PracaGrupypl.praca.dyskusjePlaga matołów › Re: Plaga matołów
  • Data: 2005-09-08 15:25:26
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    >  globalizacji,
    > - uznając, że polska kultura stanowi wkład w budowę wspólnej, różnorodnej
    >  kulturowo Europy, a zachowanie tej kultury i jej rozwój jest możliwy
    > tylko poprzez ochronę języka polskiego,
    > - uznając tę ochronę za obowiązek wszystkich organów i instytucji
    >  publicznych Rzeczypospolitej Polskiej i powinność jej obywateli
    > uchwala niniejszą ustawę."
    >
    > Uważaj zatem coby ktoś Cię nie oskarżył o:
    > - walkę z tożsamością narodową polaków i ich kulturą,
    > - sympatyzowanie z zaborcami w procesie wynaradawiania polaków,

    W dwudziestoleciu miedzywojennym też była reforma ortografii
    i nikt jakoś ówczesnego ministerstwa nie oskarża obecnie o próby
    wynarodowienia.

    > Ale skąd to przekonanie, że co 4 się będzie chciał podpisać.
    Bo KAŻDEMU maturzyści ułatwi to zdanie matury.

    > Napisałaś na początku o większości dzieciaków. Jakieś badania masz na poprcie
    > tej tezy? Czy wyssałaś to sobie z palca, lub czego innego?
    nie rozumiem pytania. Pisałam, ze 7 latków jest 400 tyś, to dane podawane w
    mediach dopiero co, przy rozpoczęciu roku szkolnego. Przypuszczam, ze względu
    na przyrost naturalny około 0, że jest podobna liczba każdego rocznika tak
    młodego (w ganicach błędu 10%), a 80 % podchodzi do matury (albo więcej).
    Stąd jeśli maturzystów jest około 400tyś to wystarczy by podpisał co 4 i
    wystarczy na zebranie 100tyś podpisów potrzbnych do rozpoczęcia legislacji.

    Jest również oczywiste , ze każdy 6,7,8 latek będzie wolał mieć 1 literkę "h"
    zamiast "h" i "ch",
    bo jak mu wytłumaczysz dlaczego "h", a dlaczego "ch"
    różnicę słychać tylko u ludzi mówiących gwarą, mało kto to potrafi.
    Powiesz mu "bo tak się pisze".
    Po prostu będziesz kazał, bez uwzględnienia logiki.

    > Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk
    > ul. Nowy Świat 72
    > 00-330 Warszawa
    > tel., faks (0-22) 65-72-889
    > p.el. r...@r...pl

    Sam im wyslili list gończy za mną :)))))))))