PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!

  • 21. Data: 2003-01-05 19:30:35
    Temat: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > co ????? pracodawca jest oszustem bo zatrudnia a potem zwalnia? wiesz w
    > ogole co oznacza to slowo??!! :> Oszustem by byl wtedy gdyby zatrudnil a
    np.
    > nie wyplacil pensji.

    to też się zdarza i to często !!!

    > iż
    >
    > unikaja bo sa po prostu pierunsko zawyzone.

    to fakt

    > nieprawda

    prawda !

    > Ci
    > do

    > W stanach bezroboty szuka aktywnie pracy srednio 5h dziennie w Polsce 5h
    na
    > tydzien.

    jasne a byłeś bezrobotny i szukałeś, jeśli nie to nie wiesz

    > samych
    >

    > mozliwe - tacy juz jestesmy.

    niestety

    Państwu
    > ?
    >
    > no oczywiscie, ale gdy idzie do szpitala i lezy na kocu na korytarzu albo
    > placi lapowke zeby lekarz go zbadal, to sie nie zastanawia gdzie jest jego
    > ZUS?

    to też jest chore, wiem o tym ....

    > przede
    >

    > eeeee....... zapominasz ze to wszystko wina Balcerowicza :DD

    też jestem tego samego zdania, tak długo schładzał gospodarkę że mamy jak
    mamy !

    > zgodza sie, ale o tych zlych nie mowmy bo sie zrobi ntg.

    wiem dlatego wolę delikatnie pisać ;-)

    > znasz inna matematyke - teraz to zrobiles 33% bezrobocia.

    wiem o tym doskonale że właśnie tyle jest ....

    > najwieskze

    > 50 mld zlotych (nowych) w ciagu 10 ostatnich lat. Dalej gornictwo bez
    reform
    > bo brak odwagi - w sumie czym sie przyjmuje? w koncu mieszkam na slasku,
    ale
    > naprade jak widze u babki na kresach ta biedote to mi sie robi niedobrze -
    > jak mysle to tych tlusciotkich gornikach z trzynastkami, deputatami itd
    > jeszcze gorzej. Strzel ile wynosi srednia placa gornika ( tego robola po
    > zawodowce).

    wiem ze płacą mu nadal nieźle, ale to są zaszłości z komuny !
    A wina rządu który doprowadził do obecnej sytuacji, gdzie teraz chce ręce
    umyć i tych ludzi zostawić samym sobą. Przecież to jest bomba, która w
    rękach rządu im sama wybuchnie ....... a ucierpią na tym wszyscy ! głównie
    ludzie biedni

    > moze przyklad??

    nie prowokuj mnie, przecież nie przedstawię Ci tu czarnej listy tutaj !

    > pomste
    > walczacy
    >
    > wlasnie w prywatnych firmach tego wlasnie nie usiadczysz - a jezeli tak to
    > firma pada. Panstwowe nie liczy pieniedzy bo po co? przeciez 40 mln
    frajerow
    > jest do latania dziur :]

    niestety smutna prawda, ale kogo to naprawdę obchodzi ?
    dopiero krzywda siedzieje jak taki z drugim zaczyna pracy szukać .... i nie
    może znaleźć bo pracował 20 lat w budźetwóce i komputer jest dla niego tak
    egzotyczny jak fajna wycieczka zagraniczna ;-)

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 22. Data: 2003-01-05 19:54:57
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Wrangler wrote:

    > Tak ale sposób zarządzania oraz podejście pracodawców oscylowało tylko i
    > wyłącznie na jak najszybszym dorobieniu się, zdefraudowaniu Państwowych
    > pieniędzy, przecież o aferach słyszymy każdego dnia.

    Tak naprawde to afer nie jest duzo, tylko sa dobrze rozreklamowane. Ale
    nie dlugo to sie skonczy(mam nadzieje), jezeli wszystko zostanie
    sprywatyzowane.

    > Końcowo odbija się to na pracowniku, który jest ostatecznym ogniwem i jest
    > bezsilny obecnie na rynku pracy, ani kwalifikacje nie są mu w stanie pomóc
    > znaleźć pracy czy jej utrzymać ani wiele innych czynników, decyzja
    > najporostsza to ciąć koszty czyli zwalniać !

    No zwalnianie to dosc ciekawe zjawisko duzych firm an to nie stac, o
    wiele latwiejszym wyjsciem jest upadlosc i otowrzenie nowego biznesu,
    wczesniej przenoszac kapital do innej swojej spolki ;)
    Wlasnie to jest plaga europejska, poniewaz koszty zwolnien sa bardzo
    duze wiec pensje musza byc nizsze, mechanizacja procesow produkcyjnych
    wieksza, po to aby odlozyc kapital na zle czasy, to oczywisci odbija sie
    na wynikach tych firm ich rozwoju oraz ma tez bardzo powazny efekt
    uboczny: prace trudniej stracic, ale tez trudniej znalezc nowa bo
    pracodawcy nie chca zatrudniac zbyt duzo pracownikow jezeli ich nie beda
    mogli sie latwo pozbyc(paradoks "ochrony" pracownikow).

> [...]
    > powtarza i teraz analizując sytuację pracodawcy można powiedzieć, że
    > kombinuje jak może, ok- ale prawcownik jeśli isę przewinie na takich
    > zasadach kilka razy przez takie firmy, ma dość, wypala się, mało tego nie
    > widzi sytuacją na swą poprawę, bo zauważa że każdy pracodawca to taki
    > własnie oszust, zatrudnić i zwolnić. Z racji pracodawcy ma ciągłość
    > produkcji, bo jest duża siła podaży rąk do pracy i zawsze ktos sie złapie.
    > To niestety tworzy tę złą otoczkę wokół relacji pracodawca-pracownik, gdzie
    > w ostatecznym rozrachunku przegranym jest pracownik !!!

    Jak juz wspomnialem sa to wypaczenia systemu w jakim zyjemy, wiekszosc
    europy tez to zaczyna odczuwac, tyle tylko ze oni sa bogatsi, ale czuja
    sie podobnie jak my. Ktos powie ze chcialbym byc na miejscu bezrobotnego
    Niemca czy Francuza, a ja na to moge powiedziec ze nie jeden
    Mozambijczyk chcialby miec takie problemy jak my.

    > Ale pracodawcy posuwając się do wszelakich praktyk z pracownikami w dłuższej
    > perpsektywie czasu sami sobie szkodzą ich złym traktowaniem. Gdzieś są
    > granice ludzkiej cierpliwości. Później są tylko napięcia społeczne i
    > sytuacje takie jakie miały miejsce w Ożarowie. Przecież ich zachowanie z
    > powietrza sie nie bierze tylko akumuluje przez lata złego traktowania,
    > niepewnosci jutra, itd !

