PracaGrupypl.praca.dyskusjeOzarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej › Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    Date: Mon, 02 Dec 2002 01:09:05 +0100

    Nina M. Miller wrote:

    > po co? no az sie dziwie, ze pytasz. po to zeby na tym zarobic, to
    > chyba jasne?

    To bylo pytanie retoryczne, dla myslacych ;).

    > a ciezko zarobic pieniadze na fabryce kabli, w ramach ktorej trzeba
    > utrzymywac zakladowe przedszkole, kotlownie i osiedle blokow, nie
    > sadzisz?
    > i jeszcze gdzie jest przerost stalego zatrudnienia.

    Czy byl przerost - tego nie wiem, ale o reszcie sam napisalem.

    > wiesz, zaklady sie kupuje dla zysku. i tym zyskiem niekoniecznie musi
    > byc produkcja. mozna chciec zaklad kupic dlatego, ze znajduje sie w
    > atrakcyjnym polozeniu i ze wzgledu na nieruchomosc.

    > od tego jest wlascicielem.
    > panstwa nie powinno to obchodzic, o ile wlasciciel dziala zgodnie z
    > prawem. a robotnicy najemni - co oni maja tutaj do gadania?
    >
    > slepy upor i okupowanie nie swoich zakladow nic na dluzsza mete im nie
    > da - bo w koncu taki zaklad upadnie i wtedy nie dostana NIC.

    "Nie mozna czynic ze swojego prawa uzytku, ktory by byl sprzeczny z
    (...) zasadami wspolzycia spolecznego" KC (1990) art 5.

    Pracownicy maja prawo
    czuc sie (podkreslam: czuc sie) oszukani, bo to dzieki nim ten zaklad
    przynosil dochod i rozwijal sie. Jezeli uwazasz, ze nie powinni to
    oznacza, ze wzorowy pracownik najemny powinien lac na swoja firme i nie
    przejmowac sie jej losem - tez tak mysle ;).

    A z podworka USA - troche zal, ze zwiazki zawodowe w Polsce nie sa tak
    silne jak te w USA. I skolowany troche jestem przez amerykanizacje
    naszej TV - co i rusz daja lzawe filmy z USA o zlych panach
    kapitalistach, ktorzy wykupuja fabryki i nieruchommosci, zeby je
    zburzyc. I jak tu wierzyc kapitalistycznej propagandzie ;).

    Flyer