PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!

  • 31. Data: 2003-01-06 16:56:17
    Temat: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik Wrangler napisał:
    > W większości co napisałeś Leszek, podzielam Twoje zdanie, ale na wiele tych
    > informacji człowieka ogrania strach co będzie dalej ;-(
    >
    > Pozdrawiam
    > Wrangler

    Przed postepem nie da sie uciec...

  • 32. Data: 2003-01-06 16:57:40
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a ja brałem udział w licznych przetargach i wiem że są przetargi
    ustawione,
    > gdzie prezesi chleją wspólnie dzień przed ogłoszeniem wyników oraz tak
    ceny
    > miedzy sobą ustalają aby w alisach strategicznych wykopać z ofertą
    > konkurencję !

    to bez znaczenia bo powiedziales "ja dodam iż wszelkie zamówienia publiczne
    odbywają się na zasadzie łapówek " a ja dowiodlem ze klamiesz. Dzieki temu
    moze w przyszlosci ostrozniej bedziesz sie wypowiadal.

    > przestała być jak się kumuna skończyła

    myslisz sie - dalej rzadza te same ekipy - szkoda tylko ze nie rozumieja ze
    od pustych frazesow w konstytucji czy ustawach nikomu lepiej nie bedzie. Ale
    styl rzadzenie dalej ten sam.

    > cudow
    >
    > no cóż, jesteś w stanie to zmienić ?
    > czy zmienisz to tak jak bezrobocie które jest ?
    > wiele jest problemów które zostały zcedowane na szarych obywateli .....

    jasne ze nie moge zmienic ale jezeli o to chodzi to ten caly watek jest
    bezsensowny bo watpie aby ktorykolwiek z przedmowcow byl w stanie cos
    zmienic.

    > są takie przypadki ... trudno masz inne zdanie

    nie znam przypadku oddania za symboliczna zlotowke.

    > racja ze nie stać, ale kombinować lubi. ja tam w obrone nie biorę tych co
    > wybrzydzaja z pracą, ale jest sporo przypadków że uczciwy pracownik
    dostaje
    > w tyłek od nieuczciwego pracowdawcy. Tak ich bierzesz w obronę, sądze z
    tego
    > że jesteś szanowany w pracy, zarabiasz ile powieneś zgodnie ze stażem i
    > wykształceniem, nie raktuje Cię podle... no cóż nic tylko pogratulować
    jesli
    > jesteś w takiej sytuacji.

    to bez znaczenia - po prostu nie rozumiesz ze pracodawcy to tacy sami ludzie
    jak pracobiorcy. I tu i tu sa zwykle kanalie i sukin.... poza tym w 90% to
    przyzwoici ludzie (niekoniecznie uczciwi wzgledem US).

    --
    l...@s...pl

  • 33. Data: 2003-01-06 17:38:33
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    > ciekawe czy bedzie lepiej po nowelizacji kodeksu pracy, gdzie w firmach do
    > 20 osób nie będzie wypłacanych odpraw.....

    na pewno lepiej bo jezeli firma przechodzi restrukturyzacje i gwaltownie
    tnie koszty to wpedzala sie tylko w kolejne klopoty zwalniajac ludzi
    bo........ po prostu nie bylo ja na to stac.

    > no nie wiem, czy aby za szybka prywatyzacja nie jeste powodem i gwoździem
    do
    > trumny w obecnym systemie... analitykiem nie jeste, moze Ty masz rację,
    może
    > ja się mylę

    tego nikt nie wie na pewno, ale liczby nie klamia - to wlasnie
    przedsiebiostwa panstwowe to najwieksi NASI dluznicy, to one sa prowadzone
    nieudolnie, to one zyja na nasz koszt.

    > to jaki jest los nas ? ludzi wykształconych bez pracy, bez perspektyw ?

    jezeli jestes wyksztalcony i nie masz pracy to znaczy ze twoje wyksztalcenie
    nie koresponduje z wymaganiami pracodawcow. Nasze uczelnie przygotowuja
    ludzi zupelnie nieprzystosowanych do wyzwan wolnego rynku ale to juz temat
    rzeka.

    > słabi politycznie ale mocni na rynku pracy, bo panuje silna podaż rąk do
    > pracy i wiadomo mają pole do popisu

    zgadzam sie w pelni.

    > nie tylko Ci zapłaca ale cały region, bo przecież jak górnik nie kupi
    > kefiru, świeżych bułek to i sklepikarz na jego ulicy pójdzie torbami,
    > dookoła tylko handel nic się nei wytwarza, lub w małych ilościach a
    > górnictwa tu ludzie od pokoleń przecież żyli
    > nie da się tego problemu zlikwidować zwolnieniami..... no ale można było
    > temu zapobiec inaczej, wiele lat wstecz

    ten problem da sie TYLKO zalatwic zwolnieniami. Inna sprawa ze NIE WOLNO ich
    zostawic samych sobie bowiem gornicy to osoby calkowicie zalezne od panstwa,
    przyzyczajone do przywilejow i majace wielkie mniemanie o swojej wyzszosci
    (jak nie wierzysz zapraszam na slask). Istotne jest aby wszystkie mozliwe
    wygospodarowane kwoty przeznaczyc na ich przekwalifikowanie, na aktywne
    formy zwalczanie bezrobocia - bo jak im znowu sie da po 50 000 na
    przepier... to niewielki z tego zysk bedzie (jak wykazala praktyka).

