PracaGrupypl.praca.dyskusjeOzarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej › Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
  • Data: 2002-12-02 15:40:27
    Temat: Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal wrote:

    > Jak tak będziesz naginał ten artykuł, to ja równie dobrze mogę Ci
    > powiedzieć, że ostatni Twój zakup samochodu był niezgodny z zasadami
    > współżycia społecznego, bo truje środowisko i hałasuje. Trzeba było kupić
    > rower.

    Nie mam samochodu, mam rower ;).

    > Właśnie na rozszerzaniu tego prawa (czyli "zasad współżycia społecznego",
    > solidarność międzyludzka itp) do granic absurdu urodził się socjalizm.
    >
    > Oczywiste jest, że pracownik dba o swoją firmę, ale robi to z czystego
    > zysku. Po prostu wie, że ma z tego inetres. Chyba nie powiesz, ze chodzi
    > tutaj o jakieś wyższe uczucia.
    > Każdy pracownik, choćby nie wiem jak bardzo dbał o swoją firmę - jeżeli
    > doatnie propozycję lepszej pracy, która bardziej mu będzie odpowiadać, to
    > wtedy zmieni pracę.
    > Tak samo jest w drugą stronę jeżeli chodzi o pracodawcę.

    Racje masz tylko w tym, ze faktycznie obie strony relacji powinny sobie
    zdawac sprawe z nieszczerosci drugiej strony. Ale w praktyce czesc firm
    wymaga przywiazania do pracodawcy, glosi rozne ciekawe hasla, organizuje
    rozne wyjazdy itd. Prawda jest taka, ze knutem nie utrzymasz ludzi zbyt
    dlugo, dlatego dobre relacje i swiadomosc "spoleczna" pracownika sa tez
    wazne. Sprobuj powiedziec na glos w duzej i szczyczacej sie "rodzinna"
    atmosfera firmie, ze pracujesz tu tylko dlatego, ze placisz czynsz i
    musisz miec na to cash, ze sama firma cie nie obchodzi - wazne zeby
    placila. Ja kiedys musialem tak powiedziec (choc nie bylo to prawda
    nawet w polowie), bo zamiast dyskusji o waznych sprawach, nowa
    kierowniczka zaczela truc i trzeba bylo ja usadzic. PS. nie wyrzucili
    mnie oczywiscie za to - niewolnikow tak latwo sie nie pozbywaja ;).

    Flyer