PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na 1 czy 2 strony?

  • 1. Data: 2010-09-13 11:50:41
    Temat: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Wiem że już było ale tamten wątek wątek rozwinął się w kłótnię i trudno z
    niego wyciagnąć wnioski. Dlatego proponuję krótką sądę. Proszę odpowiadać w
    dwóch punktach: 1. Podać Albo 'Jedna' albo 'Dwie' jesli ktoś ma
    doświadczenie ze ta ilośc jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jednym zdaniu
    dlaczego tak uważasz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.

  • 2. Data: 2010-09-13 12:19:10
    Temat: Re: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 13:50:41 +0200, misio napisał(a):

> [...]
    > doświadczenie ze ta ilośc jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jednym zdaniu
    > dlaczego tak uważasz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.

    1. Jedna.

    2. Ogólnie przyjęty obyczaj i standaryzacja.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-09-13 12:44:24
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 13 Wrz, 13:50, "misio" <a...@o...com> wrote:
> [...]
    > doświadczenie ze ta ilośc jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jednym zdaniu
    > dlaczego tak uważasz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.

    1. Co najmniej jedna.

    ( pierwsza moglaby byc wedlug jakiegos umownego standardu, pozostale
    jak kto chce )

    2. Milosnicy drylu i wojskowej dyscypliny czytaja tylko pierwsza
    strone. Pozostali czytaja caly dokument.

  • 4. Data: 2010-09-13 15:49:59
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ed3184cd-9190-4dfb-> 1.

> [...]
    > jak kto chce )
    > 2. Milosnicy drylu i wojskowej dyscypliny czytaja tylko pierwsza
    > strone. Pozostali czytaja caly dokument.

    Wystarczy jedna strona.

    Z powyższego wynika, że 1-szą stronę przeczytają wszyscy, drugą niekoniecznie,
    więc po co się męczyć i zaciemniać swój wizerunek "szumem informacyjnym"?

    Profil CV, powinien odpowiadać stanowisku pracy, na które aplikujemy.

    j.

  • 5. Data: 2010-09-13 17:11:25
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego proponuję krótką sądę.

    :D
    To krótkie coś, co proponujesz, wynika z tego, że nie przeczytałeś tamtego
    wątku, bo Ci się nie chciało (mam nadzieję, że te parę niezamówionych
    linijek jakoś zmęczysz). A tamten wątek się rozwinął nie na tle "1 czy 2",
    ale "pracodawca chce 1, ale ja chcę 2".
    Co do "sądy":

    1. Jedna

    2. Tyle wystarczy i jest bardzo praktyczne po wydrukowaniu.

    e.

  • 6. Data: 2010-09-13 17:48:04
    Od: Irving Washintgton <m...@g...com>

    Szanowni Dyskutanci, zastanówcie się - jak na jednej stronie można
    zmieścić nagłówek dokumentu, zdjęcie, dane kontaktowe, informacje o
    wykształceniu, znajomości języku i doświadczeniu zawodowym? Możliwe
    chyba tylko w przypadku osoby, która nigdy nie pracowała.

    Aktualnie prowadzę 12 rekrutacji (nie, nie jestem rekruterem, choć
    byłem nim dawniej; po prostu szukam ludzi do kilku projektów). Nie
    wyobrażam sobie, bym zatrudnił człowieka na stanowisko menedżerskie
    lub co najmniej średniej klasy specjalisty, który swoje doświadczenie
    potrafi zmieścić na 1 stronie papieru.

    Dlatego, moim zdaniem prawidłowa odpowiedź brzmi: tyle dokładnie
    stron, ile potrzeba, by zwięźle i kompleksowo opisać swoje
    doświadczenie, dokumentując, iż jest ono adekwatne do wymogów oferty
    pracy.

    Dla przykładu: moje CV liczy standardowo 3 strony. W porywach sięga 4.
    Standardowym dodatkiem do CV jest spis zrealizowanych przeze mnie
    projektów. Aktualnie lista ta zawiera 7 stron.

    Na niedomiar pracy nie narzekam, choć wysyłając CV, wysyłam tak
    naprawdę kilkunastostronicową broszurę.

    Ale co tam - wolę, by ktoś się zmęczył, czytając moje papiery i
    zatrudnił albo nie zatrudniał, jeśli objętość zgromadzonego przeze
    mnie doświadczenia, jakie mogę dać firmie przewyższa jego zdolności
    czytania.

    Pozdrawiam
    Maciek

    P.S. Parę lat tu nie zaglądałem, lecz problemy, jak widzę wciąż
    aktualne :-)

  • 7. Data: 2010-09-13 18:39:03
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Irving Washintgton" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    q.googlegroups.com...

> [...]
    stron, ile potrzeba, by zwięźle i kompleksowo opisać swoje
    doświadczenie, dokumentując, iż jest ono adekwatne do wymogów oferty

    I to właśnie daje 1. Założę się, że w Twoim przypadku również by tyle
    wyszło, jeśli rzeczywiście byłoby "zwięźle i kompleksowo". A standardowo
    dodawana lista projektów średnio się ma do jakiejkolwiek zwięzłości. Ale
    może w pewnych zawodach preferują beletrystykę?

    bez komentarza :D

    e.

  • 8. Data: 2010-09-13 18:43:19
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 13.09.2010 20:39, entroper wrote:
    > I to właśnie daje 1. Założę się, że w Twoim przypadku również by tyle
    > wyszło, jeśli rzeczywiście byłoby "zwięźle i kompleksowo".
    Jeśli zwięźle i kompleksowo oznacza tylko wypisanie obowiązków, to moje
    CV mieści się w czterech słowach:
    - rekrutowałem
    - sprzedawałem
    - szkolę
    - zarządzam.

    Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach: kogo? dlaczego? z kim? po co? w
    jaki sposób? z jakim skutkiem? etc.

    > A standardowo
    > dodawana lista projektów średnio się ma do jakiejkolwiek zwięzłości. Ale
    > może w pewnych zawodach preferują beletrystykę?
    Faktycznie, w pewnych zawodach lista referencyjna jest równie ważna, co CV.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie!
    A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 9. Data: 2010-09-13 18:52:32
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]

    > wyobrażam sobie, bym zatrudnił człowieka na stanowisko menedżerskie
    > lub co najmniej średniej klasy specjalisty, który swoje doświadczenie

    Czy aby nie mylisz CV z portfolio? ;)

    j.

    p.s.

    Mądrej głowie...

  • 10. Data: 2010-09-13 19:08:07
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 13.09.2010 20:52, jcm wrote:
    > Czy aby nie mylisz CV z portfolio? ;)
    No, ale czym to się różni? Oba te dokumenty mają na celu pokazanie
    potencjalnemu pracodawcy, że warto nas zatrudnić.

    Ja patrzę na rekrutację od strony celów, jakie chcę osiągnąć a nie od
    strony procedur, jakie narzuca mi druga strona. Jeśli chce CV na 1
    stronę, to nie ma sprawy, wyślę mu spis załączników, jakie przyjdą w
    następnym mailu :-)