    Pracodawcy nie ustalaja polityki makroekonomicznej kraju, dzialaja w
    skali mikro i jedynie sie przystosowuja do zewnetrznych warnunkow.
    W naszym kraju rzadza urzednicy, zwiazkowcy(duzych grup nacisku), ktorzy
    doprowadzili nasz kraj do takiego stanu. Gdyby sprywatyzowano wszystko
    szybko za pol darmo byloby o wiele lepiej.

    Jesli chodzi o sytuacje w Ozarowie to ci ludzie zarabiali grubo ponad
    srednia krajowa, a podwyzki dostali po przejeciu tej firmy. Rozumiem zal
    ludzi do tego ze chciano im obciac pensje(bo oto glownie chodzilo),
    teraz niestety w tym miescie na dlugo nie bedzie zadnych perspektyw pracy.

    > Pozwole sobie tutaj zacytowac Miltona Friedmana:

    > Ale u nas trudno nazwać twór który mamy kapiatalizmem,

    Kapitalizm mamy, tylko ze odmian kapitalizmu jest wiele. Friedmanowi
    chodzilo o liberalny kapitalizm, poniewaz jest monetarysta lub jak kto
    woli neoliberalem

    > skoro sam piszesz iż
    > wieksze firmy unikają podatków, ja dodam iż wszelkie zamówienia publiczne
    > odbywają się na zasadzie łapówek, itd, więc prowadzi to i tak do
    > wyniszczania kraju w ogólnym końcowym rozrachunku.

    Wiem ma znajomego co o takie kontrakty walczy, jak sie wyrazil
    "zwyczajowe" 10% trza przedlozyc przed przetargiem ;)
    Dlatego jestem zdania ze stope redystrybucji PKB przez panstwo, powinno
    sie ogranczac, mamy tereaz jedna z najwyzszych na swiecie, co oznacza ze
    podatki mamy najwyzsze. Do tego tez trzeba dodac przepisy ktore je
    sztucznie podnosza(tu chodzi o podniesienie kosztow)

> [...]
    > kraju.
    > Czytałem gdzieś że nawet Rosjanie lepiej traktują Polaków niz Polacy samych

    To sie wszystko zgadza. Wypaczenia wychowania ludzi przez wiele pokolen
    nie da sie zmienic w ciagu jednego.

    > A kto do tego się przyczynia ? Państwo, rząd, coraz to głupsze nowelizacje
    > ustaw, itd. Pracownik ma za złe pracodawcy bo jemu podlega, zaś Pracodawca
    > jest powiązany makroekonomicznie z Panstwem poprzez ekonomiczne zalezności,
    > wiec komu pracownik moze w 1 kolejnosci mieć za złe pracodawcy czy Państwu ?
    > Chyba temu komu podlega co nie ?

    Tych przedsieboirstw juz moze nie byc. Pracodawcy sa w naszym kraju
    slabi politycznie.

> [...]
    > by był zadowlony, napoiecia społeczne by znieknęły.
    > To były uważam dobre uroku kumunizmu.....

    Tylko ze to bylo wykonane za mienie skradzione, ktore w koncu sie
    skonczylo...

    > Czyzbys byl podobnego zdania co do pracownikow i

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi ?

    Chodzi mi o przymus zatrudniania ludzi ;)

> [...]
    > pozostaje bez pracy, to ten system musi sie w końcu załamać !!!!
    > Tych 2 jeszcze ma na utrzymaniu tego 1 statystycznego bezrobotnego, ludzi

    To sa bledy polityki makroekonomicznej od lat 70tych . Te same problemy
    ma europa.
    Problemy zwuaza sie dosc wczesnie, dziala za pozno. Fakt jest faktem ze
    spoleczenstwo nie zaoszczedzilo pieniedziy na swoja przyszlosc, przez co
    przyszle pokolenia beda musialy splacac ten dlug, co juz od dluzszego
    czasu robimy, nie chodzi mi o dlug Gierkowski, ktory przy dlugu
    spolecznym(emerytury, renty, choroby cywylizacyjne, problem wydluzonego
    zycia) jest malym pikusiem.

    > Więc jak ludzie i Państwo ma to udźwignąć ?

    Masz jakies rozwiazanie?? Bo ten problem jest bardzo powazny i nie
    wiadomo jak go rozwiazac. Ja jedynie wiem ze wiek emerytalny w
    najblizszcyh latach bedzie przesuniety pewnie do 80 lat ;)

> [...]
    > Jeśli tak to nie wróży to nikomu dobrze w naszym kraju .... nei trzeba byc
    > socjologiem aby widzieć jak pogarsza się sytuacja ludzi.

    Nic dziwnego. Tak bywa gdy gospodarka sie "przegrzeje"/przeinwestuje, a
    to wlasnie spotkalo slask.
    Zbyt duze inwestycje w przemysl wydobywczy bez patrzenia w przyszlosc
    byl glupota, za ktora ci ludzie niestety zaplaca. Do tego dochodzi to o
    czym wczesniej wspomnialem czyli bledny system ubezpieczen spolecznych,
    ktory co gorsza jest kontynuowany po to aby problemy przesunac na
    przyszlosc. Chodzi mi tu zwlaszcza o skladki emerytalne, ktore dla
    gornikow sa za niskie, a powinny byc o wiele wyzsze(procentowo),
    poniewaz czesciej choruja i przechodza na wczesniejsza emeryture. W ten
    sposob w sposob ukryty dofinansowujemy gornictwo caly czas.

    > moga

    > A widzisz czyli jednak podzielasz częściowo lub całkowicie moje zdanie
    > Leszku ? Jakby nie spojrzeć na ten problem to granice zawsze gdzieś są, no
    > ale cóż inny by ktoś powiedział że tym "wydymanym" przez "czarnych
    > pracodawców" robic się nie chce. Ale nei zastanowi się jaki jest powód tego
    > marazmu tych ludzi !!!

    Ja niczemu nie zaprzeczam, ale jestem zdania ze ta sytuacja nie jest
    wina pracodawcow, ktorzy jedynie sie przystosowuja do panujacych warunkow.

    > O to chodzi iż przykładów mógłbym podać całą masę. Ogólnie mówiąc weźmy
    > firmę Państwową X w której prezes upłynnia jak się da bocznymi kanałami
    > majątek zakładu, ludzi zwalnia, doprowadza do upadku. Potem wykupuje za
    > symboliczną złotówkę .... itd.
    > Generalnie im gorzej w Państwie oraz na rynku pracy, groźniejsze są
    > posunięcia pracodawców i tych co ciągna za sznurki, gdzie ostatecznie
    > doprowadza to do sytuacji którą opisałem wyżej !

    To jest wlasnie problem przeregulowanej gospodarki, w ktorej takie
    zjawisko sa bardzo ostre w porownaniu z systemem wolnorynkowym.

    > twoja

    > Czy uważasz że jest to dobre rozwiązanie ?

