PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)

  • 41. Data: 2007-07-14 16:28:41
    Temat: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > To programista PHP pisze w jakimś systemie? Zawsze wydawało mi się że to
    > można napisać tak aby chodziło pod dowolnym systemem. :)

    Popracuj trochę na procesach, WinAPI, W32Services. Popracuj trochę z linkowanymi
    plikami, uprawnieniami systemów plików. Warto też znać specyficzne funkcje
    IIS, czy specyficzne funkcje Apache, Taki banał jak integracja usług na WWW,
    z AD to pewnie też jest realizowalny pod dowolnym systemem?

    Nie całe programowanie sieciowe sprowadza się do prostych zapytań do DB
    i wyplucia wyników na WWW.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2007-07-14 17:40:50
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 14 Jul 2007 18:14:32 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@l...pl> napisał:

    > A dlaczego zakładasz, że w PHP da się robić tylko proste rzeczy?

    Nie zakładam. Język jak każdy inny, trochę bardziej popieprzony tu,
    trochę mniej tam.
    Tylko po cholerę do webprogramowania umiejętność edycji rejestru albo
    kompilacji kernela, przecież to zupełnie różne dziedziny?
    Na dobrą sprawę, to nawet commandline nie jest potrzebne - graficzne
    środowisko - jakiś Konqueror, do tego Kate albo inny edytor i można
    pracować.
    Oczywiście commandline i wiedza ogólna pomoże w pracy.

    > A i owszem. Od początku piszę, że dla gościa, który potrafi coś takiego
    > zrobić, to nie poziom wiedzy jest barierą, bo wiedza jest do opanowania
    > stosunkowo szybko.

    Kasa i czas.

    Niestety korelacja poziomu zarobków i orkiestrowych wymagań firm jest
    jaka jest.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 43. Data: 2007-07-14 18:03:37
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    [...]

    > Tylko po cholerę do webprogramowania umiejętność edycji rejestru albo
    > kompilacji kernela, przecież to zupełnie różne dziedziny?

    Rejestr się przydaje choćby po to
    http://www.php.net/manual/en/configuration.php

    As of PHP 5.2.0, the following registry locations are searched in order:
    #v+
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\x.y.z\IniFilePath,
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\x.y\IniFilePath
    and HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\x\IniFilePath,
    where x, y and z mean the PHP major, minor and release versions.
    #v-

    Jak również:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\IniFilePath (Windows Registry location)

    I co? Umiejętność zmiany/dodania takich wpisów, to wysoce specjalistyczna
    wiedza? Poziom kernelowania też jest niezbyt jasno określony, więc ja
    zakładam, że jest raczej na poziomie "umiem wkompilować potrzebny aktualnie
    FS, albo moduł do niestandardowej sieciówki".

    > Na dobrą sprawę, to nawet commandline nie jest potrzebne - graficzne
    > środowisko - jakiś Konqueror, do tego Kate albo inny edytor i można
    > pracować.

    Chyba że musisz pracować na zdalnej maszynie.

    > Kasa i czas.
    >
    > Niestety korelacja poziomu zarobków i orkiestrowych wymagań firm jest
    > jaka jest.

    Co czas? Poziom "profesjonalny" nie wymaga dużego zaangażowania czasowego.
    Poziom specjalistyczny i owszem, bo po prostu trzeba śledzić rynek i mieć
    wiedzę na tematy nietypowe.

    A kasa to jakby temat niezależny. Wiadomo przecież, że jak firmy nie stać
    na kilku fachowców, to drogą oszczędności będzie również tego jednego
    człowieka opłacać słabo.

    Natomiast strasznie mnie dziwi to uporczywe forsowanie teorii, że jak ktoś
    jest specjalistą w jednej dziedzinie, to automatycznie jest analfabetą
    w innych obszarach. Wg Ciebie tylko zawodowy kucharz z wieloletnim
    doświadczeniem jest w stanie coś dobrego ugotować? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2007-07-14 20:59:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 14 Jul 2007 20:03:37 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@l...pl> napisał:

    > Rejestr się przydaje choćby po to
    > http://www.php.net/manual/en/configuration.php

    Ok, może się przydać.
    Ze strony projektowania systemu, to ja bym to ustawił na sztywno, i
    zmyślni programmerzy mieliby zakaz grzebania, bo będzie jak było
    wcześniej w tym wątku - jeden zmyślny ustawi sobie tak, a drugi
    odwrotnie.
    Dodatkowo - to nienajlepiej świadczy o autorach PHP, po cholerę grzebać
    w rejestrze tylko jednego supportowanego systemu?

> [...]
    > zakładam, że jest raczej na poziomie "umiem wkompilować potrzebny aktualnie
    > FS, albo moduł do niestandardowej sieciówki".

    Wiedza, co robi regedit albo (ls|ins|rm)mod, a rutynowa znajomość
    rejestru w tę i nazad to dwie różne rzeczy.
    I jeszcze webprogrammer ma cośtakiego robić?

    > Chyba że musisz pracować na zdalnej maszynie.

    Jak daleko ta zdalna maszyna jest?
    W robocie mam serwer Xów na workstacji (Cygwin), odpalam ztermy które
    robią ssh na maszynę zdalną - mój wybór to vim.
    Równie dobrze mógłby muruchamiać Konquerora, łączyć się zdalnie ftpem i
    przez ftpa edytować pliki.
    Da się, ale przyznam - praca przez linię komend w takiej konfiguracji
    wydaje mi się łatwiejsza.

