PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;) › Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    From: aa <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Date: Fri, 13 Jul 2007 10:35:06 +0200

    SomebodySpecial wrote:

    > JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    > czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    > samemu...
    > Ja bym to nazwał bardziej podstawową obsługą poleceń linii komend w
    > linuxie...

    Kompilacja kernela to nie tylko wpisanie w linii komend odpowiedniego
    polecenia. To także wiedza co powinno być wkompilowane w jądro a co nie.
    Wbrew pozorom wymaga to dużej wiedzy i doświadczenia. Jeśli
    potrzebujecie kogoś kto potrafi obsługiwać linię komend to to napiszcie
    a nie deklarujcie konieczność znajomości większości dystrybucji na
    poziomie deweloperskim - bo to w praktyce oznacza umiejętność kompilacji
    kernela *dowolnego* linuksa. Nie tylko Gentoo.

    > No jak się potrafi sieć skonfigurować, ustawić server, naprawić
    > rozwalony system, grzebać w rejestrze (wiedzieć gdzie co w nim jest) i
    > modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    > zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...

    To co podałeś wyżej to już poziom specjalisty. Ktoś kto ma taką wiedzę
    może spokojnie przystępować do egzaminu MCP.

    > Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    Power user i edycja rejestru? Ciekawe.

    > Umiesz czytać ? napisałem "PODSTAWOWEJ" kofniguracji Apache i MySQL. To
    > znaczy instalacja, skonfigurowanie folderów, dodanie jakiś
    > VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    > serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w
    > opisie "PODSTAWOWEJ" znajomości ?

    Niebardzo.

    > OMG !! O czym ty mówisz !
    >
    > Czy PODSTAWOWA znajomość Photoshopa to znaczy że ktoś jest biegłym
    > grafikiem ? To że potrafi zmieniać rozmiar obrazka, optymalizować,
    > używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    > znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    Nie profesjonalnym a biegłym. Nauczenie się tego zajmie trochę czasu i
    wymaga sporych zdolności manualnych. Sama wiedza o tym jakiego filtra
    użyć to kilka miesięcy nauki.

    > 1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    > miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    > tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    Jak ktoś coś takiego potrafi to zbiera dużą kasę w firmach
    programistycznych. Jedna z pierwszych rzeczy których uczą programistów
    to to że lepiej nie analizować czyjegoś kodu tylko napisać dany kawałek
    jeszcze raz. Bo będzie szybciej i sprawi mniej problemów.

    > 2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    > Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    > Jak wyżej. Nie widzę problemu.

    Nie za dużo tych uzdolnień? Projektowanie to coś czego uczą przez 5 lat
    na studiach. I również wymaga sporej wiedzy na temat tego co jak się robi.

    > To chyba oczywiste jest akurat.

    > Czy znajomość SQLa na poziomie KWEREND które mają KILKANAŚCIE linii to
    > już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    > danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...
    > Programista PHP zna tylko kwerendy.

    Program w języku bazodanowym to właśnie kwerenda. Czasem się doda do
    tego jakąś wizualizację ale to się już robi w jakimś innym języku - PHP
    czy WB. Prosta kwerenda to ma jedną linię. Jak ma kilkanaście lini to
    jest już bardzo rozbudowanym zapytaniem i wymaga przynajmniej dobrego
    zrozumienia działania baz danych.

    > Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

    Gdybyś szukał pracownika na budowę to szukałbyś kogoś kto :
    - umie postawić prostą ścianę
    - umie tynkować (tynki fakturowe)
    - kłaść płytki( także takie asymetryczne ale to przecież proste)
    - malarza (w tym natryskowego)
    - spawacza (wystarczy że umie pospawać barierki ale jescze nie wiemy czy
    acetylen czy elektrody.)
    - hydraulika (tylko plastikowe rurki)
    - instalatora klimatyzacji
    - ślusarza
    - montera okien
    - montera drzwi

    i dziwiłbyś się że brak takich ludzi którzy to wszystko potrafią. I że
    jeszcze ktoś zwraca Ci uwagę że twoje wymagania są idiotyczne, przecież
    to wszystko to zakres budowlanki.