PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)

  • 31. Data: 2007-07-13 21:54:20
    Temat: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 21:31:31 +0000, Jakub Lisowski napisał(a):
    [...]
    > Ale dlaczego od razu poziom kompilowania kernela? Trochę kurna wysoki
    > dla kogoś, kto ma robić strony w PHP.

    Przeciez kompilowanie kernela to tylko troche bardziej zaawansowane niż ./
    configure && make && make install

    Dla mnie programista który nie potrafi kompilować kernela, to jak
    zawodowy kierowca który nie potrafi uzupełnić płynu w chłodnicy.

    p. m.

  • 32. Data: 2007-07-13 22:05:12
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 21:54:20 +0000 (UTC), mvoicem <m...@g...com>
    w <p...@g...com> napisał:

> [...]
    >
    > Dla mnie programista który nie potrafi kompilować kernela, to jak
    > zawodowy kierowca który nie potrafi uzupełnić płynu w chłodnicy.

    Chcesz mieć kernela który jest skompilowany, czy kernel, który robi to,
    co chciałeś żeby robił i jest to na tyle wysublimowane, że aż musiałeś
    go kompilować?

    Znowu to samo pytanie - po co programiście php kompilowanie akurat
    kernela?
    Czy może rzeczywiście jest to fajnie brzmiący synonim znajomości linii
    komend unice?

    > p. m.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 33. Data: 2007-07-13 22:08:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 17:13:04 +0200, aa napisał(a):

    > Jeśli programista webowy musi coś zmieniać w rejestrze windowsa to to
    > jest dupa a nie programista. Jego zadaniem jest tak napisać stronę żeby
    > nie trzeba było zmieniać rejestru serwera. Bo potem masz dwu takich
    > mistrzów i jeden wymaga do działania swojej strony ustawionego wpisu na
    > 1, drugi na 0 a szefostwo problemy robi administratorowi serwera.

    Programista przede wszystkim musi się orientować w systemie w
    którym pisze. Jeżeli się w nim nie orientuje (a nieumiejętność odpalenia
    regedit lub nieumiejętność kompilacji kernela o tym świadczy), to wtedy
    dopiero jest dupa nie programista.

    > Powinieneś. Bo jak byś miał dobrze skonfigurowane środowisko to byłoby
    > to robione z automatu. A od takiej konfiguracji to jest admin.

    Oczywiście ... a nawet dwóch adminów. Jeden od pamiętania komendy, a
    drugi od pamiętania parametrów :)

    p. m.

  • 34. Data: 2007-07-14 09:33:22
    Od: aa <a...@a...pl>

    mvoicem wrote:
> [...]
    >
    > Dla mnie programista który nie potrafi kompilować kernela, to jak
    > zawodowy kierowca który nie potrafi uzupełnić płynu w chłodnicy.

    Złe porównanie.
    Dobre to raczej:
    Po co kierowcy Tira umiejętność wymiany i tuningu silnika rajdówki która
    wiezie na pace.

  • 35. Data: 2007-07-14 09:47:10
    Od: aa <a...@a...pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > A co takiego nowego dzieje się na przestrzeni Windows/Linux, że nie
    > nadążasz? Czy osobę po kursie MS-2272 i MS-2273 nazwiesz profesjonalistą?
    > Podpowiem - zrobienie obu kursów, to poświęcanie ok. 1.5h raz w tygodniu
    > przez 4 miesiące. Czy jakbyś miał większą motywację (np. było Ci
    > to potrzebne), to nie przerobiłbyś takiej ilości materiału w tydzień?

    Nie ma tutaj mowy o studencie który ma sporo wolnego czasu tylko o kimś
    kto pracuje. Oba te kursy, dla pracujących, są w trybie 5dniowym. Co
    oznacza że da się je zrobić w dwa tygodnie siedząc dzień w dzień po 8
    godzin tylko nad nimi. I oba są tak podstawowe że nie nazwał bym nikogo
    kto je ma profesjonalistą.

    > Kurs MS-SQL 2005, z teorią baz danych, podstawami administracji,
    > programowaniem w T-SQL oraz Analisys Services to również 6h miesięcznie
    > przez 4 miesiące (jak się sprężysz, to zrobisz w tydzień).

    Wyżej wymienione dla pracujących to minimum 3 5dniowe kursy. Razem masz
    miesiąc w plecy dla pracodawcy. Albo cały urlop przewidziany na dany
    rok. Cały czas piszesz z punktu widzenia studenta który może cały swój
    czas poświęcić na naukę. Jak pracujesz to się tak nie da.

    > Linuksa też potrafię postawić od zera (RH, Mandrivę, Slacka,
    > Debiana oraz Gentoo). I patrz... to wszystko było *w ramach* zajęć
    > na jednej uczelni. Sugerujesz więc, że ja i ludzie, którzy ze mną
    > studiują, to jakieś nieistniejące byty?

