PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na 1 czy 2 strony?

  • 161. Data: 2010-09-21 21:05:37
    Temat: Re: Co to dla mnie znaczy?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 19:57:30 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >A jaka jest data na piśmie? Antydatowanie.
    A dlaczego? Moze napisal ktos to pismo wczesniej tylko dopiero teraz
    polozyl Jej na biurko?

    WAM

  • 162. Data: 2010-09-21 21:41:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pf7i9692n25lqio5iulkvrpq5lf20vmhrj@4ax.com WAM
    <n...@n...nopl.pl> pisze:

    > A dlaczego?
    Skąd mam wiedzieć?
    Sonduje na ile może skołować adresata?
    Przecież to pisemko nic nie znaczy.

    > Moze napisal ktos to pismo wczesniej tylko dopiero teraz
    > polozyl Jej na biurko?
    A czemu tak zrobił?
    20 dni pismo szło wewnątrz zakładu pracy? Bez jaj.
    Tak czy inaczej doradziłem wyraźnie: cokolwiek się podpisuje - najpierw
    DATA.

    --
    Jotte

  • 163. Data: 2010-09-22 06:41:15
    Temat: Re: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Irving Washington pisze:
    > Bardzo proszę o wytłumaczenie tej prostej oczywistości - jak tylko i
    > wyłącznie zmiana warunków wewnętrznych organizacji, bez patrzenia na
    > otoczenie biznesowe (popyt i podaż usług, w tym konkurencji, substytuty,
    > polityka dostawców [w tym także dostawców IT], może tak radykalnie
    > kształtować płace w organizacji?
    >
    > Jesteś pewien, że Twoja na pewno pomoże firmie a nie wywali ją na plecy?
    > Np. z powodu braku rentowności?
    >
    > Sądzisz, że firma celowo tak sobie ustawiła pracę, by mieć wysoką
    > rotację i choleryczne przy tym koszty?
    >
    > Po co?

    Nie po co, lecz dlaczego - bo mają złą kadrę managerską?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 164. Data: 2010-09-22 06:48:02
    Temat: Re: [OT] Re: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Irving Washington pisze:
    > Przyczyną tego po części są sami telemarketerzy. Konkretnie ci, którzy
    > skrypt traktują jak świętość i zwyczajnie go czytają (to cholernie
    > słychać, jak ktoś czyta) albo są nachalni i napastliwi.

    A czemu się dziwić. Znam przypadek, że osoba nie stosowała się do
    zaleceń skryptu. I dostała pochwałę, za to, że ma bardzo dobre wyniki i
    jest kompetentna, a zaraz później zbesztana za to że sie nie trzyma się
    skryptu, bo wg managmentu, jesli b się trzymała to miała by jeszcze
    lepsze wyniki....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 165. Data: 2010-09-22 07:00:35
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-09-21 21:48, Irving Washington pisze:

    > fatalne. Ale nie wywodziłbym z tego od razu wniosku, że rekruterzy są do
    > bani.

    Daleki jestem od takiego wniosku. Twierdzę jedynie że są niepotrzebni (w
    takiej liczbie, w tej konkretnej sytuacji).

    > Przyczyną tego po części są sami telemarketerzy. Konkretnie ci, którzy
    > skrypt traktują jak świętość i zwyczajnie go czytają (to cholernie

    Bo to często jełopy są. Inteligentny człowiek nie pójdzie do pracy za
    1200 zł, znajdzie sobie lepszą. Po drugie, telemarketerzy są
    kontrolowani i oceniani, a jednym z kryteriów oceny jest właśnie
    zgodność działania z procedurą. Czytanie skryptu jest po prostu
    bezpieczne dla telemarketera. Nie byłoby problemu (w takim natężeniu)
    gdyby skrypty były dobrze przygotowane i dobrej jakości (tu wrzucam
    kamyczek do ogródka wszelkiej maści wannabe trenerów i marketingowców).

    > słychać, jak ktoś czyta) albo są nachalni i napastliwi.

    Są nachalni i napastliwi bo zależy im na prowizjach od sprzedaży.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 166. Data: 2010-09-22 08:36:30
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał w wiadomości
    > W dniu 2010-09-21 16:59, Irving Washington pisze:

    > Chodzi tylko o to by nie maskować skutków a leczyć przyczyny. A przyczyną
    > dużej rotacji jest wynagrodzenie telemarketerów zwykle urągające elementarnej
    > przyzwoitości. Co skutkuje tym, że do telemarketingu garną się przeważnie
    > studenci będący i tak na utrzymaniu rodziców, a pragnący sobie dorobić parę
    > złotych na balangowanie.

