PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obrona przed konkurencją

  • 1. Data: 2004-04-21 20:00:10
    Temat: Obrona przed konkurencją
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Jak bronic sie przed konkurencja, przychodza do mnie klienci ktorzy maja
    inna firme ale z tego co sie dowiedzialem chodza za ta sama branza co mam
    obecnie, Zlecaja mi zamowienia itp. ale jak sie zachowac w takim przypadku.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-22 06:10:40
    Temat: Re: Obrona przed konkurencją
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > inna firme ale z tego co sie dowiedzialem chodza za ta sama branza co mam
    > obecnie, Zlecaja mi zamowienia itp. ale jak sie zachowac w takim

    troszke trudno mi zrozumiec ten komunikat, jesli mi ktos cos zleca, to o ile
    wiem, ze jest wyplacalny, to przyjmuje zlecenie, trudno to nazywac
    konkurencja.
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-04-22 08:11:14
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > przypadku.
    >
    > troszke trudno mi zrozumiec ten komunikat,

    Rzeczywiście trudno sie połapać "co poeta miał na myśli"
    Moim zdaniem fotech podejrzewa, że część klientów, w rzeczywistości pracuje
    dla konkurecji np. wyciągając od niego know-how.
    To może byćszczególnie wredne w przypadku firm oferujących usługi dla
    których podstawą jest oryginalny pomysł. Obroną może być rejestrowanie i
    zastrzeganie - ale nie zabezpieczysz się przed wszystkim wszystko można
    zabezpieczyć prawnie.
    Moim zdaniem najlepiej przyjmować zlecenia ale podawać jak najmniej
    szczegółow dotyczących technicznej strony ich realizacji. Jest taka
    anegdotka o kucharzach, którzy podając swoje przepisy zawsze "zapominają" o
    jakimś istotnym szczególe...
    Pozdro.
    Paweł

  • 4. Data: 2004-04-22 09:37:04
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > szczegółow dotyczących technicznej strony ich realizacji. Jest taka
    > anegdotka o kucharzach, którzy podając swoje przepisy zawsze "zapominają" o

    Podobnie jest z algorytmami doświadczeń chemicznych lub biologicznych, nawet
    w "poważnych" publikacjach :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-04-22 10:18:08
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    .Dzieki za odpowiedzi, wlasnie trzymam sie takiej strony, nie podaje zadnych
    szczegolow tylko robie wycene i to wszystko chociaz jeden podchytliwie mnie
    pytal jak co itp. ale na to odpowiedzi nie dostal :) a pozatym nawet nie
    wpuszczam go do swojej firmy, przyjmuje zamowienia w domu, jak macie jeszcze
    jakies porady jezeli znalazl sie w takiej sytuacji to prosze pisac, dzieki

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-04-22 12:04:59
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > obecnie, Zlecaja mi zamowienia itp. ale jak sie zachowac w takim przypadku.

    W kazdym naglowku firmowego dokumentu (oferta, dokumentacja itp.)
    proponuje umieszczac zapis 'poufne,' a na koncu umiesc informacje, ze
    zawarte wyzej informacje sa skierowane tylko do firmy wymienionej na
    wstepie oraz o tym, ze rozpowszechnianie, kopiowanie lub przekazywanie
    osobom trzecim tych informacji jest zabronione bez Twojej pisemnej
    zgody. Tresc formulki proponuje skonsultowac z prawnikiem. Dzieki temu
    masz pozniej podstawy dochodzic swoich praw.

    Przy zawieraniu umowy z klientem mozesz takze podpisac umowe o
    zachowaniu poufnosci.

    ..:: fabio

  • 7. Data: 2004-04-22 12:07:41
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Uzytkownik "Fabio" <f...@a...inet.alpha.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > masz pozniej podstawy dochodzic swoich praw.
    >
    > Przy zawieraniu umowy z klientem mozesz takze podpisac umowe o

    W skrócie, to sie nazywa zachowanie tajemnicy handlowej.
    Do kazdej umowy dodajesz paragraf o jej zachowaniu i to powinno
    wystarczyc.
    L.

  • 8. Data: 2004-04-22 12:31:27
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    libra wrote:

    > W skrócie, to sie nazywa zachowanie tajemnicy handlowej.
    > Do kazdej umowy dodajesz paragraf o jej zachowaniu i to powinno
    > wystarczyc.

    No, tak, zgadza sie. Czyli podsumowujac:

    1/ w umowie paragraf o zachowaniu tajemnicy,

    2/ a w ofertach (nie wszyscy zostana Twoimi klientami) klauzula o
    poufnosci. Niektore firmy podobna umieszczaja w korespondencji email.

    ..:: fabio

  • 9. Data: 2004-04-22 18:00:36
    Od: " emen" <e...@g...pl>

    Marek <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > obecnie, Zlecaja mi zamowienia itp. ale jak sie zachowac w takim przypadku.

    Ponadto proponowałbym także zastosowanie technologii ukrywania kodu swoich
    dzieł. Wiadomo, że wiele jest skryptowych języków lub takich które łatwo dają
    się zdekompilować (java), są jednak i na to rady. Polecam użycie technik
    zamieniających kod aplikacji w nieczytelny gąszcz bełkotu (obfuskacja, ang.
    obfucate, program do tego - obfuscator). Poszukaj na www.google.com
    odpowiedniego softu (mniej lub bardziej darmowego) dla rozwiązań technicznych
    stosowanych u Ciebie.

    Powodzenia
    emen

  • 10. Data: 2004-04-22 18:06:01
    Od: " emen" <e...@g...pl>

    Sprostowanie:

    Milcząco przyjąłem, że firma zajmuje się softem. Oczywiście moja porada sie
    stosuje w przypadku gdy założenie jest słuszne ;)

    Pozdrawiam.
    emen