PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pieniedze W irlandii

  • 1. Data: 2007-07-13 18:50:30
    Temat: Pieniedze W irlandii
    Od: "EWA" <e...@p...onet.pl>

    Czy uwazacie ze Irlandia jest nadal eldorado zarobkowym dla Polakow? Co za tym
    przemawia a co nie? I jakie sa inne sposoby by nadal byla eldorado?. Co sadzicie
    o zakladaniu biznesu w tym kraju?

    Pozdrawiam.

    Znasz swoje mozliwosci tylko do tego stopnia do jakiego sie sprawdziles

    http://tinyurl.com/3dyf5l

  • 2. Data: 2007-07-13 22:14:54
    Temat: Re: Pieniedze W irlandii
    Od: blooregard <b...@o...eu>

    On 13 Lip, 20:50, "EWA" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy uwazacie ze Irlandia jest nadal eldorado zarobkowym dla Polakow?

    I tego typu teksty są bardzo przykre do czytania. 40-milionowy kraj w
    środku Europy, pełen
    wykształconych, zdolnych, utalentowanych ludzi, którzy zamiast we
    własnym kraju muszą szukać "eldorado" w takiej np. Irlandii.

    BTW: nie mam zielonego pojęcia :) W życiu nie byłem w Irlandii o pracy
    nie wspomniawszy :)

    Powodzenia.

  • 3. Data: 2007-07-14 11:12:43
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > wykształconych, zdolnych, utalentowanych ludzi, którzy zamiast we
    > własnym kraju muszą szukać "eldorado" w takiej np. Irlandii.

    Dla mnie to też jest bardzo przykre i smutne. Niestety ludzie będą uciekać
    za granicę do tej pory aż pracodawcy zdadzą sobie sprawę z tego, że
    pracownik to też człowiek i chce za swoją pracę normalnych pieniędzy.
    Dlaczego zagraniczni pracownicy zarabiają kilkakrotnie więcej na tych
    samych stanowiskach co my a ich pracodawcy wcale nie narzekają na zbyt
    wysokie koszta prowadzenia firmy?

    Myślę, że w kraju nie zmieni się sytuacja pracowników do czasu aż będą
    istnieć pracodawcy którzy mają takie zdanie, pozwolę tu zacytować Pana Any
    User

    "Jeśli by pominąć CLIPPER, to w Poznaniu można kogoś takiego znaleźć na
    pensję minimalną, ale jeśli się dobrze poszuka i nie od razu (większości
    pracowników niestety już się w dupach przewraca i kokosów chcą)."

  • 4. Data: 2007-07-14 11:29:30
    Od: Any User <t...@t...pl>

    Bardzo mi miło, ze ktoś zacytował akurat mnie :)

> [...]
    > Dlaczego zagraniczni pracownicy zarabiają kilkakrotnie więcej na tych
    > samych stanowiskach co my a ich pracodawcy wcale nie narzekają na zbyt

    Ależ ja sobie z tego doskonale zdaję sprawę, że pracownik to też
    człowiek. Naprawdę. Ale biznes to prawo dżungli - wygrywa silniejszy.
    Jeśli pracownik udowodni, że warto akurat jemu zapłacić akurat taką
    pensję, to tą pensję dostanie. Generalnie jest taka prosta zasada:
    pracownik dostanie tylko tyle, ile uda mu się wywalczyć.

    > Myślę, że w kraju nie zmieni się sytuacja pracowników do czasu aż będą
    > istnieć pracodawcy którzy mają takie zdanie, pozwolę tu zacytować Pana Any
    > User

    Ja również płacę niektórym ludziom po kilka tysięcy, gdyż po prostu tyle
    sobie wywalczyli - pokazali, że są tyle warci i zaoferowali swoje
    usługi. I mam też w zespole szaraczków, które dostają pensję minimalną i
    się cieszą. Dlaczego miałbym im płacić więcej?