    Dyspropocja pomiędzy (przytoczonym przez Irv.) zarobkiem przecietnego HR-owca, a
    telemarketera jest ogromna.

    5000/1200 = 4 do 1!

    Przy czym 5000 brutto to żadna rewelacja, to tylko nieco powyżej 1000EUR. :)

    To wygląda fatalnie, ale...

    Czy podniesienie płacy telemarketerom o 100% (podwojenie zarobków), znacząco
    podniesie jakość pracy i proporcjonalnie zmniejszy rotację?
    Obawiam się, że nie, ponieważ taka natura tego zawodu, że człowiek szybko wypala
    się, przestaje wierzyć w to co robi, a w handlu - liczą się wyniki sprzedaży!
    Zarobi 1200 czy 3000, to i tak odejdzie, a wzrost sprzedaży nie pokryje wydatków
    związanych z podwyżką.

    Być może te nędzne 1200 to taki złoty środek...

    > Kwestia mentalności. Kwestia udowodnienia że telemarketer (czy ogólnie rzecz
    > biorąc pracownik) to śmieć, któremu uczciwie płacić za dobrą pracę nie warto.

    Nie wiem, czy specom od tego biznesu zależy udowadnianiu tego i owego.
    Przemawiają do nich wyniki sprzedaży, nic po za tym.

    Swoją drogą, czy dobry HR-owiec (tzn. nie ma dobrych, są tylko źli i jeszcze
    gorsi) musi aż tyle kosztować? ;)

    j.

  • 167. Data: 2010-09-22 09:24:06
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Inteligentny człowiek nie pójdzie do pracy za 1200 zł, znajdzie sobie lepszą.

    Tutaj przywaliłeś, jak łysy o parapet. :)

  • 168. Data: 2010-09-22 09:42:08
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-09-22 10:36, jcm pisze:

    > Czy podniesienie płacy telemarketerom o 100% (podwojenie zarobków), znacząco
    > podniesie jakość pracy i proporcjonalnie zmniejszy rotację?

    Z moich obserwacji wynika że tak, i to nawet niekoniecznie o 100%.

    > Obawiam się, że nie, ponieważ taka natura tego zawodu, że człowiek szybko wypala
    > się, przestaje wierzyć w to co robi, a w handlu - liczą się wyniki sprzedaży!

    Zauważyłem że wypalenie dotyczy zwłaszcza osób rozpoczynających tę
    pracę, większość odchodziła po kilku - kilkunastu tygodniach,
    zniechęcona niskimi zarobkami i brakiem osiągnięć. Zanim jeszcze zdobyła
    doświadczenie niezbędne do efektywnej i wydajnej pracy. Koszty związane
    z zatrudnieniem i szkoleniem pracodawca poniósł, a efektów się nie
    doczekał. W poważnej mierze na własne życzenie.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 169. Data: 2010-09-22 09:50:33
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 22.09.2010 10:36, jcm wrote:
> [...]
    > Swoją drogą, czy dobry HR-owiec (tzn. nie ma dobrych, są tylko źli i
    > jeszcze gorsi) musi aż tyle kosztować? ;)
    Brutto brutto a nie brutto.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie!
    A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 170. Data: 2010-09-22 09:52:29
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 22.09.2010 11:42, Mich@l wrote:
    > Zauważyłem że wypalenie dotyczy zwłaszcza osób rozpoczynających tę
    > pracę, większość odchodziła po kilku - kilkunastu tygodniach,
    > zniechęcona niskimi zarobkami i brakiem osiągnięć.
    Michał, to jest diagnoza problemu. Czyli błąd potencjalnie nie tkwi w
    rekruterach albo w kasie (przynajmniej - nie jedynie tam), tylko w
    niedokształceniu menedżerów.

    Pracownik na początku swojej pracy potrzebuje max. wsparcia
    merytorycznego (nie motywacyjnego, na te przychodzi czas potem). Jeśli
    go nie dostaje a nie wychodzi mu to, co robi - odchodzi.