> [...]
    > w innych obszarach. Wg Ciebie tylko zawodowy kucharz z wieloletnim
    > doświadczeniem jest w stanie coś dobrego ugotować? :)

    Goście którzy są akceptowalni w wielu dziedzinach na raz są rzadcy.
    Mam próbkę.
    Admini z działu obok powiedzieli, że miałbym nawet spore szanse na
    zostanie u nich adminem, ale chyba jestem jedynynm devem, który coś
    takiego usłyszał, bo reszta trzyma się od adminowania z daleka, a jak
    mają problemy, to żeby admini się z nich nie śmiali to przyłażą do mnie.
    Devów jest ze 30.
    Dłubię głównie w C++, Javę też macałem. Przedtem był Perl, PHP, bazy
    danych, dhtml + javascript. Nawet chyba skompilowałem kernela, a na
    pewno WindowMakera. Tylko grafiki nie dotykałem, bo wiem, że nie umiem.
    Ale wiem też, że zamiast zostać człowiekiem orkiestrą, wolę być
    developerem, czyli adminkę i rzeczy okołowebowe odstawić na boczny tor i
    utrzymać stan wiedzy na wypadek, gdyby mi było coś potrzebne.
    Po prostu maksimum z fanu, łatwości nabywania wiedzy i kasy którą można
    z tego wyciągnąć jest w developerce.
    Jakby ktoś mnie próbował zmuszać do robienia tego, co w ogłoszeniu, to
    musiałby płacić dużo, tyle, że pewnie bardziej opłacałoby mu się
    zatrudnić admina albo dwóch, grafika i programistę, w miarę kumatych
    studentów (ty jesteś bardzo kumaty, słyszałem i widziałem co potrafią
    tacy, którzy po studiach szukają pracy) za 3k brutto.

    Z obserwacji devów dookoła największa przepaść jest pomiędzy developerką
    a administracją, dlatego tak mnie dziwią wymagania dotyczące kernela i
    rejestru.
    Dodać odpowiednie klucze do rejestru to pryszcz, ale co znaczy
    profesjonalna znajomośc Windows - wyżej niż kursy które podałeś?

    System RPG Shadowrun miał kiedyś taką fajną matrycę umiejętności, od
    jednej umiejętności można było przejść do innej, ale za każdy odcinek
    traciło się poziom skilla.
    IMHO PHP, JavaScript, DHTML na zakładanym poziomie - spoko. Baza danych
    też.
    Apache + MySQL też ujdzie, ktoś kto pałował się z pryszczerską
    instalacją WAMP (znaczy się zainstalował, nie działało i sam zrobił,
    żeby zaczęło) powinien spełniać ten wymóg.
    Programy narzędziowe to loteria, bo to wybór osobniczy.
    Administracja jest baaardzo daleko.
    I kasa, którą by zaśpiewał taki gościu może być dość szokująca.

    Oczekiwanie, że ktoś po 5 latach od dotknięcia PHP i 1.5 roku komerchy
    jest w stanie strzelić Allegro albo przedebugować dowolny program
    to większe bajędy niż wymaganie zaawansowanego adminowania Linuxem i
    Windowsem na raz przez programistę PHP.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 45. Data: 2007-07-16 17:31:35
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 13 jul, 08:02, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Te dwie rzeczy IMHO windują pensję z 3-4 tyś. netto, do ok. 6-10 tyś netto
    > miesięcznie.

    Wrecz przeciwnie, to swiadczy o tym, ze czlowiek sie nadaje, bo pisze
    kompletne glupoty. Bez niczyjej pomocy? Bez jaj, kolo mysli, ze sam
    lepiej wymysli logike biznesowa niz klient?
    Generalnie ja bym takie CV wywalil do kosza.

  • 46. Data: 2007-07-16 20:03:24
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]
    > lepiej wymysli logike biznesowa niz klient?
    > Generalnie ja bym takie CV wywalil do kosza.

    Ja ten punkt bardziej interpretowałem jako gościa "od kwestii technicznych",
    a nie od funkcjonalnych. Tzn. zaprojektowanie struktury DB, aplikacji,
    przewidzenie odpowiedniej skalowalności itd, na podstawie funkcjonalności
    jaką sobie zażyczy klient.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2007-07-16 22:06:02
    Od: Gery <m...@p...plo>

    SomebodySpecial pisze:

> [...]
    > CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.
    > - Programista-pasjonat: uwielbia programować

    gdybys wiedzial ile ludzi pracuje nad portalami tego kalibru to bys sie
    zgarbil schowal glowe i zwial do tej norki w ktorej sam takie portale
    piszesz.

    osmieszasz sie czlowieku takimi postami.

  • 48. Data: 2007-07-16 22:13:02
    Od: Gery <m...@p...plo>

    Wojciech Bańcer pisze:

    > I co? Będziesz mu truć tyłek o każdego chmoda/chowna? I awaryjnie - jak się
    > Twój skrypt pierdzielnie, nie będziesz w stanie nawet przejrzeć logów
    > systemowych/apache, żeby się dowiedzieć co poszło źle?

    w niektorych firmach programista nie ma do takich rzeczy poprostu uprawnien.

  • 49. Data: 2007-07-17 04:11:32
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > w niektorych firmach programista nie ma do takich rzeczy poprostu uprawnien.

    Oczywiście. A w niektórych integruje funkcje systemu z serwisem www, i musi
    się znać, i mieć dostęp. Są różne potrzeby.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2007-07-17 07:56:49
    Od: SomebodySpecial <s...@n...o2.pl>

    Gery zmontował(a) wypociny ::

    > gdybys wiedzial ile ludzi pracuje nad portalami tego kalibru to bys sie
    > zgarbil schowal glowe i zwial do tej norki w ktorej sam takie portale
    > piszesz.
    >
    > osmieszasz sie czlowieku takimi postami.

    Zieffff........

    Czy gdziekolwiek napisałem że to O MNIE chodzi ??