    Dlaczego nie?? Dla pracodawcy jest to rozwiazanie bardzo dobre, bo nie
    strzela na slepo, wie ze osoba ktora bedzie polecona bedzie z duza doza
    prawdopodobienstwa dobrym pracownikiem. W przypadku otwartego
    kosztownego naboru takiej pewnosci nie ma.

    >Ja nie uważam tak,
    > niejednokrotnie sam musiałem pracy szukać tylko z ogłoszeń, bo nie miałem
    > gdzie być poleconym przez kogoś, aby w ogóle na rozmowę sie dostać.

    Sek w tym ze w systemie o ktorym wspomnialem informacje o naborze sa
    oglaszane publicznie tylko w przypadku nie znalezienia pracownika przez
    rekrutacje wewnetrzna. To jest celowa polityka.

    >Jest
    > masa ludzi z małych miasteczek którzy bez tych właśnie kontaktów i
    > korporacyjnych układów nie przedrą sie przez sito i nie zdobędą szybko pracy
    > !
    > Jednym słowem jeśli do tego zmierza cała sytuacja, to będą ludzie tacy
    > którzy bezustannie będą sie miotać i szukać z ogłoszeń a będą i tacy którzy
    > poprzez kontakty z pracą kłopotów mieć nie będą.

    Dlatego wlasnie nalezy posylac dzieci do szkol o dobrej renomie,
    najlepiej do akademikow, po to aby uzyskalo szerokie kontakty, a przy
    okazji czego sie nauczylo. Tak dziala system anglosaski. Wlasnie po to
    powstal Oxford by wyzsze sfery mogly sie poznac za mlodu i czegos nauczyc ;)

    >Na takim formu jak tym,
    > obsmaruje sie tych "gorszych" iaż nie majaodpowiednich kwalifikacji, a to
    > znów nei potrafią siesprzedać, napisać dobrze CV, itd.

    Ci co tak obsmarowuja nie wiedza co mowia, w wiekszosci nie znaja sie na
    makroekonomi i psycholigii spolecznej.

    > Bylem rok temu właśnie w "systemie korporacyjnym" na rozmowie w jednym z
    > większych banków i co ? Powiem Ci z ulicy bym tam nawet nie miał szans
    > wysłać CV a tak doszedłem do ostatniego etepu. Ale co majapowiedzieć Ci
    > "gorsi " ???????

    Nie ma ludzi gorszych, kazdy czlowiek moze byc wydajnym pracownikiem,
    jezeli przewbywa/wychowuje sie w odpowiednim towarzystwie, wlasnie
    dlatego w korporacjach preferuje sie osoby z rekomendacji.

> [...]
    > gdzie przez cały dzien darmozjady nic nie robią !!!
    >
    > Ps. nie ubliżając obowiazkom księgowej, to był tylko przykład !

    Wiadomo o co chodzi. Generalnie widze ze zmierzamy w kierunku Meksyku z
    lat 80tych, gdzie ponad 30% pracujacych byla urzednikami panstwowymi. U
    nas juz teraz jest co najmniej 1mln ludzi zatrundionych jako urzednicy,
    oficjalne jest ich mniej ale nie bierze sie pod uwage agencji, np.: taki
    behemot Agencja Rynku Rolnego, zatrdunia tysiace...

    > rozwojowi

    > Nie każdy może ją mieć, nawet w krajach o ugruntowanym kapitalizmie, 2/3
    > jest pracobiorców a 1/3 pracowników, i jakoś tam ten system się sprwadza co
    > nie ?

    Zauwaz ze w europie firmy sa rodzinne, a malych firm w Polskim slowa
    tego znaczeniu jest malo

    > No niech będzie mamy lata 30, korupcję, rozboje, brak pesrpektyw, brak pracy
    > ..... i inne najgorsze ustrojstwa, gdzie są również tacy którzy żyją ponad
    > stan !

    New Deal Roosvelata dokonal swego ;)). Byl bardzo korupcjogenny

  • 23. Data: 2003-01-05 20:08:31
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Tam jest zupelnie inny system. Tam w kazdej duzej firmie caly czas jest
    nabor bo caly czas zwalniaja ludzi i przyjmuja za mniejsza kase nowych.
    Rotacja jest duza, wiec latwo prace stracic(firmy maja niskiego koszty
    zwlaniania), ale i latwo dlatego znalezc

    > też jestem tego samego zdania, tak długo schładzał gospodarkę że mamy jak
    > mamy !

    ?? A mi sie zawsze wydawalo ze to wina socjalistow(z lewa i pseudo
    prawa), ktorzy caly czas podnosili koszty dzialanosci(przez przepisy,
    koncesje -> lapowki, kiepskie sadownictwo) jak i podatki. Stopy
    procentowe w naszym kraju maja male znaczenie dla gospodarki, poniewaz
    jest zbyt silny efekt wypychania.(bony skarbowe) oraz "slabe" banki,
    ktore ostanio jednak robia sie coraz lepsze ;)

    Wystarczy spojrzec na historie naszego kraju i popatrzec kiedy mielismy
    najwiekszy wzrost gospodarczy. Lata 96-97 byly rekordowe, ale byly
    pochodna dzialan ktore byly dokonane kilka lat wczesniej. Lata
    92-obecne, to systematyczne utrudnianie ludziom zycia. Co prawda podatki
    VAT, dochodwe, akcyza byly wprowadzone wczesniej, ale ich sciagalnosc
    byla nistka, co powodowalo ze efektywnie podatki byly nizsze. Do tego
    dochodza jeszcze przepisy o dzialnosci gospodarczej(miedzy innymi
    koniecznosc posaidania atestow,zezwolenn itp -> dostaje sie po wplacie
    lapowek) jak i prawie pracy, tez coraz scisclej stosotwane. Sruba byla
    przykrecana i chyba nie dlugo peknie ;)

  • 24. Data: 2003-01-05 21:01:45
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > np.
    >
    > to też się zdarza i to często !!!

    zgadza sie ale sady sa naprawe bezwzledne na tym punkcie - prawnika tez sie
    dostaje gratis.

    > to fakt

    no tak - wszyscy sie zgadzaja no i ........ dalej jest jak jest czyli
    najwiecej placa ci co nie kombinuja.

    > prawda !

    od razu widzac brak wyksztalcenia matematycznego. Moge dowiesc nie wprost ze
    klamiesz bowiem wystarczy ze podam jeden przyklad przetargu wygranego bez
    lapowki ( w ktorym sam bralem udzial). Radze ostrozniej dobierac slowa -
    lepper wystarczy w sejmie.

    > na
    >
    > jasne a byłeś bezrobotny i szukałeś, jeśli nie to nie wiesz

    bylem bezrobotny przez pol roku po studiach informatycznych wiec nic mi
    nawet nie mow.

