PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 111. Data: 2007-03-14 12:10:21
    Temat: Re: Od czego zacząć?? [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:0cHJh.18556$j7.369009@news.indigo.ie gslabs
    <g...@w...pl> pisze:

    > Bawilismy sie Basic'em na ZX Spectrum, piszac banalne kody na obliczenia
    > artytmetyczne.
    Jakby czas się cofnął :))) Na ZX-a napisałem Master Minda w wersji
    elektronicznej, pamiętam słowa kluczowe wpisywane jednym klawiszem :)

    > Fascynowalo mnie przepisywanie listingow drukowanych w "Bajtku"
    > (pamietacie takie czasopismo?).
    Pewnie.

    > Gotowe listingi programow (np. do rysowania wykresow funkcji) szczegolowo
    > analizowalem,
    > dzieki czemu uczylem sie skladni, struktury programowania, logiki.
    > Potem przyszedl czas na pierwszego PC-a, model XT z karta Hercules i ....
    > Turbo Pascal!!!
    640 + 384 KB RAMu, FDD 1,2 MB i monitor "bursztyn"...

    No to se powspominałem. ;)

    --
    Jotte

  • 112. Data: 2007-03-14 12:28:11
    Od: g...@g...com

    Co do lapków to mam na oku tak:
    http://www.mobilworld.pl/produkt/prestige_1600v_t550
    0_1gb_80gb_noos.php?2
    http://www.tanienotebooki.pl/notebook_1115.html
    http://www.mobilworld.pl/produkt/eco_4510iw_218212.p
    hp?2

    A jak PC to myślałem nad procesorem Core 2 Duo e4300 2GB RAM-u grafike
    GF Palit 7900GS dysk 250GB...

  • 113. Data: 2007-03-14 12:30:48
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu g...@g...com porozsypywal nastepujace haczki:
    > Z tego co napisałeś laptop ma same minusy, a żadnych plusów??
    > Powiedzmy ża mam do wydania kwote ok 3000-3700 za tą cene kupi się
    > laptopa do programowania i np. do grafiki typu blender?? Oczywiście
    > system operacyjny - linux nie ma sensu brać winde która kosztuje
    > krocie...
    Zakladam ze bedziesz bral laptopa uznanych firm, nie zadne acery itp,
    czyli np hp czy ibm.
    Za 3k-3.7k (blizej 3.7 niz 3) kupisz core duo 2 (ponizej 3k raczej marne
    szanse chyba ze promocja bedzie).
    Plusy - jesli czesto sie przemieszczasz, to PC ze soba raczej nie
    bedziesz wozil. Jesli lubisz czasem popracowac w sypialni a innym razem
    w salonie (ale jako ze jestes mlody, uczysz sie jeszcze i pewnie
    mieszkasz z rodzicami, to nie sadze zebys mial takie dylematy). Jest
    cichszy. Mozesz go zabrac ze soba na wczasy:)
    Co do windy i linuxa... nie chce zeby flejm powstal ale pod windowsa
    jest duzo fajnych narzedzi, duzo softu powstaje pod winde, duzo chetnych
    na kupienie takiego softu. A jest duza szansa ze dostaniesz licencje
    windows xp (pro albo home) w cenie laptopa.
    --
    badzio

  • 114. Data: 2007-03-14 12:33:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomasz Kaczanowski porozsypywal nastepujace haczki:
    > To już nie jest taka róznica jak parę lat temu...
    Ale nadal jest
    > Do laptopa można dokupić drugi monitor, IMHO - praca wielomonitorowa
    > jest wygodna....
    Zgadzam sie. Ale drugi monitor mozna dokupic tez do PC. Mimo wszystko
    praca na PC 2x17 bedzie wygodniejsza niz laptop i 15+17.
    > Dlatego nie skreslalbym tak od razu laptopa....
    Laptop ma zalety. Sam mam laptopa, ale jako drugi komputer i to glownie
    ze wzgledu na to ze czesto sie przemieszczamy i z kompa potrzebuje
    korzystac w roznych miejscach.
    --
    badzio