    > nie tylko ich, jest przecież wiele osób 50 letnich jeszcze w sile wieku
    > pobierających zasiłki przedemerytalne, to jest dopiero chore również.
    > a znów wyszła ustwa chyba 3 w ciagu 2002 roku w której zabrania się im
    > pracować nawet jeśli ktoś wśrod nich złapałby pracę chociaż na pół etatu.
    > choroba Panstwa gorsza niż rak ..... !!!!

    chyba nie rozumiesz o co biega. Otoz osoby po 50, rencisci itd, dorabiali
    sobie bezproblemowo w roznorakich firmach nie dlatego ze sa twarde chlopaki
    jeszcze ale bo ZUSu sie nie placilo za nich. No i niby wszystko ok ale ze
    jak szukasz prostej roboty to na 90% tam juz jest zatrudniona taka osoba. I
    chocbys teraz byl nie wiem jakim magikiem to i tak pracodawca cie oleje. I
    teraz ktos sobie zadal pytanie " Co jest gosze: osoba po 50 bez pracy czy
    mloda osoba ? " latwo zauwazyc ze ten drugi traci w zasadzie szanse na
    lepsze zycie z kazdym miesiacem bezrobocia.

    > niestety dochodzi do absurdów, z jednej strony przepełnione urzędy z
    robotą
    > jak za "komuny" oraz układami a po drugiej "kriwozerczy kapitalista" który
    > przyjmuje i zwalnia.... to jest nasz polska codzienność

    moze to brutalne, ale przyzwyczaj sie lepiej - jezeli szukasz cieplej
    posadki to najblizej bialorus =]

    --
    l...@s...pl

  • 34. Data: 2003-01-07 04:03:00
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > jezeli jestes wyksztalcony i nie masz pracy to znaczy ze twoje wyksztalcenie
    > nie koresponduje z wymaganiami pracodawcow.

    Teraz akurat niestety jest nadpodaz pracownikow(bezrobocie o ponad
    300-400% od poziomu "normalnego" +ukryte).
    Choc fakt jest faktem ze mamy tez bezrobocie strukturalne, ktore wypacza
    sytuacje, bo w niektorych zawodach bezrobocie siega kilkudziesieciu %, a
    w innych jest jednocyfrowe, co nie oznacza ze z praca jest latwo,
    zwlaszcza dla ludzi, ktorzy wchodza na rynek pracy, bo oni nie maja sie
    czym pochwalic.

    >Nasze uczelnie przygotowuja
    > ludzi zupelnie nieprzystosowanych do wyzwan wolnego rynku ale to juz temat
    > rzeka.

    Zadne uczelnie do tego nie przygotowuja, tutaj liczy sie praktyka. W USA
    ludzie pracuja od 16 roku zycia, a etos pracy jest tam bardzo silny, w
    przeciwienstwie do Europy, gdzie przecietny czas zaczecia pracy caly
    czas sie przesuwa i to bynajmniej nie zwiny samych chetnych. Ostatnio
    czytalem ze we Francji ludzie zaczynaja kariery tuz przed lub w
    okolicach 30lat!!!

  • 35. Data: 2003-01-08 09:20:31
    Od: r...@p...onet.pl

    > Oczywiscie, dlatego nie mamy 18 % bezrobicia tylko  lekko 25 a w niektórych
    > regionach nawet 40% !!!!
    > Im kiedyś tez zajrzy bieda do oczy, bo bezrobotny jeden z drugim i tak nic u
    > neigo nie kupi !!!
    > Jadą na tym samym wózku, tylko trochę dłużej pojadą .....

    Prawdę powiadasz. Zwolniony pracownik ogranicza swoje wydatki i nie kupuje u
    innych pracodawców który też zwalnia pracowników. Firmy mają mniejsze obroty bo
    bezrobotni już u nich nie kupują i nadal ograniczają wydatki np. na papier,
    paliwo czy cokolwiek innego i kółko sie zamyka.

    Rob

  • 36. Data: 2003-01-08 12:32:29
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > co ????? pracodawca jest oszustem bo zatrudnia a potem zwalnia? wiesz w
    > ogole co oznacza to slowo??!! :> Oszustem by byl wtedy gdyby zatrudnil a
    np.
    > nie wyplacil pensji.

    A czy pracodawca informuje o tym, że zamierza zwolnić po 3 mies.?
    Nie, na ogół obiecuje złote góry. I to jest oszustwo.

