PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia.

  • 11. Data: 2004-01-11 22:52:49
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia.
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowny Panie Marcinie,
    Wymyśla Pan problemy, a sprawa jest oczywista.
    Data, w jakiej zostało złożone wypowiedzenie, to dzień, w którym dotarło do
    adresata, a nie data stempla pocztowego na liście poleconym. Obowiązuje
    obydwie strony umowy o pracę, zarówno pracodawcę, jak i pracownika.
    Inną sprawą jest okres wypowiedzenia.
    Przykłady:
    Wypowiedzenie 1-miesięczne doręczone w dniu 1 grudnia (lub w każdym innym
    dniu tego miesiąca) rozpoczyna swój bieg dopiero 1 stycznia następnego roku
    i kończy się 31 stycznia rozwiązaniem umowy o pracę.
    Analogicznie, wypowiedzenie dwutygodniowe doręczone w dowolnym dniu tygodnia
    rozpoczyna swój bieg od najbliższej niedzieli i kończy się po 2 tygodniach w
    sobotę rozwiązaniem umowy o pracę (sobota jest ostatnim dniem zatrudnienia).
    Jeżeli jeszcze ma Pan jakieś niejasności, postaram się wyjaśnić.

    wa

  • 12. Data: 2004-01-12 12:52:45
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Lesio5 wrote:
    > Niech nie robi. Ignorantia iuris nocet.
    rozumiem ze pytanie o merytoryczny argument takiego rozwiazana wolales
    po prostu wyciac?

    ;)

    marcin

  • 13. Data: 2004-01-12 12:55:34
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisał w wiadomości news:btu1qc$4ar$1@news.onet.pl...
    > rozumiem ze pytanie o merytoryczny argument takiego rozwiazana wolales
    > po prostu wyciac?

    Nalezy czytac uwaznie
    i otrzec czerwona zaslone z oczu.
    Juz podalem podstawe. Trzeba tylko umiec czytac ze zrozumieniem.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 14. Data: 2004-01-12 12:58:49
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    waczek wrote:
> [...]
    > adresata, a nie data stempla pocztowego na liście poleconym. Obowiązuje
    ok, i to wyjasnia mi w 100% JAK to dziala...
    chociaz dalej nie rozumiem PO CO to wszystko.

    > Wypowiedzenie 1-miesięczne doręczone w dniu 1 grudnia (lub w każdym innym
    > dniu tego miesiąca) rozpoczyna swój bieg dopiero 1 stycznia następnego roku
    > i kończy się 31 stycznia rozwiązaniem umowy o pracę.
    czyli de facto trwa 2 razy dluzej niz powinno...
    coz, jezeli nic nie mozna na to poradzic, to trzeba sie przyzwyczaic,
    ale uwazam ze to glupie. w czym problem zeby pan X pracowal w firmie Y
    do 15go dnia miesiaca? no dlaczego ustawodawca wie lepiej niz pan X i
    firma Y kiedy pan X ma przestac pracowac w firmie Y?

    tak czy inaczej dziekuje za obszerne i dokladne wyjasnienie

    marcin.

  • 15. Data: 2004-01-13 00:02:10
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Lesio5 wrote:

    > Juz podalem podstawe. Trzeba tylko umiec czytac ze zrozumieniem.
    podales podstawe.
    zgodzilem sie ze trzeba sie niestety do niej stosowac
    ale pytalem o SENS. czy wg. Ciebie taka procedura ma jakis SENS?
    czy jezeli umawiasz sie we srode z elektrykiem ze przyjdzie za 2
    tygodnie cos Ci naprawic, to oczekujesz go za 2 tygodnie we srode czy za
    2 tygodnie + 2 dni = w piatek?

    marcin