PracaGrupypl.praca.dyskusje › Planowane zmiany w kodeksie pracy

  • 1. Data: 2005-12-05 11:08:41
    Temat: Planowane zmiany w kodeksie pracy
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    "W projekcie znalazło się wiele nowych form zatrudnienia. Po raz
    pierwszy uregulowany ma być status osób pracujących w firmach
    rodzinnych, a także zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych. Pracodawcy
    od lat domagają się rozwiązań, dzięki którym będą mogli obniżyć koszty.
    Dlatego powinni być zadowoleni. Tylko na skróceniu okresu wypłacania
    wynagrodzenia chorobowego (z 33 do 14 lub 7 dni) zyskają wiele. Łatwiej
    też będą mogli uwolnić się od niechcianego pracownika, choć wiązać się
    to będzie z koniecznością zapłacenia mu wysokiego odszkodowania.
    Na zmianie przepisów urlopowych powinniśmy zyskać wszyscy. Zniknie urlop
    na żądanie, ale pracownicy będą mieli więcej zwykłego urlopu. Będą
    jednak na niego musieli zapracować, bo czas nauki nie będzie wliczany do
    stażu urlopowego. Kodeks będzie regulował indywidualne i zbiorowe
    stosunki pracy.
    Podstawowy wymiar urlopu wynosić ma 28 dni, a po 10 latach pracy - 36
    dni kalendarzowych. Do 3 lat ma być ograniczony łączny czas trwania umów
    na czas określony z jednym pracodawcą, a okres przedawnienia roszczeń ze
    stosunku pracy zostanie wydłużony z trzech do pięciu lat, opisuje
    projekt nowych rozwiązań "Gazeta Prawna"."
    Info za http://wiadomosci.onet.pl/1206550,11,item.html
    Co o tym myslicie? Mnie zastanawia np kwestia platnosci za zwolnienia.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 2. Data: 2005-12-05 11:52:35
    Temat: Re: Planowane zmiany w kodeksie pracy
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote in message

> [...]
    > pracy.
    > Podstawowy wymiar urlopu wynosić ma 28 dni, a po 10 latach pracy - 36 dni

    Jeśli kalendarzowych a nie roboczych i do tego zniesie
    się uwzględnienie nauki (studiów, szkoły) w stażu pracy,
    to spowoduje to faktycznie skrócenie, o ponad tydzień, urlopów
    części osób. Będą mieli 28 dni kalendarzowych zamiast 26 roboczych.
    Oczywiście... można brać urlopy od pn do pt i już mamy "obejście
    prawa" gotowe.

    Stach

  • 3. Data: 2005-12-05 12:18:34
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    > części osób. Będą mieli 28 dni kalendarzowych zamiast 26 roboczych.
    > Oczywiście... można brać urlopy od pn do pt i już mamy "obejście

    "Podstawowy wymiar urlopu wynosić ma 28 dni, a jeżeli pracownik jest
    zatrudniony co najmniej 10 lat - 36 dni kalendarzowych. Do wymiaru
    urlopu nie wlicza się niedziel i świąt tzw. czerwonych kartek w
    kalendarzu, czyli dni ustawowo wolnych od pracy."

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-12-05 12:19:36
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > "W projekcie znalazło się wiele nowych form zatrudnienia. Po raz
    > pierwszy uregulowany ma być status osób pracujących w firmach
    > rodzinnych, a także zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych.
    Brak szczegółów.

    > Pracodawcy
    > od lat domagają się rozwiązań, dzięki którym będą mogli obniżyć koszty.
    > Dlatego powinni być zadowoleni.
    Gorzej z pracownikami, tzn rząd jest bezczelny i jak zwykle staje po stronie
    tego kto ma więcej nakradzionych pieniędzy, a nie liczy ilości ludzi , którzy
    są za lub przeciw nowemu prawu.
    Taki system prawny nie ma nic wspólnego z demokracją, a jest charakterystyczny
    dla pańszczyzny, ( z tym,że dla młodych, pańszczyzna nie polegała na pracy dla
    państwa, a na pracy dla prywatnego burżuja).

    > Tylko na skróceniu okresu wypłacania
    > wynagrodzenia chorobowego (z 33 do 14 lub 7 dni) zyskają wiele.
    Będą jeszcze bardziej okradać zus.

    > Łatwiej
    > też będą mogli uwolnić się od niechcianego pracownika, choć wiązać się
    > to będzie z koniecznością zapłacenia mu wysokiego odszkodowania.
    brak szczegółów.

