PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pieniedze W irlandii

  • 31. Data: 2007-07-29 10:34:08
    Temat: Re: Pieniedze W irlandii
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Piotr wrote:

    > A może lepiej płacić za mieszkanie 1000 zł a nie 1000 EURO bo wtedy
    > 750 - 1000 = -250 i masz 250 ZŁ a nie 250 EURO na minusie :)

    Nie jestes na minusie, ani w Polsce, ani za granica, bo nie wydasz
    wiecej niz to, na co Cie stac, przynajmniej na dluzsza mete.

    W bogatych panstwach wiekszosc towarow jest tansza w relacji do
    zarobkow, czy tez w przeliczeniu na roboczogodziny - nawet, jesli
    nominalnie sa drozsze niz w Polsce w przeliczeniu na zlotowki. Wykonujac
    podobny rodzaj pracy mozesz kupic wiecej dobr za zarobione pieniadze, bo
    roznica w zarobkach jest wieksza niz roznica w cenach.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 32. Data: 2007-07-29 14:52:25
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Any User napisał(a):

    > Ale to miał być powód, dla którego _miałoby_ być inaczej, a nie powód,
    > dla którego Ty (czy inni pracownicy) _chcieliby_, aby było inaczej...
    >
    > Pamiętaj, że zasady ustala ten, kto jest silniejszy. A ci słabsi mogą go
    > co najwyżej przekonywać różnymi argumentami do swoich racji.

    Pracodawca ustala, że pracownika można traktować jak przedmiot bo jest
    silniejszy?
    A pracownik ma przekonać argumentami, że nie wolno go traktować jak
    przedmiot bo jest słabszy?

    Uważasz, że normalnego człowieka trzeba przekonywać o tym, że inny
    człowiek nie jest przedmiotem?

    A może potrzebujesz silniejszych lekarstw?

    Podaj chociaż jeden argument za tym, że można traktować pracownika jak
    przedmiot. Bo to, że nie można jest dla mnie oczywiste i nie wymaga
    specjalnej argumentacji.

    Tylko nie pisz mi, że skoro traktują to można. To, że tacy jak ty tak
    traktują pracowników to ja wiem. Napisz _dlaczego_.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2007-07-29 15:18:00
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Tylko nie pisz mi, że skoro traktują to można. To, że tacy jak ty tak
    > traktują pracowników to ja wiem. Napisz _dlaczego_.

    Skoro nie wystarczy Ci argument, że "można bo można", to może przekona
    Cię taki, że długoterminowe i zmasowane traktowanie pracowników jak
    wymienne przedmioty jest dla firmy bardziej opłacalne ekonomicznie (przy
    czym oczywiście dotyczy to tylko pracowników łatwo wymienialnych).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 34. Data: 2007-07-29 20:51:08
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > (przy czym oczywiście dotyczy to tylko pracowników łatwo wymienialnych).

    Całe szczęście że takich pracowników jest coraz mniej.

  • 35. Data: 2007-07-29 20:56:00
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Całe szczęście że takich pracowników jest coraz mniej.

    Ale spokojnie, nie zabraknie ich.

  • 36. Data: 2007-07-30 05:54:56
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 29 Lip, 22:56, Any User <t...@t...pl> wrote:

    > Ale spokojnie, nie zabraknie ich.

    dodam, ze bez wiekszych problemow mozna sciagnac ich z zagranicy. Do
    pracy przy tasmie/zmywaku/sprzataniu itp nawet znajomosc jezyka nie
    jest potrzebna. A im bardziej rosna w Polsce place, tym bardziej nasz
    kraj staje sie atrakcyjny dla imigrantow ekonomicznych.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 37. Data: 2007-07-30 05:55:42
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Any User napisał(a):
> [...]
    > wymienne przedmioty jest dla firmy bardziej opłacalne ekonomicznie (przy
    > czym oczywiście dotyczy to tylko pracowników łatwo wymienialnych).

    Gdzieś już to czytałem...
    ...aaaa! Już wiem! Obóz koncentracyjny jest szczytem twoich marzeń. Jest
    najbardziej opłacalny ekonowmicznie. Wypłata tylko dla strażników.
    Urlopy też. Masowo kupujesz ubrania robocze. Tylko zamiast drewniaków
    kup chińskie trampki bo są tańsze.
    No i najważniejsze: możesz wszystkich masowo wymienić... jak przedmioty.
    Sam niżej piszesz, że przecież "ich nie zabraknie".
    Nie zapomnij o spaleniu książek (jeszcze w głowach się "pracownikom"
    poprzewraca od czytania) i zacznij od Kodeksu Pracy.

    Czasem to co piszesz jest zabawne, a czasem nie. Młodzież na lekcjach
    historii dziwi się, skąd się brali w czasie wojny chętni do zarządzania
    takimi obozami, a tu proszę, wystarczy poczytać grupę dyskusyjną
    dotyczącą pracy.
    A najmniej zabawne jest to, że nie ty jedyny masz takie pomysły. Całkiem
    niedawno kilka takich obozów zamknięto we Włoszech. Część "pracodawców"
    z takim podejściem ekonomicznym już siedzi, a część jeszcze szukają. Mam
    nadzieję, że przy okazji i ciebie znajdą.

    Pozdrawiam (to nie do ciebie)
    Piotr

  • 38. Data: 2007-07-30 11:20:48
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    Kviat napisał(a):

> [...]
    > z takim podejściem ekonomicznym już siedzi, a część jeszcze szukają. Mam
    > nadzieję, że przy okazji i ciebie znajdą.

    Nie odpisuj idiocie, bedziesz sie tylko wdawal w bezsensowne polemiki.

    --
    gg: 6373907 jid: live_evil[]jabber.ru

    Rowery Na Poziomie

  • 39. Data: 2007-07-30 17:23:11
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > A może lepiej płacić za mieszkanie 1000 zł a nie 1000 EURO bo wtedy
    > 750 - 1000 = -250 i masz 250 ZŁ a nie 250 EURO na minusie :)

    z naszego regionu ludzie masowo jadą do pracy w Belgii. Wcale nie płacą tam
    za wynajęcie 1000 EURO tylko 1200zł. Obecnie też wynajmuję w kraju
    mieszkanie i kosztuje ono mnie wraz ze wszystkimi opłatami około 700zł.
    Więc nie wysysaj tych cen z palca.

  • 40. Data: 2007-07-30 17:49:27
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > nawet znajomosc jezyka nie jest potrzebna.

    Wystarczy tylko naganiacz z batem i żadne słowa nie są potrzebne ;-)