PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia.

  • 1. Data: 2004-01-10 09:53:07
    Temat: Okres wypowiedzenia.
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam.
    Chciałbym się upewnić, jeżeli mam okres wypowiedzenia 2 tygodnie to
    aby sie zwolnic musze wypowiedzieć umowe np w piątek i pracować te dwa tygodnie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-10 10:13:54
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia.
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałbym się upewnić, jeżeli mam okres wypowiedzenia 2 tygodnie to
    > aby sie zwolnic musze wypowiedzieć umowe np w piątek i pracować te dwa
    tygodnie.

    Chyba na tym polega istota wypowiedzenia umowy o prace?

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2004-01-10 11:50:46
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > Chciałbym się upewnić, jeżeli mam okres wypowiedzenia 2 tygodnie to
    > aby sie zwolnic musze wypowiedzieć umowe np w piątek i pracować te dwa

    Wypowiedzenie 2-tygodniowe musi zakończyć się w sobotę, a więc rozpoczyna
    się w niedzielę.
    W okresie wypowiedzenia pracownik pracuje, może wykorzystać urlop
    wypoczynkowy (po uzgodnieniu z pracodawcą). Jeżeli wypowiedział pracodawca,
    to może skorzystać z 2 dni wolnych (płatnych) na poszukiwanie pracy.

    wa

  • 4. Data: 2004-01-10 15:27:46
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisał w wiadomości news:btp2s3$4p1$2@news.onet.pl...
    > dlaczego?
    > a jezeli w umowie jest napisane 'z okresem wypowiedzenia 14 dni' - a
    > pracownik/pracodawca wypowie umowe we srode, to IMHO stosunek pracy
    > ustaje 14 dni po tym fakcie, czyli 2 srody pozniej.

    16 dni po fakcie, czyli w piatek.

    > czy jak okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiace, to musi sie zakonczyc w
    > ostatni dzien miesiaca?

    tak

    > az sie boje zapytac co gdyby ktos mial okres wypowiedzenia
    > rok i chcial zdecydowal sie odejsc 2go stcznia - ma czekac 2 lata bez 1
    > dnia?

    Jesli KP przewidywalby taki okres wypowiedzenia (ale nie przewiduje) to
    takby wlasnie bylo. W przypadku umów cywilnoprawnych taki okres
    wypowiedzenia jet mozliwy i tak wlasnie by bylo.

  • 5. Data: 2004-01-10 15:39:57
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    waczek wrote:
> [...]
    ustaje 14 dni po tym fakcie, czyli 2 srody pozniej.
    czy jak okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiace, to musi sie zakonczyc w
    ostatni dzien miesiaca? a moze w piatek? a moze ostatni dzien miesiaca i
    piatek? :-) az sie boje zapytac co gdyby ktos mial okres wypowiedzenia
    rok i chcial zdecydowal sie odejsc 2go stcznia - ma czekac 2 lata bez 1
    dnia?

    marcin

  • 6. Data: 2004-01-10 18:59:11
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > piatek? :-) az sie boje zapytac co gdyby ktos mial okres wypowiedzenia
    > rok i chcial zdecydowal sie odejsc 2go stcznia - ma czekac 2 lata bez 1

    Szanowny Panie Marcinie,
    Ma Pan dużo wątpliwości co do poprawności mojej odpowiedzi, dlatego postaram
    się jeszcze raz wyjaśnić.
    Zgadzam się, że dwa tygodnie i 14 dni rzeczywiście oznaczają to samo. Użyłam
    terminu "dwutygodniowe wypowiedzenie" zgodnie z art. 33 Kodeksu pracy.
    O tym, że wypowiedzenie tygodniowe lub dwutygodniowe kończy się w sobotę, a
    wypowiedzenie obejmujące miesiąc lub jego wielokrotność kończy się w
    ostatnim dniu miesiąca traktuje art. 30 par. 2 z indeksem górnym 1.
    Proponowane przez Pana rozwiązania dotyczące wypowiadania być może można
    stosować przy umowach cywilnoprawnych, ale zdecydowanie nie przy umowach o
    pracę.
    A tak swoją drogą, roczne wypowiedzenie??? Na tak długo to pracodawca nie
    chce nawet zawierać umowy, a co dopiero męczyć się z niechcianym lub
    niepotrzebnym pracownikiem.
    Pozdrowienia

    wa

  • 7. Data: 2004-01-11 15:52:14
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    > 16 dni po fakcie, czyli w piatek.

    > tak

    (...)
    > wypowiedzenia jet mozliwy i tak wlasnie by bylo.

    kompletny absurd.
    moze jestem tylko prostym czlowieczkiem, nie-prawnikiem, ale 14 dni to
    dla mnie 14 dni. nie 13, nie 15. 16 - jest wykluczone.

    a jezeli tak nie jest, to Monty Python byl wizjonerem polskiego prawa pracy.

    marcin

  • 8. Data: 2004-01-11 17:30:31
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    napisał w wiadomości news:btrnuv$3ud$1@news.onet.pl...

    > kompletny absurd.
    > moze jestem tylko prostym czlowieczkiem, nie-prawnikiem, ale 14 dni to
    > dla mnie 14 dni. nie 13, nie 15. 16 - jest wykluczone.

    Te zasady wywodza sie z regul KC i sa ogólnie obowiazujace w polskim prawie.
    Jak tez i w kazdym innym opartym na prawie rzymskim. Jesli ci sie nie
    podoba - stosuj sie do zasad szariatu.

  • 9. Data: 2004-01-11 20:59:59
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Lesio5 wrote:

    > Te zasady wywodza sie z regul KC i sa ogólnie obowiazujace w polskim prawie.
    > Jak tez i w kazdym innym opartym na prawie rzymskim. Jesli ci sie nie

    wogole to na mnie nie robi wrazenia. natomiat wiem tyle, ze z logika nie
    ma to wiele wspolnego. jak podpisalem 14 dni, to oczekuje 14 dni a nie
    czegos-pomiedzy-14-a-21-dni. gdybys podal jakis merytoryczny argument,
    czemu tak a nie inaczej... inny niz 'dlatego ze bo tak'.

    ok, a teraz pytanie: to OD KIEDY sie liczy to 14-czy-iles-tam* dni
    jezeli wypowiedzenie jest wysylane listem poleconym?
    zalozmy ze pan Xinski ma w umowie 3 miesieczne wypowiedzenie, i 1go I
    wysyla wymowienie do swojego pracodawcy listem poleconym. pracodawaca
    dostaje go zalozmy 3go I, z data nadania 1 I.
    to kiedy Xinski przestaje pracowac u swojego pracodawcy? 31 III czy 31 IV ?

    marcin

    *) kiedy liczba trzy jako trzecia w kolejnosci osiagnieta zostanie, rzuc
    swiety granat reczny z Antiochii w kierunku wroga twego, a on kite
    odwali, w imie ojca...

  • 10. Data: 2004-01-11 21:27:45
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    napisał w wiadomości news:btsa01$ogb$1@news.onet.pl...