PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;) › Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    From: SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Date: Fri, 13 Jul 2007 01:10:21 +0200

    aa zmontował(a) wypociny ::

    > Żartujecie sobie?

    OMG....

    Dobra, doprecyzuję to.

    > Jedna osoba ma być jednocześnie:
    > - specjalistą od Linuxa

    JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    samemu...
    Ja bym to nazwał bardziej podstawową obsługą poleceń linii komend w
    linuxie...

    > - specjalistą od Windows

    No jak się potrafi sieć skonfigurować, ustawić server, naprawić
    rozwalony system, grzebać w rejestrze (wiedzieć gdzie co w nim jest) i
    modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...

    Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    > - specjalistą od serwerów webowych, PHP i SQL

    Umiesz czytać ? napisałem "PODSTAWOWEJ" kofniguracji Apache i MySQL. To
    znaczy instalacja, skonfigurowanie folderów, dodanie jakiś
    VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w
    opisie "PODSTAWOWEJ" znajomości ?

    > - biegłym grafikiem

    OMG !! O czym ty mówisz !

    Czy PODSTAWOWA znajomość Photoshopa to znaczy że ktoś jest biegłym
    grafikiem ? To że potrafi zmieniać rozmiar obrazka, optymalizować,
    używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    > - analitykiem
    > - specjalistą od reverse engineering w zakresie oprogramowania

    1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    > - projektantem aplikacji webowych

    Jak wyżej. Nie widzę problemu.

    > - biegłym programistą webowym.

    To chyba oczywiste jest akurat.

    > - programista baz danych.

    Czy znajomość SQLa na poziomie KWEREND które mają KILKANAŚCIE linii to
    już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...
    Programista PHP zna tylko kwerendy.

    > Jak się wyrobicie w 5 osobach to będzie dobrze. To co wypunktowałem to
    > sensowna lista etatów.
    > O ile niektóre role da się jeszcze jakoś połączyć (np: Specjalista
    > Linuxa i specjalista serwerów webowych, programista webowy i programista
    > baz danych) to inne wymagają tak dużej wiedzy że ich połączenie z
    > czymkolwiek z pozostałych jest marnowaniem zasobów - nikt normalny nie
    > będzie jednocześnie zajmował się reverse engineeringiem i np. grafiką.

    Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.