  • 115. Data: 2007-03-14 12:45:51
    Temat: Re: Re: Od czego zacząć?? [OT]
    Od: Artur Zabroński <p...@s...com>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 05:28:11 -0700, gildiar napisał(a):
> [...]
    hp?2

    > A jak PC to myślałem nad procesorem Core 2 Duo e4300 2GB RAM-u grafike
    Jeżeli chcesz programować zwróć uwagę na rozdzielczość. Polecam
    1400x1050. Zastanów się też dobrze nad wyborem Intel/AMD.

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 116. Data: 2007-03-14 13:10:27
    Od: "kantor" <krzysztoft_WYCIOSAJ_TO_@akte_WYCIOSAJ_TO_.com.pl>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    > g...@g...com wrote:
    >
    > "Informatyk" powinien wiedzieć, że istnieją narzędzia do sprawdzania
    > pisowni.

    co nie znaczy że jest zobligowany do ich używania - więc sobie odpuść
    zgryźliwe uwagi.

    Od ludzi o profesji stricte technicznej oczekuje sie wiedzy technicznej, a
    od niuansów lingwistycznych są lingwiści (w tym przypadku poloniści).

    Pozdrawiam
    kantor

  • 117. Data: 2007-03-14 14:04:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu kantor porozsypywal nastepujace haczki:
    > Od ludzi o profesji stricte technicznej oczekuje sie wiedzy technicznej, a
    > od niuansów lingwistycznych są lingwiści (w tym przypadku poloniści).
    Zgadzam sie. Ale pozniej jak czytam dokumentacje stworzona przez kogos
    na bakier z ortografia, to zcasami az oczy bola.
    --
    badzio

  • 118. Data: 2007-03-14 14:36:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173875291.348291.319090@e65g2000hsc.googlegrou
    ps.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Co do lapków to mam na oku tak:
    Uważam, że w lapku warto się wykosztować na procka Core 2 Duo t7200. Drogi,
    ale cache L2 4 MB - wyraźna różnica w porównaniu z 2MB t5500. Pentium M
    chyba nie ma sensu.
    Warto zadbać o to, żeby jeśli 1GB RAMu to w jednej kości (z tym bywają
    kłopoty, ale np. w przypadku Aristo zrobią bez problemu).
    Jak programowanie to może warto poszukać modelu z wydzieloną klawiaturą
    numeryczną; pewnie że zawsze idzie podłączyć, lecz kabli coraz więcej i
    mniej wygodnie. A przy okazji to i matryca panoramiczna będzie.
    No i jeśli grafika, to raczej nie byle jaka karta on-board bez własnego
    VRAMu z tym, że w przypadku porządnej grafy robi się naprawdę drogo (a i
    czas pracy na aku spada poważnie).

    --
    Jotte

  • 119. Data: 2007-03-14 20:11:59
    Od: g...@g...com

    http://www.mobilworld.pl/produkt/prestige_1600v_t720
    0_1gb_80gb_vistahb.php?2
    Ale to już dużo powyżej moich możliwości ale może uda mi się
    wyskrobać... no i może bez systemu znajde to liczę na 4tyś... co
    myślicie o nim?? Jest procesor 7200 a co do grafiki to raczej ma
    własną pamięć bo nie pisze że jest zintegrowana... i co do RAM-u to
    widziałem takiego samego notka gdzie pisało 1x1024 i 2x512 to już nie
    wiem komu wieżyć...

  • 120. Data: 2007-03-14 20:15:38
    Od: g...@g...com

    Znalazłem coś takiego bez systemu:
    http://www.ceneo.pl/productInfo.aspx?productID=35282
    8&longDesc=true
    i licze na inne opinie co do lapków... a może zostać przy PC...