    > to też jest chore, wiem o tym ....

    chore jest to ze Polska udaje ze jest panstwem opienkunczym a nie prostu
    jestesmy na to za biedni. I te mzonki o ochronie najbiedniejszych przez
    podwyzszanie podatkow (takze tych posrednich) to jest wlasnie klamstwo.
    Jakby byl przejrzysty podatek liniowy to przynajmniej oplacalo by sie nie
    okrywac dochodow a US by nie szmacily ludzi za ich 'interpretacje'.

    > też jestem tego samego zdania, tak długo schładzał gospodarkę że mamy jak
    > mamy !

    inna sprawa ze gdyby nie on w latach 90-tych to dalej bylaby tu Bialorus
    tyle ze moze bez tyranii.

    > statystycznie

    > wiem o tym doskonale że właśnie tyle jest ....

    nie sadze - jak licze znajomych to za chorere nie wychodzi mi ze co 3 nie
    pracuje.

    > reform
    > ale
    >
    > wiem ze płacą mu nadal nieźle, ale to są zaszłości z komuny !

    2500 (nawet nie marze o takiej kasie) - nie liczac trzynastki i innych cudow
    deputatow, wczesniejszej emerytury, posilki regeneracyjne, itd.

> [...]
    > umyć i tych ludzi zostawić samym sobą. Przecież to jest bomba, która w
    > rękach rządu im sama wybuchnie ....... a ucierpią na tym wszyscy ! głównie

    zgadza sie ale nikt nie ma odwagi po prostu wywalic 50tys gornikow na
    zbity.... coz za 5 lat trzeba bedzie wywali 100 tys ale wtedy bedzie
    rzadzil juz kto inny.....

    > nie prowokuj mnie, przecież nie przedstawię Ci tu czarnej listy tutaj !

    nie przedstwisz nie ma takiego przypadku - po prostu nie wiesz jak dziala
    komornik.

> [...]
    > może znaleźć bo pracował 20 lat w budźetwóce i komputer jest dla niego tak
    > egzotyczny jak fajna wycieczka zagraniczna ;-)

    o czym to swiadczy?......... o tym ze trzeba jak najszybciej ograniczyc role
    panstwa w gospodarce i zyciu czlowieka. To w sposob naturalny ograniczy
    korupcji i niekompterencje bowiem prywatnego wlasciciela po prostu nie stac
    na darmozjadow.

    --
    l...@s...pl

  • 25. Data: 2003-01-05 21:32:13
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > od razu widzac brak wyksztalcenia matematycznego.

    Po matematyce akurat nie jestem ;-) ale liczyć dobrze potrafię ...

> [...]
    > lapowki ( w ktorym sam bralem udzial). Radze ostrozniej dobierac slowa -

    a ja brałem udział w licznych przetargach i wiem że są przetargi ustawione,
    gdzie prezesi chleją wspólnie dzień przed ogłoszeniem wyników oraz tak ceny
    miedzy sobą ustalają aby w alisach strategicznych wykopać z ofertą
    konkurencję !

    > bylem bezrobotny przez pol roku po studiach informatycznych wiec nic mi
    > nawet nie mow.

    ja byłem kilka razy też po studiach, to wiem więcej na tem temat niż TY
    zapewne !
    jeśli tylko pół roku to gratuluję, udało Ci się, nie było tak źle !!!

    > chore jest to ze Polska udaje ze jest panstwem opienkunczym a nie prostu
    > jestesmy na to za biedni.

    przestała być jak się kumuna skończyła

    > I te mzonki o ochronie najbiedniejszych przez
    > podwyzszanie podatkow (takze tych posrednich) to jest wlasnie klamstwo.

    zgadza się, Ci co maja wiele niewiele tez stracą ale jak wezmą 10% beidnemu
    ze 100zł to już z głodu może paść !

    > Jakby byl przejrzysty podatek liniowy to przynajmniej oplacalo by sie nie
    > okrywac dochodow a US by nie szmacily ludzi za ich 'interpretacje'.

    właśnie to ukrywanie dochodów prowadzi do wszelakich kombinacji i machinacji
    nie tylko na gruncie ekonomicznym ale również w naginaniu prawa pracy

    > nie sadze - jak licze znajomych to za chorere nie wychodzi mi ze co 3 nie
    > pracuje.

    a ja znam wielu, ale statystycznie tak to właśnie wygląda, w katowicach jest
    tylko 14% ale już w Siemianowicach Śl jawnego 26%.....

    > 2500 (nawet nie marze o takiej kasie) - nie liczac trzynastki i innych
    cudow
    > deputatow, wczesniejszej emerytury, posilki regeneracyjne, itd.

    no cóż, jesteś w stanie to zmienić ?
    czy zmienisz to tak jak bezrobocie które jest ?
    wiele jest problemów które zostały zcedowane na szarych obywateli .....

    > zgadza sie ale nikt nie ma odwagi po prostu wywalic 50tys gornikow na
    > zbity.... coz za 5 lat trzeba bedzie wywali 100 tys ale wtedy bedzie
    > rzadzil juz kto inny.....

    no i to jest polskie myślenie, niech się martwią następni !

    > nie przedstwisz nie ma takiego przypadku - po prostu nie wiesz jak dziala
    > komornik.

    są takie przypadki ... trudno masz inne zdanie

> [...]
    > panstwa w gospodarce i zyciu czlowieka. To w sposob naturalny ograniczy
    > korupcji i niekompterencje bowiem prywatnego wlasciciela po prostu nie

    racja ze nie stać, ale kombinować lubi. ja tam w obrone nie biorę tych co
    wybrzydzaja z pracą, ale jest sporo przypadków że uczciwy pracownik dostaje
    w tyłek od nieuczciwego pracowdawcy. Tak ich bierzesz w obronę, sądze z tego
    że jesteś szanowany w pracy, zarabiasz ile powieneś zgodnie ze stażem i
    wykształceniem, nie raktuje Cię podle... no cóż nic tylko pogratulować jesli
    jesteś w takiej sytuacji.

    Wrangler

  • 26. Data: 2003-01-05 22:08:05
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > pracodawcy nie chca zatrudniac zbyt duzo pracownikow jezeli ich nie beda
    > mogli sie latwo pozbyc(paradoks "ochrony" pracownikow).

    ciekawe czy bedzie lepiej po nowelizacji kodeksu pracy, gdzie w firmach do
    20 osób nie będzie wypłacanych odpraw.....

