PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 od psychiatry

  • 1. Data: 2005-01-12 10:17:01
    Temat: L4 od psychiatry
    Od: "Ariel" <a...@w...com>

    Witam,
    od paru lat mam dolegliwosci z ukladem pokarmowym. Lekarz skierowal mnie do
    psychiatry ktory stwierdzil depresje siakies nerwice itp. zalecił
    odpoczynek, miałem iść na chorobowe.Nie zdecydowałem się z prozaicznego
    powodu: czy L4 od psychiatry nie spowoduje "nagonki na czarownice". Nie
    korzystam ze zwolnienia a mój stan się nie poprawia, wręcz przeciwnie.
    Czy pracodawca (któremu niekoniecznie na rękę jest L4 może narobić mi
    jakichś bałaganów? Czy poza dział personalny może wyjść informacja o
    powodzie zwolnienia itp?
    Wg mnie psychiatra jest zwykłym lekarzem a ludzie problemy moga miec różne
    (jak to jest w moim przypadku, jednak żyjemy w podupczonym kraju gdzie
    cywilizacja tworzy część wspólną z zacofaniem i zabobonem.

    Dzieki z góry za poważne odpowiedzi
    A.

  • 2. Data: 2005-01-12 10:41:44
    Temat: Re: L4 od psychiatry
    Od: "Ariel" <a...@w...com>

    Użytkownik "Ariel" <a...@w...com> napisał w wiadomości
    I jeszcze czy powód L4 jest widoczny w świadectwie pracy?

    A.

  • 3. Data: 2005-01-12 10:49:50
    Od: "Ariel" <a...@w...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Wed, 12 Jan 2005 11:41:44 +0100, Ariel <a...@w...com> napisał:

    >Jest tylko ilosc dni na L4
    >A co do pierwszego pytania - wszystko zalezy od ukladfow w zakladzie pracy.
    >Kadry widza od kogo jest zwolnienie i sa w stanie dojsc, co oznacza numer
    >choroby.
    >Obieg informacji i reakcja na nie - to juz zalezy od specyfiki zakladu i
    l>udzi w nim pracujacych.
    No tak ale czy jeśli np. osoba z działu księgowego zadzwoni i powie: HAHAHA
    ty psychopato to raczej nie jest w porzadku? Dzial personalny może czy nie
    może rozpowszechniac takich info?(chodzi mi o prawne zobowiazania i ochrone
    tajemnicy)

  • 4. Data: 2005-01-12 10:53:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-01-12 11:53:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cs2tet$j6c$1@inews.gazeta.pl Ariel <a...@w...com>
    pisze:

    > Czy pracodawca (któremu niekoniecznie na rękę jest L4 może narobić mi
    > jakichś bałaganów?
    Może i bez tego.

    > Czy poza dział personalny może wyjść informacja o
    > powodzie zwolnienia itp?
    Nie może.
    Ale wyjdzie prawie na pewno.
    Lepiej nie rób tego, zostawiasz trwały ślad.
    Weź opinię od psychiatry, zanieś do rodzinnego (ew. np. gastrologa) i niech
    on wystawi zwolnienie.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-01-12 12:23:22
    Od: "Ariel" <a...@w...com>

> [...]
    > Lepiej nie rób tego, zostawiasz trwały ślad.
    > Weź opinię od psychiatry, zanieś do rodzinnego (ew. np. gastrologa) i
    OK, ale jaki trwały ślad?
    Gdzie? W świadectwie pracy nie mogą.

  • 7. Data: 2005-01-12 15:35:10
    Od: "GAWEŁ" <g...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > niech
    > OK, ale jaki trwały ślad?
    > Gdzie? W świadectwie pracy nie mogą.

    > najlepiej moim zdaniem wez od innego np. rodzinnego
    powiedz jaka jest sytuacja od psychiatry lepiej nie choć zdrowie jest
    najważniejsze a jeśli choroba potrwa bo to chyba poważne to wez od psychitry
    jak nie ta robota to inna,kwestia charakteru ,po powrocie do pracy ktoś zapyta
    albo nie na co chorujesz jeśli masz mocny charakter i będziesz chciał rozmawiać
    to wszystko będzie ok.w świadectwie pracy będzie widoczny okres zwolnienia
    (tylko od kiedy do kiedy)trochę odwagi,warto się zastanowić jeśli masz dobrą
    pracę jak nie to ...

  • 8. Data: 2005-01-12 17:19:03
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "GAWEŁ" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > powiedz jaka jest sytuacja od psychiatry lepiej nie choć zdrowie jest
    > najważniejsze a jeśli choroba potrwa bo to chyba poważne to wez od
    > psychitry

    Panikujecie. To byla kwestia nerwicowych objawow zoladkowych, jak pytajacy
    napisal. Takiej dolegliwosci doznaje mnostwo ludzi. Dajac taka Lke ze
    smiechem, ze za nerwice zoladkowa odeslali do psychiatry, mozna zniwelowac
    wszelkie plotki, a wrecz wzbudzic wspolczucie i zrozumienie :)

    I.

  • 9. Data: 2005-01-12 18:04:10
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wystukał[a]:
    > Jest tylko ilosc dni na L4
    > A co do pierwszego pytania - wszystko zalezy od ukladfow w zakladzie
    > pracy. Kadry widza od kogo jest zwolnienie i sa w stanie dojsc, co
    > oznacza numer choroby.

    hm.. przecież kopia L4 dla pracodawcy nie zawiera numeru choroby. Te
    kratki są 'zabezpieczone' przed papierem samokopiującym, na zwolnieniu
    jest tylko ilosc dni podana. Fakt z pieczątki można wywnioskować od kogo
    to zwolnienie, ale zawsze można ściemniać, że ten lekarz ma tyle
    specjalizacji, a to była sytuacja nagła - to był najbliższy lekarz
    etc...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 10. Data: 2005-01-12 18:39:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cs34rr$lrg$1@inews.gazeta.pl Ariel <a...@w...com>
    pisze:

    > niech
    > OK, ale jaki trwały ślad?
    > Gdzie?
    W firmie na druku zwolnienia (pieczątka lekarza ze specjaliazcją), ale
    przede wszystkim w pamięci ludzkiej.
    Masz pojęcie jaka ona potrafi być trwała i gdzie z efektem tej trwałości się
    możesz spotkać?

    Jotte