PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
  • Data: 2006-09-20 10:50:23
    Temat: Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zgadzam sie z tym. