PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na wysokosci - uprawnienia

  • 1. Data: 2004-04-21 13:56:09
    Temat: praca na wysokosci - uprawnienia
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Co kryje sie pod pojeciem "uprawnienia do prac wysokosciowych" wg przepisow?

  • 2. Data: 2004-04-21 14:02:09
    Temat: Re: praca na wysokosci - uprawnienia
    Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co kryje sie pod pojeciem "uprawnienia do prac wysokosciowych" wg
    przepisow?

    Badania psychotechniczne, od lekarza medycyny pracy zaświadczenie, że jest
    brak przeciwskazań do pracy na wysokości powyżej 3m.
    Dobrze jesli masz jakies szkolenia z firm zajmujacych sie pracami
    alpinistycznymi, ale najczesciej to co wyzje wystarcza.

    m.

  • 3. Data: 2004-04-21 14:08:37
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Badania psychotechniczne, od lekarza medycyny pracy zaświadczenie, że jest
    > brak przeciwskazań do pracy na wysokości powyżej 3m.
    to dwa czy jedno zaswiadczenie(a) lekarskie ?

    > Dobrze jesli masz jakies szkolenia z firm zajmujacych sie pracami
    > alpinistycznymi, ale najczesciej to co wyzje wystarcza.
    dobrze to przypuszczam, ale co mowia o tym PRZEPISY

    Adam
    PS
    Dzieki za szybka odp.

  • 4. Data: 2004-04-21 14:14:59
    Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    > to dwa czy jedno zaswiadczenie(a) lekarskie ?

    wyglada to tak, ze idziesz do Zakładu Medycyny pracy mowisz, ze musisz miec
    zaswiadcznie ze nei ma przecwskazan do pracy na wysokosci i oni cie na
    psychotechnike i inne rentgeny wysylaja. pozniej to wszystko trafia do
    jednego lekarza, ktory jesli psychotechnika OK to wystawi zaswiadczenie, ze
    nie ma przeciwskazan do pracy na wysokosci powyzej 3m.
    Przepraszam, za poprzednia niejasna odpowiedz.

    > dobrze to przypuszczam, ale co mowia o tym PRZEPISY

    Tego nie wiem, wiem tylko co sie wymaga. Zazwyczaj firmy ustalaja same
    wymogi (po konsultacji z bhpowcem). Musisz poprostu zapytac o co im chodzi.
    A wlasciwi o jaka prace chodzi. Bo pewnie inne sa szkolenia dla tych ktorzy
    myja okna na zewn, wiezowcow a inne dla tych ktorzy chodza po masztach
    telekomunikacyjnych.

    m.

  • 5. Data: 2004-04-21 14:35:33
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Przepraszam, za poprzednia niejasna odpowiedz.
    nie ma za co !

    > A wlasciwi o jaka prace chodzi. Bo pewnie inne sa szkolenia dla tych
    ktorzy
    > myja okna na zewn, wiezowcow a inne dla tych ktorzy chodza po masztach
    > telekomunikacyjnych.
    Maszty telekom. ale mysle ze to nie ma znaczenia w przepisach, bo oczywistym
    jest (fakt) ze procz "upr. wysokosciowych" trzeba sie znac na robocie ktora
    ma sie zrobic.

  • 6. Data: 2004-04-21 14:45:14
    Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    oczywistym
    > jest (fakt) ze procz "upr. wysokosciowych" trzeba sie znac na robocie

    E, to do masztow wystarcza badania lekarskie :)
    Reszty Cie w firmie naucza (jesli te maszty maja byc lub sa wyposazone w
    jakies systemy asekuracyjne (typu Haca, Faba, Soll, Cabloc).

    m.