PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!

  • 41. Data: 2003-01-09 07:28:34
    Temat: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > a powiedz czy uczciwym jest w stosunku do pracodawcy opierdzielac sie
    > miesiac czy dwa, podczas gdy dostaje sie te same pieniazki, tak jakby
    > sie caly czas wydanie pracowalo?

    Oczywiście, że nie.

    > to latwo mowic, ze pracodawcy sa zli, nieucziwi, wykorzystuja etc. ale
    > niestety w wielu przypadkach uczciwym sie byc nie da, bo zamast
    > pracownika sie bedzie mialo w firmie warzywo, ktore odsaduje swoje
    > osiem godzin a poza tym nic nie robi.
    > powiedz mi, ilu znasz pracownikow, co nawet wiedzac, ze praca tylko na
    > 3 miesiace beda naprawde sie starac i dbrze pracowac?
    > ilu znasz pracownikow, co maja taka etyke pracy ze "dopoki mi placa
    > pieniadze, to uczciwym jest swoja robote wykonywac najlepiej, jak
    > tylko potrafie"?

    Z pracą jest jak ze związkiem kobiety i mężczyzny. Jeżeli jest obliczony
    na krótki okres to zaangażowanie obydwu stron jest średnie.
    Chyba, że mężczyzna obiecuje małżeństwo, a tak naprawdę to chce tylko
    sobie pokorzystać kilka miesiecy...

    > sa firmy, w ktorych praca jest mocno sezonowa i poza sezonem jej po
    > prostu ni ma i tyle.
    > czy ty prowadzac taka dzialanosc przez pozostale 6 miesiecy w roku bys
    > utrzymywala dziesieciu dodatkowych pracownikow na etacie? a z czego
    > bys im oplacala pensje?

    Owszem w przypadku prac sezonowych obydwie strony wiedzą w czym rzecz.
    Niestety nastał nowy obyczaj zatrudniania niemal na wszystkie stanowiska
    według tego schematu.

    Yonnie

  • 42. Data: 2003-01-09 07:55:46
    Od: r...@p...onet.pl

    > To sie wszystko zgadza, tylko to nie jest wina pracodawcow, ze
    > zwalniaja. To sa po prostu realia. To tak jak bys ty po obnizce pensji o
    > powiedzmy 50%, prowadzil taki sam tryb zycia...

    Wiesz co? To tak jak byś trafił w sedno. Właśnie chcą mi zabrać 40% i zmienic
    stanowisko pracy.

    Rob

  • 43. Data: 2003-01-10 01:06:51
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > a powiedz czy uczciwym jest w stosunku do pracodawcy opierdzielac sie
    > miesiac czy dwa, podczas gdy dostaje sie te same pieniazki, tak jakby
    > sie caly czas wydanie pracowalo?

    To moze najpierw sprecyzujmy --> mowimy o 800 zl brutto (nie majacych
    wiekszej wartosci motywacyjnej po odjeciu narzutow) czy o PIENIADZACH? ;)

    Flyer

  • 44. Data: 2003-01-10 04:37:35
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik flyer napisał:

    > To moze najpierw sprecyzujmy --> mowimy o 800 zl brutto (nie majacych
    > wiekszej wartosci motywacyjnej po odjeciu narzutow) czy o PIENIADZACH? ;)

    Co tu duzo gadac, jaka praca taka placa i na odwrot ;))
    Niestety znam przypadki bardzo dobrze oplacanych ludzi, ktorzy jeszcze w
    dodatku robia laske ze pracuja. Jednego z nich ostatnio widzialem po
    zwolnieniu jakos mu korona z glowy spadla jak szuka pracy od kilku
    miechow ;))

  • 45. Data: 2003-01-10 17:11:35
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > To moze najpierw sprecyzujmy --> mowimy o 800 zl brutto (nie majacych
    > wiekszej wartosci motywacyjnej po odjeciu narzutow) czy o PIENIADZACH? ;)

    a co to ma do rzeczy?
    w koncu obie storny decyduja sie, podpisuja umowe i maja sie z niej wywiazywac.
    pracownik rzetelnie *pracowac* na etacie czyli przez 40 godzin tygodniowo,
    a pracodawca placic tyle, ile zapisali w umowie - moze 8000 a moze 800.

    pozdrawiam

    romekk

  • 46. Data: 2003-01-10 22:49:39
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Roman Kubik wrote:

> [...]
    > a pracodawca placic tyle, ile zapisali w umowie - moze 8000 a moze 800.

    Wedlug mnie 800 brutto (to jest chyba 560 netto) nie zaspokaja
    podstawowych potrzeb wiekszosci pracownikow, tj. same pieniadze nie maja
    zbyt duzej wartosci motywacyjnej. Motywacje rzeczywiste sa zapewne
    roznorodne, ale w jakis sposob zwiazane z procesem pracy a nie
    wynagrodzeniem --> pracownik spycha rozwazania o irracjonalnosci takiego
    wynagrodzenia na granice swojej swiadomosci. W zwiazku z czym jest
    bardziej czuly na wszelkie negatywne bodzce zwiazane z procesem pracy,
    ktore wyzwalaja (uswiadamiaja mu?) negatywne odczucia zwiazane z niskim
    wynagrodzeniem.

    Flyer