PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)

  • 1. Data: 2007-07-12 20:54:16
    Temat: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>

    Witam,

    Proszę o "wycenę" pracownika :D. Tzn. Gdyby ktoś z Was był takim
    pracownikiem, jakiej zażądałby miesięcznej płacy:

    Posada Programisty - Developera PHP/HTML/CSS/Javascript we Wrocławiu,
    Pełen Etat, Poniedziałek - Piątek, 9:00 - 16:00.

    Umiejętności:

    PHP - Wysoce Profesjonalna
    JavaScript - Profesjonalna
    DHTML (rzecz jasna) - Wysoce Profesjonalna
    MySQL - Średnia (średnio - złożone kwerendy w okolicach kilkunastu
    linijek + podstawowa optymalizacja baz danych)
    CSS - Bardzo zaawansowany (jak się pomęczyć, to da się każdy efekt osiągnąć)

    Plus
    + Podstawowa obsługa Photoshopa, GIMPa
    + Podstawowa konfiguracja servera Apache, MySQL (także pod linuxem)
    + Znajomość SVN, CVS, Eclipse, Editplus, MySQL Administrator,
    PHPMyAdmin, MySQL Query browser etc.
    + Znajomość systemów: Linux (na poziomie kompilowania kernela (; ) ,
    Windows (profesjonalna)

    Doświadczenie:
    PHP - około 3,5-4,5 roku (liczone od momentu napisania pierwszego
    programu w PHP)
    - Programowanie ogólnie : 10 lat (pierwszy program w życiu napisany 10
    lat temu)
    - Niekomercyjne doświadczenie (pisanie różnych programików dla siebie) :
    10 lat
    - Komercyjne (pisanie programów dla firm) ok. 2 lata
    W tym samo PHP : ok. 1,5 roku (wyrywkowo)

    Dodatkowe informacje:
    - Umiejętność kompletnej analizy i debuggowania kodu (dotarcie do i
    zmodyfikowanie dowolnej funkcjonalności każdego programu bez żadnej
    pomocy z zewnątrz)
    - Umiejętność zaprojektowania i pisania od zera dużych systemów
    (portalów internetowych) bez niczyjej pomocy. Tzn. umiejętność napisania
    CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.
    - Programista-pasjonat: uwielbia programować

  • 2. Data: 2007-07-12 21:12:06
    Od: "b3ut" <b...@N...gazeta.pl>

    SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Proszę o "wycenę" pracownika :D. Tzn. Gdyby ktoś z Was był takim
    > pracownikiem, jakiej zażądałby miesięcznej płacy:

    8-9 zł/h

  • 3. Data: 2007-07-12 21:20:22
    Od: "e" <...@...e>

    > 8-9 zł/h

    chyba na kasie w biedronce

  • 4. Data: 2007-07-12 21:51:16
    Od: SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>

    e zmontował(a) wypociny ::

    > chyba na kasie w biedronce

    Buhahahahaha :D

  • 5. Data: 2007-07-12 22:37:35
    Od: aa <a...@a...pl>

> [...]
    > CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.
    > - Programista-pasjonat: uwielbia programować

    Żartujecie sobie?
    Jedna osoba ma być jednocześnie:
    - specjalistą od Linuxa
    - specjalistą od Windows
    - specjalistą od serwerów webowych, PHP i SQL
    - biegłym grafikiem
    - analitykiem
    - specjalistą od reverse engineering w zakresie oprogramowania
    - projektantem aplikacji webowych
    - biegłym programistą webowym.
    - programista baz danych.

    Jak się wyrobicie w 5 osobach to będzie dobrze. To co wypunktowałem to
    sensowna lista etatów.
    O ile niektóre role da się jeszcze jakoś połączyć (np: Specjalista
    Linuxa i specjalista serwerów webowych, programista webowy i programista
    baz danych) to inne wymagają tak dużej wiedzy że ich połączenie z
    czymkolwiek z pozostałych jest marnowaniem zasobów - nikt normalny nie
    będzie jednocześnie zajmował się reverse engineeringiem i np. grafiką.

