PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedz na pozew-sad pracy

  • 1. Data: 2005-01-12 09:47:50
    Temat: Odpowiedz na pozew-sad pracy
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Witam
    Piszę właśnie odpowiedź na pozew do sądu pracy. Wnoszę o odrzucenie pozwu
    w całości, zwrot kosztów procesu (zakładam że sprawę wygram:),
    przedstawiam całą sytuację związaną ze sprawą.

    Ponieważ robię to pierwszy raz, bardzo proszę o wszelkie wskazówki i
    sugestie dotyczące odpowiedzi na pozew (co tam musi być, co może
    przyspieszyć sprawę...) mające wpływ na przebieg rozprawy, a których
    nieuwzględnienie może skutkować przegraną lub niepotrzebnym przeciąganiem
    sprawy w czasie.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-12 15:17:15
    Temat: Re: Odpowiedz na pozew-sad pracy
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

> [...]
    > w całości, zwrot kosztów procesu (zakładam że sprawę wygram:),
    > przedstawiam całą sytuację związaną ze sprawą.
    Sadze, ze lepiej zrobisz rzucajac to na pl.soc.prawo.
    t.

  • 3. Data: 2005-01-12 15:27:28
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 12 Jan 2005 10:47:50 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pajączek napisal(a):

    > Piszę właśnie odpowiedź na pozew do sądu pracy.
    > Ponieważ robię to pierwszy raz .....

    Jesli pracodawca najal sobie do tego zadania radce prawnego lub adwokata to
    w te pedy lec zrob to samo bo watpliwe jest bys wygral, bez wzgledu jak
    mocne teraz wydaja sie twoje argumenty. Na sali sadowej moze sie okazac ze
    nie bedziesz mogl nawet dojsc do glosu.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 4. Data: 2005-01-12 16:17:13
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w te pedy lec zrob to samo bo watpliwe jest bys wygral, bez wzgledu jak
    > mocne teraz wydaja sie twoje argumenty. Na sali sadowej moze sie okazac

    Jaki to może być koszt?

  • 5. Data: 2005-01-12 18:51:36
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > ze
    >
    > Jaki to może być koszt?

    1.niewielki, poniesie go zreszta Twoj przeciwnik
    2. radze wziac radce prawnego nie adwokata, radcy prawni maja o wiele wieksze
    doswiadczenie w tego rodzaju sprawach, sa lepsi.
    t.

  • 6. Data: 2005-01-12 20:59:02
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 12 Jan 2005 19:51:36 +0100, na pl.praca.dyskusje, terrorysta
    napisal(a):

    > 1.niewielki, poniesie go zreszta Twoj przeciwnik

    To nie tak. W przypadku wygranej sadz zasadzi koszta zastepstwa procesowego
    ale nie kazdy radca/adwokat zgodzi sie na takie stawki. Co wiecej polskie
    prawo zabrania ustalania wynagrodzenia na zasadzie - wygrywamy - place,
    przegrywamy - zero kasy. Niemniej zawsze mozesz negocjowac .... :-)

    > 2. radze wziac radce prawnego nie adwokata, radcy prawni maja o wiele wieksze
    > doswiadczenie w tego rodzaju sprawach, sa lepsi.

    Osobiscie tez wieksza sympatia daze radcow ale i w jednym i drugim fachu sa
    lepsi i gorsi. Tyle ze radcowie czesciej zajmuja sie obsluga firm a
    adwokaci wola sprawy karne (bo w karnych jest przymus adwokacki) czy
    rodzinne (spadek po starym podziale kompetencji). Stad czestszy kontakt
    radcow z prawem pracy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 7. Data: 2005-01-12 22:17:25
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

> [...]
    > adwokaci wola sprawy karne (bo w karnych jest przymus adwokacki) czy
    > rodzinne (spadek po starym podziale kompetencji). Stad czestszy kontakt

    A jak to jest z tymi kosztami? Podpiszę umowę z radcą na zastępstwo
    procesowe (nigdy tego nie robiłem, to nawet nie wiem czy podpisuje się
    jakieś umowy) i koszt tego zastępstwa ustalimy na 5000PLN, to w przypadku
    wygranej pracodawca płaci kasę radcy? Czy są jakieś stawki odgórnie
    ustalone, które sąd zwraca a resztę ja pokrywam?

    Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc.

  • 8. Data: 2005-01-13 09:28:00
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 12 Jan 2005 23:17:25 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pajączek napisal(a):

    > i koszt tego zastępstwa ustalimy na 5000PLN, to w przypadku wygranej pracodawca
    > płaci kasę radcy? Czy są jakieś stawki odgórnie ustalone, które sąd zwraca a
    > resztę ja pokrywam?

    Dokladnie tak jest - sa stawki ustawowe i do ich wysokosci sad zasadza
    zwrot kosztow. Wszystko ponad nie placisz Ty. A zasadze te wprowadzono w
    bardzo prostym celu - ochrony dugiej strny. Bo wezmy taki przyklad.
    Zatrudniam brata jako mojego pelnomocnika i pozywam np. bylego pracodawce o
    zaleglosc jednej pensji. Pracodawca zalega mi 1000 PLN a ja w sadzie
    przedstawiam umowe ze bratu za zastepstwo procesowe place 50 000 PLN.
    Fajnie by bylo do czasu az to ja bym pozywal - gorzej gdyby to kiedys ktos
    pozwal mnie w ten sam sposob.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 9. Data: 2005-01-13 23:15:00
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    > Dokladnie tak jest - sa stawki ustawowe i do ich wysokosci sad zasadza
    > zwrot kosztow. Wszystko ponad nie placisz Ty.

    więc kto płaci wszystko ponad ustawowe stawki zastępstwa???

    JackyX

  • 10. Data: 2005-01-14 00:27:43
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 14 Jan 2005 00:15:00 +0100, na pl.praca.dyskusje, JackyX napisal(a):

    > więc kto płaci wszystko ponad ustawowe stawki zastępstwa???

    Umiesz czytac po polsku? Jesli Ci sie wydaje ze tak to przeczytaj dyskusje
    raz jeszcze. Jesli po lekturze nadal nie bedziesz znac odpowiedzi to tylko
    Ci sie wydaje ze znasz jezyk polski.

    Kyniu

    --
    _ __ _