> [...]
    > Niemca czy Francuza, a ja na to moge powiedziec ze nie jeden
    > Mozambijczyk chcialby miec takie problemy jak my.

    no nie jestem pewien, ktoś kto nie widzi wyjścia z sytuacji, ma do
    zapąłcenia mieszkanie itd. żebrze o o prace i nie ma mu kto pomóc, duż ojest
    takich ludzi
    są to owszem sytuacje marginalne, ale nasilaja się bo ubozeje społeczeństwo,
    a ubozeje bo pracy nie ma, a nie ma ......to juzwiadomo dlaczego

> [...]
    > doprowadzili nasz kraj do takiego stanu. Gdyby sprywatyzowano wszystko
    > szybko za pol darmo byloby o wiele lepiej.

    no nie wiem, czy aby za szybka prywatyzacja nie jeste powodem i gwoździem do
    trumny w obecnym systemie... analitykiem nie jeste, moze Ty masz rację, może
    ja się mylę

    > Kapitalizm mamy, tylko ze odmian kapitalizmu jest wiele. Friedmanowi
    > chodzilo o liberalny kapitalizm, poniewaz jest monetarysta lub jak kto
    > woli neoliberalem

    no cóż wolę określenie "krwiożerczy kapitalizm" lub "kapitalizm wyzysku"

    > Wiem ma znajomego co o takie kontrakty walczy, jak sie wyrazil
    > "zwyczajowe" 10% trza przedlozyc przed przetargiem ;)

    czyli wadium, taka jest specyfikacja przetargów

> [...]
    > podatki mamy najwyzsze. Do tego tez trzeba dodac przepisy ktore je
    > sztucznie podnosza(tu chodzi o podniesienie kosztow)

    niestety prawda

    > To sie wszystko zgadza. Wypaczenia wychowania ludzi przez wiele pokolen
    > nie da sie zmienic w ciagu jednego.

    to jaki jest los nas ? ludzi wykształconych bez pracy, bez perspektyw ?

    > Tych przedsieboirstw juz moze nie byc. Pracodawcy sa w naszym kraju
    > slabi politycznie.

    słabi politycznie ale mocni na rynku pracy, bo panuje silna podaż rąk do
    pracy i wiadomo mają pole do popisu

    > Chodzi mi o przymus zatrudniania ludzi ;)

    myślę że w obecnej sytuacji niejednemu bezrobotnemu by się niebo uchyliło,
    gdyby miał świadomość iz pracy nei straci po2-3 miesiącach oraz zarobi na
    przeżycie
    ten nakaz pracy był wówczas bo ludzie podchodzili do tego "czy się stoi czy
    sie leży ....", ale też masa ludzi ucziwie pracowała i nei obawiałą się
    jutra ...
    taki nakaz pracy myślę gdyby była praca i godziwe wynagrodzenie byłby
    wybawieniem dla 3,5mln ludzi
    no ale ktoś to obecnie musi wypracować, ale to już inny temat ......

> [...]
    > czasu robimy, nie chodzi mi o dlug Gierkowski, ktory przy dlugu
    > spolecznym(emerytury, renty, choroby cywylizacyjne, problem wydluzonego

    nei mam pojęcia jak ma udźwignąć, jak nad tym myślę to sie niedobrze
    robi.....
    a zaszłosci owszem maja wpływ na obecną sytuację, ale porównując inne kraje
    Europy do nas, jesteśmy o tyle w gorszej sytuacji, bo ciąży na nas wielki
    problem bezrobocia.... a każdy od tego umywa ręcę w polityce !

    > Masz jakies rozwiazanie?? Bo ten problem jest bardzo powazny i nie
    > wiadomo jak go rozwiazac. Ja jedynie wiem ze wiek emerytalny w
    > najblizszcyh latach bedzie przesuniety pewnie do 80 lat ;)

    i tak wówczas wątpię czy wypracujemy sobie emeryturę, skoro 50% Zus nie
    przelwa do II Filaru, ale to też odrębny temat...

    > Nic dziwnego. Tak bywa gdy gospodarka sie "przegrzeje"/przeinwestuje, a
    > to wlasnie spotkalo slask.

    spotkało widzisz a jak o tym piszę to wielu ludzi jest innego zdaniaa to
    przecież fakt nie zaprzeczalny

    > Zbyt duze inwestycje w przemysl wydobywczy bez patrzenia w przyszlosc
    > byl glupota, za ktora ci ludzie niestety zaplaca.

    nie tylko Ci zapłaca ale cały region, bo przecież jak górnik nie kupi
    kefiru, świeżych bułek to i sklepikarz na jego ulicy pójdzie torbami,
    dookoła tylko handel nic się nei wytwarza, lub w małych ilościach a
    górnictwa tu ludzie od pokoleń przecież żyli
    nie da się tego problemu zlikwidować zwolnieniami..... no ale można było
    temu zapobiec inaczej, wiele lat wstecz

> [...]
    > poniewaz czesciej choruja i przechodza na wczesniejsza emeryture. W ten
    > sposob w sposob ukryty dofinansowujemy gornictwo caly czas.

    nie tylko ich, jest przecież wiele osób 50 letnich jeszcze w sile wieku
    pobierających zasiłki przedemerytalne, to jest dopiero chore również.
    a znów wyszła ustwa chyba 3 w ciagu 2002 roku w której zabrania się im
    pracować nawet jeśli ktoś wśrod nich złapałby pracę chociaż na pół etatu.
    choroba Panstwa gorsza niż rak ..... !!!!

    > Ja niczemu nie zaprzeczam, ale jestem zdania ze ta sytuacja nie jest
    > wina pracodawcow, ktorzy jedynie sie przystosowuja do panujacych warunkow.

    ale mają decydujący wpływ na rynku pracy, oni go kształtują, są
    zintegrowani, a ludzie bezrobotnmi są zdani wyłącznie na siebie samych

    > To jest wlasnie problem przeregulowanej gospodarki, w ktorej takie
    > zjawisko sa bardzo ostre w porownaniu z systemem wolnorynkowym.

    więc wolnego rynku nie mamy, mamy za to korupcję, układy oraz
    bezrobocie..... cudowna nasz wspólna przyszłość !

> [...]
    > prawdopodobienstwa dobrym pracownikiem. W przypadku otwartego
    > kosztownego naboru takiej pewnosci nie ma.

    z punktu pracodawcy to mądre podejście zgadzam sie, ale gdzie ma szukać
    ofert pracy człowiek bezrobotny bez "wejścia" ?

    > Sek w tym ze w systemie o ktorym wspomnialem informacje o naborze sa
    > oglaszane publicznie tylko w przypadku nie znalezienia pracownika przez
    > rekrutacje wewnetrzna. To jest celowa polityka.

    dlatego tak mało ofert pracy dla ogółu, a jeśli są to napływa 200 aplikacji,
    no niestety !

> [...]
    > okazji czego sie nauczylo. Tak dziala system anglosaski. Wlasnie po to
    > powstal Oxford by wyzsze sfery mogly sie poznac za mlodu i czegos nauczyc
    ;)

    kurcze ale myśmy się kształcili jeszcze dużo wcześniej, czy Ty lub Twoja
    rodzina przewidziała sytuację pod koniec lat 90 na rynku pracy ?
    Dawniej było tak że wykształcenie wyższe było wystarczające do podjecia
    dobrej pracy a dziś dochodzi do absurdów.... ale to inny temat

    > Ci co tak obsmarowuja nie wiedza co mowia, w wiekszosci nie znaja sie na
    > makroekonomi i psycholigii spolecznej.

    no też ich właśnie za takich mam, my przynajmniej potrafimy dyskutować inni
    od razu są uprzedzeni i bezczelni !