  • 6. Data: 2007-07-12 23:10:21
    Od: SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>

    aa zmontował(a) wypociny ::

    > Żartujecie sobie?

    OMG....

    Dobra, doprecyzuję to.

    > Jedna osoba ma być jednocześnie:
    > - specjalistą od Linuxa

    JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    samemu...
    Ja bym to nazwał bardziej podstawową obsługą poleceń linii komend w
    linuxie...

    > - specjalistą od Windows

    No jak się potrafi sieć skonfigurować, ustawić server, naprawić
    rozwalony system, grzebać w rejestrze (wiedzieć gdzie co w nim jest) i
    modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...

    Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    > - specjalistą od serwerów webowych, PHP i SQL

    Umiesz czytać ? napisałem "PODSTAWOWEJ" kofniguracji Apache i MySQL. To
    znaczy instalacja, skonfigurowanie folderów, dodanie jakiś
    VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w
    opisie "PODSTAWOWEJ" znajomości ?

    > - biegłym grafikiem

    OMG !! O czym ty mówisz !

    Czy PODSTAWOWA znajomość Photoshopa to znaczy że ktoś jest biegłym
    grafikiem ? To że potrafi zmieniać rozmiar obrazka, optymalizować,
    używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    > - analitykiem
    > - specjalistą od reverse engineering w zakresie oprogramowania

    1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    > - projektantem aplikacji webowych

    Jak wyżej. Nie widzę problemu.

    > - biegłym programistą webowym.

    To chyba oczywiste jest akurat.

    > - programista baz danych.

    Czy znajomość SQLa na poziomie KWEREND które mają KILKANAŚCIE linii to
    już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...
    Programista PHP zna tylko kwerendy.

> [...]
    > czymkolwiek z pozostałych jest marnowaniem zasobów - nikt normalny nie
    > będzie jednocześnie zajmował się reverse engineeringiem i np. grafiką.

    Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

  • 7. Data: 2007-07-13 06:02:28
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    [...]

> [...]
    > (portalów internetowych) bez niczyjej pomocy. Tzn. umiejętność napisania
    > CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.

    Te dwie rzeczy IMHO windują pensję z 3-4 tyś. netto, do ok. 6-10 tyś netto
    miesięcznie. Ale w praktyce to jak wpakujesz komuś za zadanie samodzielne
    napisanie takiego serwisu, to nie unikniesz błędów. Każdy człowiek popełnia
    błędy, a samodzielne wyszukiwanie własnych błędów jest niesamowicie trudne
    i przy projektach tej wielkości po prostu nie unikniesz sypania sie.
    Pisałem podobnej wielkości projekt samodzielnie i mimo, że działa
    on sprawnie (od roku klient nie zgłasza żadnych żądań na poprawki),
    to jednak na początku było dużo nerwówki.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2007-07-13 06:25:34
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    SomebodySpecial pisze:

    > Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

    Szukasz kolesia z głową na karku i próbujesz udowodnić że to będzie
    robił to takie pierdoły. Jak np nie spotkałem kogoś kto umie obsługiwać
    serwery i jednocześnie wie jaki filtr do czego służy w Photoshopie.

    A tak to myślę że jak ktoś naprawdę będzie umiał to wszystko co tam
    wymieniłeś to spokojnie będzie krzyczał 8k brutto.