    > Na zmianie przepisów urlopowych powinniśmy zyskać wszyscy. Zniknie urlop
    > na żądanie,
    To bardzo złe, z byle katarem, będzie trzeba biegać do lekarza.

    > ale pracownicy będą mieli więcej zwykłego urlopu. Będą
    > jednak na niego musieli zapracować, bo czas nauki nie będzie wliczany do
    > stażu urlopowego.
    Pracodawcy, to niewykształceni debile, dlatego też
    nienawidzą wykształcenia i wykształconych,
    stąd ten przepis, uderzający najbardziej w ludzi z wykształceniem.

    > Kodeks będzie regulował indywidualne i zbiorowe
    > stosunki pracy.
    Teraz też tak jest.

    > Podstawowy wymiar urlopu wynosić ma 28 dni, a po 10 latach pracy - 36
    > dni kalendarzowych.
    Czyli strata dla pracownika: jest to preferowanie, wielu krótkich urlopów,
    co jest niekorzystne dla zdrowia, wiadomo bowiem, i jest to wyraźnie zapisane w
    kodeksie, że przynajmniej jedna z przerw urlopowych powinna mieć 2 tyg, ze
    względu na zdrowie.
    Konsekwencja : zwiększy się chorobowość pracowników.

    > Do 3 lat ma być ograniczony łączny czas trwania umów
    > na czas określony z jednym pracodawcą,
    Za długo.

    > a okres przedawnienia roszczeń ze
    > stosunku pracy zostanie wydłużony z trzech do pięciu lat,
    Tylko idiota idzie do sądu, zamiast od razu strzelać.

  • 5. Data: 2005-12-05 12:22:39
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Info za http://wiadomosci.onet.pl/1206550,11,item.html

    Ten opis jest pełniejszy:
    http://biznes.onet.pl/5,1298924,prasa.html

  • 6. Data: 2005-12-05 13:14:09
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "jerry" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > nie wlicza się niedziel i świąt tzw. czerwonych kartek w kalendarzu, czyli

    No rzeczywiście. W takim razie nie ponad tydzień,
    tylko dwa dni mniej. Niemniej, mniej.
    Do tego jakieś mętne kombinacje:

    <<
    Zresztą, żeby urlop nie urósł zbyt mocno,
    autorzy projektu nowego kodeksu pracy
    wprowadzili zastrzeżenie, że w razie udzielania
    urlopu w częściach, powinny one obejmować
    proporcjonalnie dni pracy i dni wolne
    wynikające z pięciodniowego tygodnia pracy

    No to się dopiero zacznie...
    Chciałbyś wziąć 4 dni urlopu? No spróbuj... jeden
    zabierzemy ci za darmo. A może nie jeden, tylko 4/5?
    Fajne to.

    Stach

  • 7. Data: 2005-12-05 20:10:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dn17mj$nkt$1@inews.gazeta.pl badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    Spokojnie. To jest na razie tylko projekt. Będzie on konsultowany
    społecznie, przede wszystkim ze związkami zawodowymi (i słusznie). Jeszcze
    długa droga do przekształcenia go w regulację prawną i wiele może się w nim
    zmienić.
    Niektóre szczegóły budzą uzasadniony sprzeciw (np. obliczanie urlopu wg dni
    kalendarzowych a nie roboczych, czy likwidacja tzw. urlopu na żądanie). Z
    drugiej strony pozytywnie ocenić trzeba zmiany w zakresie finansowania
    zwolnień chorobowych na korzyść pracodawców itp.

    Jotte

  • 8. Data: 2005-12-05 21:21:11
    Od: "@nn" <ann@post>

    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:41ef.000010b2.43943057@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > Konsekwencja : zwiększy się chorobowość pracowników.
    > Tylko idiota idzie do sądu, zamiast od razu strzelać.

    Stokrotka! Niedobrze z Tobą - nie zrobiłaś ani jednego błędu :PP
    Ania
    --
    ***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
    ******************** www.madej.master.pl ********************

  • 9. Data: 2005-12-05 21:45:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    @nn napisał(a):
    > Stokrotka! Niedobrze z Tobą - nie zrobiłaś ani jednego błędu :PP
    Oj nie wiem czy dobrze zrobilas piszac to - zaraz znow sie zacznie
    wyklad na temat nowej ortografii
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-12-05 22:21:46
    Od: "Toudi Mordolek POLSKA Ltd." <mordolek@nie_ozon.pl>

    Dnia 5 Dec 2005 13:19:36 +0100, stokrotka
    <o...@a...pl> napisał:
    > [ciach! nawet nie ma co cytować]

    Reasumując Pani wypowiedź:

    Etat dla każdego!