    Yonnie

  • 37. Data: 2003-01-08 14:20:55
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > A czy pracodawca informuje o tym, że zamierza zwolnić po 3 mies.?
    > Nie, na ogół obiecuje złote góry. I to jest oszustwo.

    A czy Ty wiesz na czym polega prowadzenie działalności gosp.? Z tego co
    piszesz to wynika że nie wiesz.

    Prosty przykład: Potrzebujesz pracownika w "gorącym" okresie dla firmy -
    zwiększona liczba klientów, a co za tym idzie i sprzedaż. Jezeli powiesz
    pracownikowi, że pracuje 3 miechy i ani dnia dłużej to jego praca będzie
    wygladała mniej wiecej tak: pierwszy miesiąc będzie się starał, w drugim
    zacznie już się obijać, a w trzecim w ogóle będzie olewał robotę lub pójdzie
    na zwolnienie lekarskie. Rachunek jest prosty, pracownik jest zatrudniony na
    3 mies., ale efektywnie pracuje 1,5 do max 2 miesiecy.
    Natomiast obiecując "złote góry" masz efektywnie pracującego pracownika
    przez 3 miesiące.
    Jak sądzisz co normalny pracodawca zrobi? Oczywiście wybierze wariant
    "złotych gór".

    Powyższy przykład jest z życia wzięty i przetrenowany na kilku pracownikach
    którym pracodawca uczciwie powiedział na jaki okres są zatrudnieni.
    Podsumowując pracodawca źle wyszedł na tej uczciwości i teraz stosuje
    wariant "złotych gór".

    Pozdrawiam
    wm

  • 38. Data: 2003-01-08 15:00:53
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > A czy Ty wiesz na czym polega prowadzenie działalności gosp.? Z tego co
    > piszesz to wynika że nie wiesz.

    Wiem, bo prowadzę.

> [...]
    > przez 3 miesiące.
    > Jak sądzisz co normalny pracodawca zrobi? Oczywiście wybierze wariant

    Co nie zmienia faktu, że jest to nieuczciwe w stosunku do pracownika.

> [...]
    > którym pracodawca uczciwie powiedział na jaki okres są zatrudnieni.
    > Podsumowując pracodawca źle wyszedł na tej uczciwości i teraz stosuje

    Jeżeli bazuje na zatrudnianiu na 3 mies. to nie ma co sie dziwić, że ludzie
    go
    olewają. A czy Ty chciałbyś aby Tobie pracodawca naobiecywał różnych rzeczy,
    a potem
    zwolnił po 3 mies. i zatrudnił kogo innego również na 3 mies.?
    Czy nie czułbyś się oszukany? Starałes się, angażowałeś
    i ze szczęśliwą miną przyjmiesz takie traktowanie "normalnego" pracodawcy?

    Yonnie

  • 39. Data: 2003-01-08 16:12:49
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik r...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > bezrobotni już u nich nie kupują i nadal ograniczają wydatki np. na papier,
    > paliwo czy cokolwiek innego i kółko sie zamyka.

    To sie wszystko zgadza, tylko to nie jest wina pracodawcow, ze
    zwalniaja. To sa po prostu realia. To tak jak bys ty po obnizce pensji o
    powiedzmy 50%, prowadzil taki sam tryb zycia...

  • 40. Data: 2003-01-08 23:47:52
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Yonnie" <r...@g...pl> writes:

    > pójdzie
    > na
    >
    > Co nie zmienia faktu, że jest to nieuczciwe w stosunku do pracownika.

    a powiedz czy uczciwym jest w stosunku do pracodawcy opierdzielac sie
    miesiac czy dwa, podczas gdy dostaje sie te same pieniazki, tak jakby
    sie caly czas wydanie pracowalo?

    to latwo mowic, ze pracodawcy sa zli, nieucziwi, wykorzystuja etc. ale
    niestety w wielu przypadkach uczciwym sie byc nie da, bo zamast
    pracownika sie bedzie mialo w firmie warzywo, ktore odsaduje swoje
    osiem godzin a poza tym nic nie robi.

    powiedz mi, ilu znasz pracownikow, co nawet wiedzac, ze praca tylko na
    3 miesiace beda naprawde sie starac i dbrze pracowac?

    ilu znasz pracownikow, co maja taka etyke pracy ze "dopoki mi placa
    pieniadze, to uczciwym jest swoja robote wykonywac najlepiej, jak
    tylko potrafie"?

    > Jeżeli bazuje na zatrudnianiu na 3 mies. to nie ma co sie dziwić, że ludzie
    > go
    > olewają. A czy Ty chciałbyś aby Tobie pracodawca naobiecywał różnych rzeczy,

    sa firmy, w ktorych praca jest mocno sezonowa i poza sezonem jej po
    prostu ni ma i tyle.
    czy ty prowadzac taka dzialanosc przez pozostale 6 miesiecy w roku bys
    utrzymywala dziesieciu dodatkowych pracownikow na etacie? a z czego
    bys im oplacala pensje?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net