    Wiesz jak kończyłem naukę 7 lat temu to też mi się wydawało że potrafię
    skompilować jądro dowolnego linuksa. Dopóki nie musiałem tego zrobić dla
    serwera produkcyjnego gdzie były pewne specyficzne wymagania (SCO i mało
    RAM)

    > Ja rozumiem specjalizację, tam gdzie to naprawdę potrzebne. Ale w większości
    > firm poziom potrzebnej wiedzy nie jest na tyle ekstremalny, żeby potrzebny
    > był *ekspert*. Wystarczy osoba, która ma/miała z tym kontakt bardziej
    > szczegółowy i potrafi w razie potrzeby wejść w temat.

    I o tym właśnie tu piszę. Założyciel wątku wymaga specjalizacji w kilku
    wzajemnie wykluczających się dziedzinach. Jedna osoba po prostu nie jest
    w stanie wszystkiego wykonać. Tym bardziej że część wymagań jest
    absurdalna i w normalnej firmie te umiejętności na deklarowanym
    stanowisku(programisty PHP) nie byłyby do niczego potrzebne.

  • 36. Data: 2007-07-14 09:51:28
    Od: aa <a...@a...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > którym pisze. Jeżeli się w nim nie orientuje (a nieumiejętność odpalenia
    > regedit lub nieumiejętność kompilacji kernela o tym świadczy), to wtedy

    To programista PHP pisze w jakimś systemie? Zawsze wydawało mi się że to
    można napisać tak aby chodziło pod dowolnym systemem. :)
    Nie myl programisty aplikacji czy programisty systemowego z programistą
    java czy web. To dwie zupełnie różne ścieżki programowania.

  • 37. Data: 2007-07-14 09:56:53
    Od: aa <a...@a...pl>

    jerry wrote:

    > to chyba joel spolsky.
    >
    > ale nie zrozumiałeś...allegro to nie perełka a rozbudowany kombajn.
    > Jeżeli ktoś mówi, że napisze allegro od nowa to nie uznam go ani za
    > geniusza algorytmiki, ani za pasjonata. Raczej za frustrata.

    Ja bym raczej powiedział że jest to gość który zapewnia sobie dobrą
    płacę na jakieś 10 lat, bo mniejwięcej tyle czasu będzie pisał wersję
    beta :)

  • 38. Data: 2007-07-14 10:31:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 14 Jul 2007 11:51:28 +0200, aa <a...@a...pl>
    w <f7a6au$c4c$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > Nie myl programisty aplikacji czy programisty systemowego z programistą
    > java czy web. To dwie zupełnie różne ścieżki programowania.

    Z przenośnością Javy też bym nie przesadzał, są bugi które powodują, że
    zwykła zmiana fizyczna dysków i miejsc montowań spowoduje, że soft może
    przestać działać.

    Ale do przypadku programisty PHP to pełna zgoda.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 39. Data: 2007-07-14 16:12:14
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Nie ma tutaj mowy o studencie który ma sporo wolnego czasu tylko o kimś
    > kto pracuje.

    Kto Ci nakłamał, że student to istota niepracująca?

> [...]
    > oznacza że da się je zrobić w dwa tygodnie siedząc dzień w dzień po 8
    > godzin tylko nad nimi. I oba są tak podstawowe że nie nazwał bym nikogo

    Jasne. I oba umożliwiają zrobienie MCP.

> [...]
    > rok. Cały czas piszesz z punktu widzenia studenta który może cały swój
    > czas poświęcić na naukę. Jak pracujesz to się tak nie da.

    JESTEM studentem I pracuję. Więc z łaski swojej proszę nie redukuj
    mnie do niebytu. Jakbym pisał o jakiś abstrakcjach, albo o czymś z czym
    nie mam kontaktu, to jeszcze byś mógł.

    [...]

    > I o tym właśnie tu piszę. Założyciel wątku wymaga specjalizacji w kilku
    > wzajemnie wykluczających się dziedzinach.

    Specjalizacji wymagają sytuacje i konfiguracje nietypowe. Nie ogólna wiedza
    na ten temat.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2007-07-14 16:14:32
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Ale dlaczego od razu poziom kompilowania kernela? Trochę kurna wysoki
    > dla kogoś, kto ma robić strony w PHP.

    A dlaczego zakładasz, że w PHP da się robić tylko proste rzeczy?

    > Może to jednak być potrzebne do robienia reverse engineeringu softu, ale
    > wtedy to jest zupełnie inna klasa gościa do roboty, tak samo jak do
    > projektowania Allegro.

    A i owszem. Od początku piszę, że dla gościa, który potrafi coś takiego
    zrobić, to nie poziom wiedzy jest barierą, bo wiedza jest do opanowania
    stosunkowo szybko.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl