PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na 1 czy 2 strony?

  • 91. Data: 2010-09-19 15:14:42
    Temat: Re: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 11:27:34 +0200, jcm napisał(a):
    > Na pewno istnieją takie słowa jak: ironia, cymbał... ;)

    Bardzo ładnie się nam pan przedstawił ;-)

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 92. Data: 2010-09-19 17:22:50
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości news:i755i5$2hnd$1@news.mm.pl...

    > Czym ono wg Ciebie różni się od 'Nowak', 'Buc', 'Ćwiek', 'Królik' ?
    > Nazwisko jak nazwisko.

    No fakt. Mniej wiecej jak Małgorzata Ruchała-Bosko (chociaż w sumie chyba
    nie przyjęła nazwiska po mężu).

    K.

  • 93. Data: 2010-09-19 17:22:57
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Niektórzy przedstawiają się, a inni nie.
    > Każde nazwisko można ośmieszyć, może wzbudzić określone skojarzenia, ale
    > to zależy od poziomu kultury rozmówcy.

    I będziesz każdego dzwoniącego klienta uprzedzał, żeby zachowywał się
    kulturalnie i nie chichotał?

    K.

  • 94. Data: 2010-09-19 17:24:42
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Zakładając, że masz sprawdzone informacje o tej osobie, i wiesz, że to
    > właśnie TEN Iksiński.

    O takiej właśnie sytuacji mówię.

    > W moim mieście osób o tym samym imieniu i nazwisku jest kilku, chociaż
    > nazwisko nie należy do tych szczególnie popularnych.

    I wszystkie są w tym samym wieku, pracowały w tym samym miejscu i w tym
    samym czasie?
    Nawet jeśli, to tylko kolejny argument za tym, by załączać zdjęcia :)

    K.

  • 95. Data: 2010-09-19 18:07:44
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > O takiej właśnie sytuacji mówię.

    Trochę się droczę z Tobą, jeśli idzie o nazwisko.
    Oczywiście, że podstawowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres do
    koresp., e-mail i telefon, powinny być. Ale nic ponadto.

    > I wszystkie są w tym samym wieku, pracowały w tym samym miejscu i w tym samym
    > czasie?

    W moim przypadku, nie. :)

    > Nawet jeśli, to tylko kolejny argument za tym, by załączać zdjęcia :)

    Dla kandydata z kolei, żeby zdjęcia nie załączać. :)

    Zresztą i tak każdy robi wg swojego uznania.

    j.

  • 96. Data: 2010-09-19 20:05:49
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > No fakt. Mniej wiecej jak Małgorzata Ruchała-Bosko (chociaż w sumie
    > chyba nie przyjęła nazwiska po mężu).

    Że sie wtrącę - co ma za znaczenie nazwisko osoby poza identyfikacją itp
    administracji?
    To że ktoś sie jakoś nazywa po rodzicach i kontynuuje tę tradycję albo
    sobie własnie zmienił prowokacyjnie... nie ma chyba większego znaczenia?
    Jeżeli ktokolwiek miałby komentować moje nazwisko że mu sie podoba albo
    nie to ja dziękuje, ale przed odwróceniem sie na pięcie to moge jeszcze
    rozwalić nos - tak samo delikatne podejście

  • 97. Data: 2010-09-19 20:41:48
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    > Bardzo ładnie się nam pan przedstawił ;-)

    "Nam"?
    Bredzisz, chłopie.

  • 98. Data: 2010-09-19 21:07:05
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 19.09.2010 15:40, jcm wrote:
    > Co takiego niestosownego widzisz w tym nazwisku?
    > Wzbudza Twoją wesołość? Śmieszy Cię?
    > Jeśli tak, albo jeżeli wydaje Ci się, że jego rozmówcy będą mieli jakieś
    > skojarzenia (bo przecież TY je masz),
    W rzeczy samej - mam jednoznaczne skojarzenia. Z fiutem.

