PracaGrupypl.praca.dyskusjeOzarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej › Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    Date: Mon, 2 Dec 2002 08:59:09 +0100

    Użytkownik flyer <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@g...pl...

    > "Nie mozna czynic ze swojego prawa uzytku, ktory by byl sprzeczny z
    > (...) zasadami wspolzycia spolecznego" KC (1990) art 5.

    Jak tak będziesz naginał ten artykuł, to ja równie dobrze mogę Ci
    powiedzieć, że ostatni Twój zakup samochodu był niezgodny z zasadami
    współżycia społecznego, bo truje środowisko i hałasuje. Trzeba było kupić
    rower.
    Właśnie na rozszerzaniu tego prawa (czyli "zasad współżycia społecznego",
    solidarność międzyludzka itp) do granic absurdu urodził się socjalizm.

    Ważniejse tutaj jest prawo własności, bo to przecież ono gwarantuje porządek
    świata oraz jest podstawą tego, że ktokolwiek wogóle będzie chciał
    kogokolwiek zatrudniać.

    > Pracownicy maja prawo
    > czuc sie (podkreslam: czuc sie) oszukani, bo to dzieki nim ten zaklad
    > przynosil dochod i rozwijal sie.

    Bzdury gadasz. Ja też dzięki swojemu piekarzowi moge żyć i rozwijać się, bo
    to on mi dostarcza chleb. Ale czy to znaczy, że ja mam mu być za to
    wdzięczny? On przecież dostaje za ten chleb (który jest jest przecież dla
    mnie podstawą egzystowania) pieniądze i na tym moja wdzięczność dla niego
    się kończy.
    Jeżeli piekarz będzie w biedzie - to owszem - mogę mu pomóc, ale nie wtedy
    kiedy on się będzie tego dopominał i mówił mi, że muszę to zrobić. Wtedy nie
    dostanie ode mnie ani złotówki.

    > oznacza, ze wzorowy pracownik najemny powinien lac na swoja firme i nie
    > przejmowac sie jej losem - tez tak mysle ;).

    Oczywiste jest, że pracownik dba o swoją firmę, ale robi to z czystego
    zysku. Po prostu wie, że ma z tego inetres. Chyba nie powiesz, ze chodzi
    tutaj o jakieś wyższe uczucia.
    Każdy pracownik, choćby nie wiem jak bardzo dbał o swoją firmę - jeżeli
    doatnie propozycję lepszej pracy, która bardziej mu będzie odpowiadać, to
    wtedy zmieni pracę.
    Tak samo jest w drugą stronę jeżeli chodzi o pracodawcę.

    Rafał