    Albo zapytam inaczej: jeśli mam do dyspozycji budżet działu, z którego
    sam jestem rozliczany, oraz mam prowizję od zysków, to dlaczego miałbym
    sobie dobrowolnie tą prowizję obniżać, płacąc komuś więcej, jeśli za
    pensję minimalną i tak będzie tak samo dobrze pracował?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-07-14 15:57:10
    Od: andy <i...@i...pl>

    Gienek napisał(a):

> [...]
    > pensję minimalną, ale jeśli się dobrze poszuka i nie od razu (większości
    > pracowników niestety już się w dupach przewraca i kokosów chcą)."

    Calkowicie popieram. Ale rowniez powinny pojsc w dol koszta zwiazane z
    prowadzeniem firmy. To tez ma jakis wplyw na pensje (pod warunkiem ze
    pracodawca nie mysli tylko o sobie).

  • 6. Data: 2007-07-14 16:42:38
    Od: "e" <...@...e>

    dowiesz sie jak pewnego dnia nie przyjdzie.
    Oczywiscie pewnie jeszcze wiele wody w wisle uplynie, jednak
    na konkurencyjnym rynku pracy (do takiego zmierzamy) jest
    tak ze musial bys mu sa dac sam (chyba ze kreci cie ciagle poszukiwanie
    frajerow). Np w GB znajomy po pol roku
    dostal podwyzke o 50%, nawet o nia nie prosil, po prostu dowiedzial
    sie pewnego dnia ze dostal bo sa z niego zadowoleni. Pewnie jak u nas
    bezrobocie
    spadnie do 4-5% i minie pare lat bedzie podobnie

  • 7. Data: 2007-07-14 16:51:45
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    EWA napisał(a):
    > http://tinyurl.com/3dyf5l

    Glupia spamerka
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-07-14 20:30:56
    Od: "CZYSCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "e" <...@...e> napisał w wiadomości
    > na konkurencyjnym rynku pracy (do takiego zmierzamy)

    Taki rynek jest u nas gdzieś od 1993 roku, więc nie ma potrzeby, aby gdzieś
    zmierzać.

  • 9. Data: 2007-07-15 08:50:38
    Od: yale <N...@g...com>

    Ech Gienek, patrzysz na pracodawce jak na maszynkę do robienia pieniędzy.
    Każdy interes/firma nie przynosi jakiś nieskończonych dochodów. Nie wiem
    czy prowadziłeś kiedyś w życiu własny interes i uzerałeś się z
    płatnościami od zleceniodawców, pracownik przychodził i marudził o
    podwyżkę, w międzyczasie podskoczył Ci koszt wynajmu biura a na dodatek
    maszyna produkcyjna (tu sobie wpisz: komputer, TIR-a, łopatę :P w
    zależności od branży) się zepsuła i musisz kupić nową. Nie wspomnę już
    że na decyzje o kredycie czekasz kolejny miesiąc a akurat teraz przyszli
    smutni panowie z US/ZUS/PiP.

    Żaden pracodawca nie będzie wykładał pieniędzy z własnej kieszenii.
    Owszem, zgadzam się że spotyka się z kolei nadmierny wyzysk z ich
    strony. Jednak polecam spojrzenie z tej inny strony zanim się oskarży
    tego burżuja szefa o odmowe podwyżki.

  • 10. Data: 2007-07-15 08:51:03
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > usługi. I mam też w zespole szaraczków, które dostają pensję minimalną i
    > się cieszą. Dlaczego miałbym im płacić więcej?

    Wszystko odbywa się na zasadzie podaży i popytu. Jeśli ludzie zgadzają się
    pracować za najniższą krajową to nie dostaną więcej. Ja nie zgodziłem się
    tak pracować. Jako iż jestem samodzielnym specjalistą też wytargowałem
    sobie wypłatę w wysokości kilku tysięcy pomimo że pracodawca proponował
    dokładnie o połowę mniej na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Wkurzają mnie fizyczni pracownicy którzy jak dostaną propozycję 7zł brutto
    na godzinę na rozmowie kwalifikacyjnej to przyjmują to z otwartymi rękami.
    To między innymi dzięki tym pracownikom mamy taką sytuację jaką mamy na
    rynku pracy.

    frajerzy pracownicy + pracodawcy wyzyskiwacze = niskie zarobki dla
    wszystkich pracowników.