PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co na górze CV pisać "Curriculum vitae"?

  • 1. Data: 2006-07-27 20:28:12
    Temat: Po co na górze CV pisać "Curriculum vitae"?
    Od: "beno" <r...@v...pl>

    Po co? Zajmuje dużo miejsca które można przeznaczyć na bardziej wartościowe
    rzeczy, a nic nie wnosi, bo i tak wiadomo czym ten dokument jest - raczej nikt
    nie pomyli dokumentu o takim layout jak CV z zapytaniem ofertowym czy reklamacja.

    Czy ktoś ma jakąś sensowną odpowiedź?

  • 2. Data: 2006-07-27 20:31:18
    Temat: Re: Po co na górze CV pisać "Curriculum vitae"?
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    beno wrote:
> [...]
    > nie pomyli dokumentu o takim layout jak CV z zapytaniem ofertowym czy reklamacja.

    Co mogę powiedzieć - nigdy takiego nagłówka nie dodawałem... :)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2006-07-27 20:36:56
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    beno zapodał(a):

> [...]
    > jest - raczej nikt nie pomyli dokumentu o takim layout jak CV z
    > zapytaniem ofertowym czy reklamacja. Czy ktoś ma jakąś sensowną odpowiedź?

    Czemu na okładce dowodu osobistego jest Dowód Osobisty ?
    A czemu na paszporcie jest PASZPORT ?

    Przecież wiadomo, że to nie instrukcja do kosiarki...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2006-07-27 21:17:03
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Po co?

    Ze względów estetycznych.

    > Zajmuje dużo miejsca które można przeznaczyć na bardziej wartościowe
    rzeczy

    Sam wiesz, jak wyglądają okładki książek, na których jest milion informacji
    i tysiąc reklam.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-07-27 21:24:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    DooMiniK wrote:

    > Przecież wiadomo, że to nie instrukcja do kosiarki...

    Eee, skad wiadomo? ;)

    (pytanie pomocnicze)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 6. Data: 2006-07-27 21:29:42
    Od: "beno" <r...@v...pl>

    > Czemu na okładce dowodu osobistego jest Dowód Osobisty ?
    > A czemu na paszporcie jest PASZPORT ?
    >
    > Przecież wiadomo, że to nie instrukcja do kosiarki...

    Dziękuję za odpowiedź pytaniem na pytanie. Różnica jest jednak zasadnicza - w CV
    liczy się oszczędność miejsca (o czym pamięta niewiele osób), umiejętność jasnej
    komunikacji i zrobienia dobrego wrażenia. Po co zatem największą czcionką
    podawać informację, która jest zupełnie zbędna? Jaka jest w tym logika?

    Poza tym zwracam uwagę, że jak dajesz do ręki komuś paszport, to - zakładając że
    zabrakłoby napisu na okładce - nie wiadomo, patrząc z zewnątrz, czym jest ta
    mini-książeczka. Tymczasem w CV nie ma okładki i zawartość jest od razu widoczna
    - stąd nie ma potrzeby umieszczania napisu "curriculum vitae".

  • 7. Data: 2006-07-27 21:34:01
    Od: "beno" <r...@v...pl>

    > Ze względów estetycznych.

    Ze względów estetycznych to lepiej, moim zdaniem, umieścic jakiś ładny element
    graficzny/kreskę/ładnie skomponowany nagłówek, którym zademonstrujesz, że
    potrafisz przygotowywać profesjonalne dokumenty na komputerze. Walnąć "C U R R I
    C U L U M V I T A E" Times New Roman 12pt. potrafi każdy bęcwał i z mojego
    punktu widzenia nie wnosi to wiele estetyki.

    > rzeczy
    >
    > Sam wiesz, jak wyglądają okładki książek, na których jest milion informacji
    > i tysiąc reklam.

    Nie rozumiem o co chodzi....? Nie chodzi mi o umieszczanie reklamy na górze CV
    ani o "naćkanie" informacjami - tylko wykorzystanie małej ilości dostępnej
    przestrzeni w efektywny sposób.

  • 8. Data: 2006-07-27 22:14:24
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    beno wrote:

> [...]
    > mini-książeczka. Tymczasem w CV nie ma okładki i zawartość jest od razu widoczna
    > - stąd nie ma potrzeby umieszczania napisu "curriculum vitae".

    Jakby mi sie chcialo to przygotowalbym ci bibliografie, ktora
    wygladalaby jak CV. Albo reklame proszku pt. "Ten konsument nie moze sie
    mylic". Z odleglosci 2 i pol metra bedzie wygladalo jak CV ;)

  • 9. Data: 2006-07-27 22:16:21
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    beno wrote:

    > Ze względów estetycznych to lepiej, moim zdaniem, umieścic jakiś ładny element
    > graficzny/kreskę/ładnie skomponowany nagłówek, którym zademonstrujesz, że

    NIE! SPRZECIW! 99% ludzi nie ma zmyslu estetycznego. Twoja rada im
    moze zaszkodzic!

    > potrafisz przygotowywać profesjonalne dokumenty na komputerze. Walnąć "C U R R I
    > C U L U M V I T A E" Times New Roman 12pt. potrafi każdy bęcwał i z mojego
    > punktu widzenia nie wnosi to wiele estetyki.

    Zareczam ci, ze nie kazdy potrafi walnac CV tak, zebybylo estetycznie ;)

  • 10. Data: 2006-07-27 22:26:02
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    beno zapodał(a):

    > Dziękuję za odpowiedź pytaniem na pytanie. Różnica jest jednak
    > zasadnicza - w CV liczy się oszczędność miejsca (o czym pamięta niewiele
    > osób), umiejętność jasnej komunikacji i zrobienia dobrego wrażenia.

    W podaniu też liczy się to samo - jednak na górze musi wystąpić PODANIE.

> [...]
    > w CV nie ma okładki i zawartość jest od razu widoczna - stąd nie ma
    > potrzeby umieszczania napisu "curriculum vitae".

    Wpinasz do teczki: CV, list motywacyjny, podanie o przyjęcie do pracy, etc.
    Dobrze, jak wszystkie dokumenty są jakoś zatyt.