    > Nie ma ludzi gorszych, kazdy czlowiek moze byc wydajnym pracownikiem,
    > jezeli przewbywa/wychowuje sie w odpowiednim towarzystwie, wlasnie
    > dlatego w korporacjach preferuje sie osoby z rekomendacji.

    zgadza się, ale ta sytuacja mi nie odpowiada, bo nie mam szans trafić do
    porządnej firmy gdzie w zamian za dobre traktowanie jako człowieka będę mógł
    sie zawodowo spełnić !
    myślę że to problem który dotyka nie tylko mnie tu na forum ....

> [...]
    > oficjalne jest ich mniej ale nie bierze sie pod uwage agencji, np.: taki
    > behemot Agencja Rynku Rolnego, zatrdunia tysiace...

    niestety dochodzi do absurdów, z jednej strony przepełnione urzędy z robotą
    jak za "komuny" oraz układami a po drugiej "kriwozerczy kapitalista" który
    przyjmuje i zwalnia.... to jest nasz polska codzienność

    > Zauwaz ze w europie firmy sa rodzinne, a malych firm w Polskim slowa
    > tego znaczeniu jest malo

    no tak coś w tym jest !

    > No niech będzie mamy lata 30, korupcję, rozboje, brak pesrpektyw, brak
    pracy

    > New Deal Roosvelata dokonal swego ;)). Byl bardzo korupcjogenny

    co by nie powiedzieć żyjemy w polsce i w ciekawych czasach, za błędy
    przeszłosci i polityków zapłacimy my, już i tak obecnie pijemy to piwo !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 27. Data: 2003-01-05 22:36:39
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > samych

    chyba jednak prawda jest taka, ze
    ,,wiekszosc Rosjan traktuje Polakow lepiej niz co niektorzy wyjatkowo
    zli Polacy''

    tam po ,,wiekszosc'' mozna wpisac cokolwiek, takze ,,Polaków''.

    Obraz z gazet, opowiesci znajomych itd. jest wypaczony _mocno_ z prostego
    powodu - pisze sie, mowi o rzeczach _wyjatkowych_ a najlepiej wyjatkowo
    tragicznych.
    Jesli 100 osob potraktuje mnie milo, a jedna niemilo to o kim opowiem
    na prywatce? oczywiscie o tej jednej niemilej.
    Jak 100 kierowcow omijajac mnie zwolni albo wyminie kaluze, a tylko jeden
    mnie ochlapie to do domu wracam wk*ony na *wszystkich* kierowcow.
    Jesli przez 36 miesiecy pracy otrzymywalem pensje o czasie i wysoka premie,
    a jednego miesiaca firma spozni sie z wyplata o tydzien, to o czy opowiem
    znajomym? A jak 40 miesiaca mnie zwolnia (z przyczyn ekonomicznych)
    to oczywiscie bedzie to beznadziejna, zlodziejska firma!

    jesli 50 przetargow pojdzie OK, a jeden bedzie sprzedany - a dziennikarze
    wesza przy _kazdym_ duzym przetargu - to o ktorym z tych 51 przeczytamy
    na pierwszych stronach gazet?

    Tak w glowach mas uklada sie obraz z dziennika - ,,tylko'' tragedie,
    oszustwa i nieszczescia, tylko ten prezes BIGu z 600,000 pensji
    i tylko te pielegniarki zyjace za 500 i nie mogace doprosic sie
    200 PLN podwyzki, ktora im sie zdecydowanie nalezy.
    Jak ktos nie rozumie tego mechanizmu to szybko z tego ,,tylko'' robi
    sobie w glowie _wszedzie_ i _zawsze_. Ale to nie prawda!

    poza 20% bezrobotnych w Polsce jest jeszcze 80% zatrudnionych.
    z tego pewnie z 50% zadowolonych zatrudnionych. Tylko oni nie krzycza,
    bo dlaczego mieliby krzyczec? Jakos nikt nie uczy nas glosnego wyrazania
    poparcia i zadowolenia... To takie jakies wstydliwe.

    Oczywisacie sa niezadowoleni (zawsze sa) oczywiscie co do zasady tu i teraz
    jest ciezko i kiepskawo, perspektywy nieciekawe - nikt nie ma co do tego
    watpliwosci - ale nawet wsrod rolnikow okrzyczanych jako wielomilionowe
    ukryte bezrobocie - jak na moje oko - wielu radzi sobie calkiem dobrze
    i nie boi sie o przyszlosc bardziej niz przecietny ,,dobrze ustawiony''
    etatowiec. Moze jest tam z milion bezrobotnych ukrytych, a moze jeszcze mniej.

    Oczywiscie sa tez przypadki kliniczne, przezywajace horror na ziemi czy
    to na skutek swojego niedostosowania do czasow czy to tez na skutek
    niezawinionych przez siebie zbiegow okolicznosci. Nawet w Ameryce czy innej
    Rosji ;-) mozna trafiac przez 10 lat na kolejnych oszustow, naciagaczy,
    wyzyskiwaczy anie trafic na dobrego pracodawce.
    Wszedzie tez mozna zlamac na ulicy noge, nabawic sie w szpitalu zoltaczki,
    potem zapalenia opon muzgowych i ostatecznie wykitowac na syfilis
    otrzymany od znajomej z sasiedniej sali szpitalnej ;-)).
    Co i tak nie znaczy, ze na swiecie sa sami oszusci, ani ze pobyt w szpitalu
    co do zasady jest obarczony 90% ryzykiem zgonu.

    pozdrawiam

    romekk

  • 28. Data: 2003-01-05 23:21:47
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Roman Kubik wrote:

    > Obraz z gazet, opowiesci znajomych itd. jest wypaczony _mocno_ z prostego
    > powodu - pisze sie, mowi o rzeczach _wyjatkowych_ a najlepiej wyjatkowo
    > tragicznych.

    O obrazie wypaczonym mozna mowic dopiero kiedy tworzy sie sformulowania
    typu: "Polacy to lapowkarze". Nie jest natomiast wypaczeniem
    stwierdzenie: "w przetargu na dostawe x wygrala firma y bo dala lapowke".

    > Jesli 100 osob potraktuje mnie milo, a jedna niemilo to o kim opowiem
    > na prywatce? oczywiscie o tej jednej niemilej.

    Na forum grupy "Praca w Warszawie" w GW jest watek o najgorszej firmie.
    Jakos nikt nie chce bronic wymienionych tam firm (oprocz Pan z HR, ale
    one bronia swojej pozycji i samopoczucia).

    > Jesli przez 36 miesiecy pracy otrzymywalem pensje o czasie i wysoka premie,
    > a jednego miesiaca firma spozni sie z wyplata o tydzien, to o czy opowiem
    > znajomym?