  • 9. Data: 2007-07-13 06:26:28
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 12 Lip, 22:54, SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>
    wrote:
> [...]
    > (portalów internetowych) bez niczyjej pomocy. Tzn. umiejętność napisania
    > CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.

    nie sztuka napisac tego typu systemy, sztuka jest napisac je dobrze.
    Precyzyjniej - poziom umiejetnosci wystarczajacy do napisania w/w
    serwisu jest duzo nizszy od poziomu, koniecznego do napisania w/w
    systemow dobrze. Wydajna (zdenormalizowana pod katem wydajnosci)
    struktura bazy, skalowalnosc (przygotowanie pod rozlozenie na wiele
    serwerow - zarowno AP jak i DB), wielostopniowe cacheowanie - to tylko
    niektore hasla kluczowe.

    Pytanie zatem, jaki poziom umiejetnosci ma prezentowac kandydat? Jesli
    (1) - to imho gora 3-4 k netto, jesli (2) - 8k+ netto (na dodatek z
    nikla szansa znalezienia).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-07-13 08:35:06
    Od: aa <a...@a...pl>

    SomebodySpecial wrote:

> [...]
    > samemu...
    > Ja bym to nazwał bardziej podstawową obsługą poleceń linii komend w

    Kompilacja kernela to nie tylko wpisanie w linii komend odpowiedniego
    polecenia. To także wiedza co powinno być wkompilowane w jądro a co nie.
    Wbrew pozorom wymaga to dużej wiedzy i doświadczenia. Jeśli
    potrzebujecie kogoś kto potrafi obsługiwać linię komend to to napiszcie
    a nie deklarujcie konieczność znajomości większości dystrybucji na
    poziomie deweloperskim - bo to w praktyce oznacza umiejętność kompilacji
    kernela *dowolnego* linuksa. Nie tylko Gentoo.

> [...]
    > modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    > zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...

    To co podałeś wyżej to już poziom specjalisty. Ktoś kto ma taką wiedzę
    może spokojnie przystępować do egzaminu MCP.

    > Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    Power user i edycja rejestru? Ciekawe.

> [...]
    > VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    > serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w

    Niebardzo.

> [...]
    > używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    > znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    Nie profesjonalnym a biegłym. Nauczenie się tego zajmie trochę czasu i
    wymaga sporych zdolności manualnych. Sama wiedza o tym jakiego filtra
    użyć to kilka miesięcy nauki.

    > 1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    > miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    > tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    Jak ktoś coś takiego potrafi to zbiera dużą kasę w firmach
    programistycznych. Jedna z pierwszych rzeczy których uczą programistów
    to to że lepiej nie analizować czyjegoś kodu tylko napisać dany kawałek
    jeszcze raz. Bo będzie szybciej i sprawi mniej problemów.

    > 2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    > Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    > Jak wyżej. Nie widzę problemu.

    Nie za dużo tych uzdolnień? Projektowanie to coś czego uczą przez 5 lat
    na studiach. I również wymaga sporej wiedzy na temat tego co jak się robi.

> [...]
    > już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    > danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...

    Program w języku bazodanowym to właśnie kwerenda. Czasem się doda do
    tego jakąś wizualizację ale to się już robi w jakimś innym języku - PHP
    czy WB. Prosta kwerenda to ma jedną linię. Jak ma kilkanaście lini to
    jest już bardzo rozbudowanym zapytaniem i wymaga przynajmniej dobrego
    zrozumienia działania baz danych.

    > Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

    Gdybyś szukał pracownika na budowę to szukałbyś kogoś kto :
    - umie postawić prostą ścianę
    - umie tynkować (tynki fakturowe)
    - kłaść płytki( także takie asymetryczne ale to przecież proste)
    - malarza (w tym natryskowego)
    - spawacza (wystarczy że umie pospawać barierki ale jescze nie wiemy czy
    acetylen czy elektrody.)
    - hydraulika (tylko plastikowe rurki)
    - instalatora klimatyzacji
    - ślusarza
    - montera okien
    - montera drzwi

    i dziwiłbyś się że brak takich ludzi którzy to wszystko potrafią. I że
    jeszcze ktoś zwraca Ci uwagę że twoje wymagania są idiotyczne, przecież
    to wszystko to zakres budowlanki.