PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!! › Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    From: "Sebol" <l...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Date: Mon, 6 Jan 2003 18:38:33 +0100

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:avaaa3$5uv$1@news.tpi.pl...

    > ciekawe czy bedzie lepiej po nowelizacji kodeksu pracy, gdzie w firmach do
    > 20 osób nie będzie wypłacanych odpraw.....

    na pewno lepiej bo jezeli firma przechodzi restrukturyzacje i gwaltownie
    tnie koszty to wpedzala sie tylko w kolejne klopoty zwalniajac ludzi
    bo........ po prostu nie bylo ja na to stac.

    > no nie wiem, czy aby za szybka prywatyzacja nie jeste powodem i gwoździem
    do
    > trumny w obecnym systemie... analitykiem nie jeste, moze Ty masz rację,
    może
    > ja się mylę

    tego nikt nie wie na pewno, ale liczby nie klamia - to wlasnie
    przedsiebiostwa panstwowe to najwieksi NASI dluznicy, to one sa prowadzone
    nieudolnie, to one zyja na nasz koszt.

    > to jaki jest los nas ? ludzi wykształconych bez pracy, bez perspektyw ?

    jezeli jestes wyksztalcony i nie masz pracy to znaczy ze twoje wyksztalcenie
    nie koresponduje z wymaganiami pracodawcow. Nasze uczelnie przygotowuja
    ludzi zupelnie nieprzystosowanych do wyzwan wolnego rynku ale to juz temat
    rzeka.

    > słabi politycznie ale mocni na rynku pracy, bo panuje silna podaż rąk do
    > pracy i wiadomo mają pole do popisu

    zgadzam sie w pelni.

    > nie tylko Ci zapłaca ale cały region, bo przecież jak górnik nie kupi
    > kefiru, świeżych bułek to i sklepikarz na jego ulicy pójdzie torbami,
    > dookoła tylko handel nic się nei wytwarza, lub w małych ilościach a
    > górnictwa tu ludzie od pokoleń przecież żyli
    > nie da się tego problemu zlikwidować zwolnieniami..... no ale można było
    > temu zapobiec inaczej, wiele lat wstecz

    ten problem da sie TYLKO zalatwic zwolnieniami. Inna sprawa ze NIE WOLNO ich
    zostawic samych sobie bowiem gornicy to osoby calkowicie zalezne od panstwa,
    przyzyczajone do przywilejow i majace wielkie mniemanie o swojej wyzszosci
    (jak nie wierzysz zapraszam na slask). Istotne jest aby wszystkie mozliwe
    wygospodarowane kwoty przeznaczyc na ich przekwalifikowanie, na aktywne
    formy zwalczanie bezrobocia - bo jak im znowu sie da po 50 000 na
    przepier... to niewielki z tego zysk bedzie (jak wykazala praktyka).

    > nie tylko ich, jest przecież wiele osób 50 letnich jeszcze w sile wieku
    > pobierających zasiłki przedemerytalne, to jest dopiero chore również.
    > a znów wyszła ustwa chyba 3 w ciagu 2002 roku w której zabrania się im
    > pracować nawet jeśli ktoś wśrod nich złapałby pracę chociaż na pół etatu.
    > choroba Panstwa gorsza niż rak ..... !!!!

    chyba nie rozumiesz o co biega. Otoz osoby po 50, rencisci itd, dorabiali
    sobie bezproblemowo w roznorakich firmach nie dlatego ze sa twarde chlopaki
    jeszcze ale bo ZUSu sie nie placilo za nich. No i niby wszystko ok ale ze
    jak szukasz prostej roboty to na 90% tam juz jest zatrudniona taka osoba. I
    chocbys teraz byl nie wiem jakim magikiem to i tak pracodawca cie oleje. I
    teraz ktos sobie zadal pytanie " Co jest gosze: osoba po 50 bez pracy czy
    mloda osoba ? " latwo zauwazyc ze ten drugi traci w zasadzie szanse na
    lepsze zycie z kazdym miesiacem bezrobocia.

    > niestety dochodzi do absurdów, z jednej strony przepełnione urzędy z
    robotą
    > jak za "komuny" oraz układami a po drugiej "kriwozerczy kapitalista" który
    > przyjmuje i zwalnia.... to jest nasz polska codzienność

    moze to brutalne, ale przyzwyczaj sie lepiej - jezeli szukasz cieplej
    posadki to najblizej bialorus =]

    --
    l...@s...pl