    To jest skutek polityki firmy wobec pracownikow i sposobu zarzadzania
    nimi. W firmie o partnerskim stylu zarzadzania i otwartej komunikacji z
    pracownikami takie oceny nie powinny sie zdarzyc.

    > jesli 50 przetargow pojdzie OK, a jeden bedzie sprzedany - a dziennikarze
    > wesza przy _kazdym_ duzym przetargu - to o ktorym z tych 51 przeczytamy
    > na pierwszych stronach gazet?

    W sumie na przyklad niejasnosci dotyczace systemu Platnik to betka, choc
    kosztowal grube miliony? ;) Zreszta gazety czesto nie pisza o tym co
    wiedza ludzie --> znalem przedsiebiorce budowlanego w Warszawie, ktory
    mial sprawdzone metody na ustawianie przetargow. A o tym sposobie jakos
    nie zdolalem nigdzie przeczytac.

> [...]
    > Jak ktos nie rozumie tego mechanizmu to szybko z tego ,,tylko'' robi
    > sobie w glowie _wszedzie_ i _zawsze_. Ale to nie prawda!

    Ale szarza :).

> [...]
    > etatowiec. Moze jest tam z milion bezrobotnych ukrytych, a moze jeszcze mniej.

    Po pierwsze --> wiekszosc wydatkow ponoszonych przez statystyczne
    gospodarstwo domowe to zywnosc;
    Po drugie --> ceny zywnosci "na wsi" sa duzo nizsze niz nawet w
    hipermarketach --> moj brat robi zakupy na targu w Radzyminie wiec mam
    co porownywac;
    Po trzecie --> rolnik posiadajac nawet male pole jest juz w stanie
    prowadzic uprawe i hodowle na wlasne potrzeby. Ponosi rowniez mniejsze
    oplaty za cieplo (jedna z podstawowych pozycji w czynszu) z racji
    dostepnosci surowca opalowego, braku miejskich wygod (ciepla woda?) i
    mozliwosci racjonalnego ogrzewania;
    Po czwarte --> dotacje Panstwa do rolnikow --> KRUS, doplaty do mleka,
    zboza, miesa itd

    W zwiazku z tym nie porownuj poziomu zycia ludzi z miasta i wsi.

    > Co i tak nie znaczy, ze na swiecie sa sami oszusci, ani ze pobyt w szpitalu
    > co do zasady jest obarczony 90% ryzykiem zgonu.

    Co i tak nie znaczy, ze z racji wystepowania pojedynczych przypadkow
    "zlych" pracodawcow, nalezy o tym milczec, bo w populacji stanowia
    znikomy procent.

    Flyer

  • 29. Data: 2003-01-06 00:02:25
    Od: Efro <w...@w...edu.pl>

    Wrangler wrote:

    > ciekawe czy bedzie lepiej po nowelizacji kodeksu pracy, gdzie w firmach do
    > 20 osób nie będzie wypłacanych odpraw.....

    To prawie nic nie, oprocz rozgoryczenia ludzi. A nie da dlatego nie
    daltego ze jest zlym rozwiazaniem, ale dlatego ze jest polowicznym jesli
    nie promilowym rozwiazaniem. Wiekszosc zapisow w KP powinno byc
    dobrowolnym gestem ze strony pracodawcy, tak np. jest w USA, gdzie do
    korporacji ktore finansuja ubezpieczenie zdrowotne, maja stolowiki(takie
    dofinanosowywane bary i restauracje), programy rekreacyjne itp.
    najlepsi ludzie wala drzwiami i oknami, za o wiele mniejsza kase niz na
    konktrakty. W takim przypadku pracownik lepiej pracuje bo firma o niego
    "dba". U nas firmy czesc z tego typu rzeczy "musza" robic, a pracownicy
    maja to gdzies bo im sie "nalezy".

    Jesli chodzi o odprawy to sa one bardzo szkodliwe dla pracownikow,
    poniewaz jak juz wspominalem poprzednim razem powoduje ze firmy musze
    uzyskac na nie kapital, posiadac go na zly czas oraz ograniczac
    maksymalnie zatrudnienie, poniewaz zwalnianie pracownikow jest
    kosztowne. Wszystko byloby w miare, gdby takie same zasady obowiazywaly
    wszystkich graczy na rynku, ale w dobie globalizacji takie firmy
    przegrywaja konkurencyjnie z firmami dzialajacymi wobec innych praw.
    Miedzy innymi wlasnie dlatego wprowadzane sa doplaty do niektorych
    galezi przemyslu(np stocznie w europie) aby zniwelowac te roznice, ale
    rowniez roznice w innych kosztach pracy takich jak wysokie podatki(praca
    jest opodatkowana).
    Reausumujac odprawy powoduja ze przedsiebiirstwa musza miec wiecej
    kapitalu, ktory przewaznie pozyczaja, dlatego ich sutuacja bedzie maja
    mniej pieniedzy na rozwoj. Dlatego tez zniesienie przepisow o odprawach
    i ochronie pracownikow, da sie odczuc optymistycznie patrzac(pozytywne
    skutki) po co najmniej pieciu latach(nie bede przytaczal wyliczen dlaczego).

> [...]

    > trumny w obecnym systemie... analitykiem nie jeste, moze Ty masz rację, może

    Przeciez sam wspomniales wypaczenia, ktorych bysmy unikneli(korupcja,
    nepotyzm, kumoterstwo w firmach panstowych i spolkach sakrbu panstwa)

    > no cóż wolę określenie "krwiożerczy kapitalizm" lub "kapitalizm wyzysku"

    > czyli wadium, taka jest specyfikacja przetargów

    Ja nie mowie o wadium tylko daniu kwoty pod stolem ;)

    > niestety prawda

    > to jaki jest los nas ? ludzi wykształconych bez pracy, bez perspektyw ?

    Najgorzej ma pokolenie, ktore aktualnie wchodzi na rynek pracy, poniewaz
    aktualnie jest posucha, a jak nadejda lepsze czasy to ci ludzie beda
    mieli male szanse na sukces poniewaz na rynku pojawia sie mlode wilki ;)

    > słabi politycznie ale mocni na rynku pracy, bo panuje silna podaż rąk do
    > pracy i wiadomo mają pole do popisu

    Byli by glupcami nie wykorzystujac takiej sytuacji. Ale niestety praca u
    nas jest droga.
    Tak samo ty jako pracownik nie przejmowalbys sie placzem pracodawcow,
    ponoszacych straty bo bezrobocie byloby np.: 4-5%

> [...]
    > wybawieniem dla 3,5mln ludzi
    > no ale ktoś to obecnie musi wypracować, ale to już inny temat ......

    Mi chodzili o przymus np.: taki ze kaze panu przedsiebiorcy zatrdunic 15
    pracownikow, a skad wezmie na to pieniadze to juz jego sprawa. Tak samo
    bylo w przypadku mieszkan, ktore byly niszczone przez lokatorow, nie
    byly ogrzewane i remontowane, bo nie bylo na to pieniedzy z czynszu. Na
    dodatek lokatorzy kiedy budynek doporwadzili do ruiny, dostawali
    mieszkanie zastepcze, a wlasciciel musial mieszkac w ruderze ;)
    Oj byl to kraj wielkich jaj ;))

> [...]
    > Europy do nas, jesteśmy o tyle w gorszej sytuacji, bo ciąży na nas wielki
    > problem bezrobocia.... a każdy od tego umywa ręcę w polityce !

    Ten problem ciazy na nas juz od kilkunastu lat, tylko kiedy po prostu
    ludzi sie wciskalo kilku tam gdzie wystarczyl jeden. Oczywiscie placilo
    sie im wszystkim tyle co temu jednemu.

    > i tak wówczas wątpię czy wypracujemy sobie emeryturę, skoro 50% Zus nie
    > przelwa do II Filaru, ale to też odrębny temat...

    Ja tam olewam ZUS. Staram sie bynajmniej jak moge. Samozatrudnienie jest
    duza szansa na uzdrowienie naszej gospodarki, tylko probelem sa
    platnosci bo sporo firm je sobie wydluza. Sady sa u nas bardzo powolne.

> [...]
    > górnictwa tu ludzie od pokoleń przecież żyli
    > nie da się tego problemu zlikwidować zwolnieniami..... no ale można było

    Zwolnienia sa o wiele lat spoznione... Jestesmy juz zbyt bogaci na
    przemysl wydobywczy taki jaki jest. Do tego dochodzi jeszcze wysoki
    poziom medycyny i drozyzny srodkow farmakologicznych, ktore na terenie
    slaska z oczywistych wzgledow sa bardzo potrzebne. W cywilizacyjnie
    zacofanych krajach takich problemow nie ma dlatego maja nizsze ceny
    wydobycia.

> [...]
    > pracować nawet jeśli ktoś wśrod nich złapałby pracę chociaż na pół etatu.
    > choroba Panstwa gorsza niż rak ..... !!!!

    Tak! I wlasnie dochodzimy do blednego kolo bo aby to sfinanswac kolejne
    rzady podnasza podatki powodujac kolejne zwolnienia.
    Do tego dochodzi fakt ze ludzie nie pracujacy nie maja tak duzych
    potrzeb konsumcyjnych(nawet gdyby mieli srodki).

    > no

    > tego

    > ale mają decydujący wpływ na rynku pracy, oni go kształtują, są
    > zintegrowani, a ludzie bezrobotnmi są zdani wyłącznie na siebie samych

    Zintegrowani?? W jaki niby sposob.T
    To predzej pracownicy sa zintegrowani.
    (Gigantyczne struktury ZZ finansowane co gorsza przez pracodawcow, a nie
    pracownikow)

    > więc wolnego rynku nie mamy, mamy za to korupcję, układy oraz
    > bezrobocie..... cudowna nasz wspólna przyszłość !

    No widzisz, pracodawcy za ta sytuacje nie odpowiadaja tylko
    spoleczenstwo, ktore taka droge obralo(wybory co 4lata)

    > z punktu pracodawcy to mądre podejście zgadzam sie, ale gdzie ma szukać
    > ofert pracy człowiek bezrobotny bez "wejścia" ?

    Niestety dla takich zostaja ochlapy, ale jak juz wskocza do "pociagu"
    zwanego kariera juz bedzie im lepiej. Problememm jest wlasnie owo
    pierwszy "skok".

    > dlatego tak mało ofert pracy dla ogółu, a jeśli są to napływa 200 aplikacji,
    > no niestety !

    Przedsiebiorca chce zatrudnic dobrego pracownika przy najnizszych
    kosztach, a taki system wlasnie to daje. Firma to nie instytucja
    harytatywna.

    > kurcze ale myśmy się kształcili jeszcze dużo wcześniej, czy Ty lub Twoja
    > rodzina przewidziała sytuację pod koniec lat 90 na rynku pracy ?

    Ja przewidzialem sporo rzeczy, bo bywalem trzy razy za granica w latach
    80tych i kilka razy w 90. Widzialem jak wyglada zachod. Widzialem tez
    glupote ludzi ktorzy wszystkie zarobione pieniadze konsumowali(rowniez
    wiekszosc przedsiebiorcow) zamiast inwestowac. Wiazalem duze nadzieje z
    wygrana UW, ale zaraz sie ona rozwiala kiedy stworzyli rzad z AWS(tych
    zawsze uwazalem za burakow). Choc mialem nadziej ze strategiczny sojusz
    Balcerowicza, ktory zapewne mial nadzieje na dokonczene reform wraz ze
    ZZ(AWS zapene mialby w jego oczach powstrzymywac protesty). Nadzieja
    szybko prysla po pierwszym budzecie :( Juz wtedy domyslalem sie ze ida
    ciezkie czasy.

    Nie sadzilem jednak ze az tak ciezkie.

    > Dawniej było tak że wykształcenie wyższe było wystarczające do podjecia
    > dobrej pracy a dziś dochodzi do absurdów.... ale to inny temat

    To byli inne czasy i wiadomo bylo ze sie skoncza...
    Tylko ktos bez wyobrazni mogl sadzic ze tak bedzie wiecznie.
    Tak wlasnie narzekaja dzisiaj przedsiebiorcy z bazarow, ktorzy
    postawiali sobie wille i jezdzili dobrymi autami, a teraz nie maja na
    utrzymanie.
    Przeciez wiadomo bylo ze handel sie ucywilizuje.

> [...]
    > sie zawodowo spełnić !
    > myślę że to problem który dotyka nie tylko mnie tu na forum ....

    Ten problem dotyka wszystkich. Pracodawcow rowniez, tylko pod innym
    kontem. Pracodawcy wyladowuja stres na pracownikach, co jest odbiciem
    ich wbrew pozorom kiepskiej sytuacji.

> [...]
    > jak za "komuny" oraz układami a po drugiej "kriwozerczy kapitalista" który
    > przyjmuje i zwalnia.... to jest nasz polska codzienność

    Spora czesc spoleczenstwa jeszcze tak zyla. Chociaz wydaje mi sie ze
    chodzi ci tu u ludzi, ktorzy duzo posiadaja i sie wcale z tym nie kryja.

    > co by nie powiedzieć żyjemy w polsce i w ciekawych czasach, za błędy
    > przeszłosci i polityków zapłacimy my, już i tak obecnie pijemy to piwo !

    Widze ze Chinskie przyslowia sa ostatnio w modzie ;)

  • 30. Data: 2003-01-06 16:25:45
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    W większości co napisałeś Leszek, podzielam Twoje zdanie, ale na wiele tych
    informacji człowieka ogrania strach co będzie dalej ;-(

    Pozdrawiam
    Wrangler