miałem drugą wypłatę:))

    pozdr
    Nathas.

    --
    "Jeżeli w coś się nie wierzy to trudno to zobaczyć nawet gdy ma się to tuż
    przed oczami"

  • 6. Data: 2005-02-04 22:23:15
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    On 2005-02-04 16:38, teddy wrote :

    > To zdanie jest juz w Polsce kultowe, z tym ze ilosc chetnych jest rozna :D

    To i tak nieźle, niedługo mogą zacząć mówić "a na Twoje miejsce czeka
    100.000 Chińczyków" :-)

    T.

  • 7. Data: 2005-02-04 22:31:19
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Tia... I niedopowiedziane "A jak Ci się nie podoba, to na Twoje miejsce
    > czeka 100 następnych"...

    To nie jest niedopowiedziane czasem. Znam firmę, gdzie ludzie na
    sprzedaży mają stałą pensję tylko (nawet nie niską), bez prowizji za
    efekty. Z tym, że na kilkunastoosobowe biuro zatrudnia się zawsze
    jedną osobę więcej niż należy i co miesiąc zwalnia najsłabszą. Nowy
    pracownik przyjmowany na jej miejsce ma ochronę 3 miesiące (jeśli są
    jaieś "nadzieje" z nim związane).
    Strach przed zwolnieniem stymuluje wyniki sprzedaży zamiast prowizji.
    Jakoś to działa tak, że czasem nawet przez kilka miesięcy nikogo się
    nie zwalnia.
    Takich firm jest pewnie więcej...

  • 8. Data: 2005-02-04 23:21:31
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2005-02-04 23:31,Użytkownik Jan Kowalski w pocie czoła napisał:

> [...]
    > Strach przed zwolnieniem stymuluje wyniki sprzedaży zamiast prowizji.
    > Jakoś to działa tak, że czasem nawet przez kilka miesięcy nikogo się

    ...eeeee - prymitywne! ;) Lepiej by np. powiedzial, ze najslabszemu
    odrabie glowe przy uzyciu miecza samurajskiego.. Przypuszczam, ze efekty
    bylyby znaaaaacznie lepsze...
    ..a tak na powaznie - czy to nie jest aby mobbing?

    pozdr
    A.

  • 9. Data: 2005-02-05 10:35:56
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > jedną osobę więcej niż należy i co miesiąc zwalnia najsłabszą. Nowy
    > pracownik przyjmowany na jej miejsce ma ochronę 3 miesiące (jeśli są

    Świetna atmosfera tam musi być w tej firmie.
    Każdy kombinuje jak tu drugiego wkopac, żeby to jego nie wyrzucili.

    --
    Stach - Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl

  • 10. Data: 2005-02-05 11:43:31
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Świetna atmosfera tam musi być w tej firmie.
    Nie chciałbyś przetestować...