    >to chłopie, nie nadajesz się do
    > uczestniczenia w jakiejkolwiek rekrutacji.
    Wyjaśnisz coś więcej na ten temat? Czy gdyby nazwisko "Stół" skojarzyło
    mi się z czworonożnym płaskim z wierzchu meblem, to też byłby powód, by
    sądzić, że się do tego nie nadaję?

    > Każde nazwisko można ośmieszyć.
    > Czym ono wg Ciebie różni się od 'Nowak', 'Buc', 'Ćwiek', 'Królik' ?
    > Nazwisko jak nazwisko.
    Od "Nowak", "Królik" oraz "Ćwiek" różni się tym, że nie kojarzy się z
    niczym pejoratywmnym ani cytuję: "powszechnie uważanym za obsceniczne".

    Od "Buc" różni się już tylko tym, że nie kojarzy się z niczym
    pejoratywnym...

    Nieustannie pozdrawiam
    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 99. Data: 2010-09-19 21:39:55
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Irving Washington" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W rzeczy samej - mam jednoznaczne skojarzenia. Z fiutem.

    A co to takiego ten...fiut? :)
    (zaraz odezwie się tutaj "mądry inaczej" Waldek M. i zwróci uwagę, że takiego
    wyrazu nie ma w j. polskim)
    Acha, chodzi o penisa?
    I to takie gorszące? Chyba dla dzieci i niektórych kobiet. Ile Ty masz lat? :)

    > Wyjaśnisz coś więcej na ten temat? Czy gdyby nazwisko "Stół" skojarzyło mi się
    > z czworonożnym płaskim z wierzchu meblem, to też byłby powód, by sądzić, że
    > się do tego nie nadaję?

    Możesz kojarzyć sobie cokolwiek, z czymkolwiek, ale powinieneś zachować to dla
    siebie.
    Jeśli nazwisko kandydata, wg Ciebie, rzutuje na jego przydatnosć do wykonywanej
    pracy, to wybacz, ale się nie nadajesz.

> [...]
    > pejoratywmnym ani cytuję: "powszechnie uważanym za obsceniczne".
    > Od "Buc" różni się już tylko tym, że nie kojarzy się z niczym pejoratywnym...

    Kiedy moje dziecko było jeszcze niemowlęciem, chodziłem z nim na "przeglądy" do
    ortopedy o nazwisku Szczur.
    Szczur, jak powszechnie wiadomo, jest zwierzątkiem, które kojarzy się
    pejoratywnie.
    A mimo to, przed gabinetem dr Szczura ustawiała się kolejka pacjentów (był
    dobrym specjalistą).

    Idąc Twoim tokiem myślenia, żadna przychodnia nie powinna zatrudnić lekarza o
    tak okropnym nazwisku, bo przecież szczur i zdrowie wzajemnie się wykluczają.
    :)))

    > Nieustannie pozdrawiam

    A ja życzę dobrej nocy.

  • 100. Data: 2010-09-20 07:52:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jcm pisze:
    > Użytkownik "Irving Washington" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zdjęcie.
    > Weź sobie połóż kiedyś na biurku (jeśli będziesz miał okazję brać udział
    > w teatrzyku pt. Rekrutacja) dwie cefałki ze zdjęciami, i jedną bez zdjęcia.
    > Czym się zasugerujesz? Co zwróci twoją uwagę?
    > Z całą pewnością wizerunek kandydata będzie miał wpływ na podjęcie
    > decyzji: zaakceptować czy odrzucić. Słusznie? W przypadku zawodu
    > programisty wygląd nie ma znaczenia, a jednak załączone foto (lub jego
    > brak) może wpłynąć na decyzję niezaproszenia na rozmowę.

    Tylko, gdy rekrutację zleci się jakiemuś niewyżytemu HR-owcowi, ale
    później ma się problem z pracownikami.... W firmach, gdzie dobrze się
    pracowało i trafić można na osoby kompetentne, zatrudnianiem zajmowali
    się kierownicy zespołów. Tam nikt na zdjęcie nie patrzył, zresztą
    większość CV-ek była bez zdjęć, bo i po co powiększać niepotrzebnie
    wysyłany plik i zawalać komuś skrzynkę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl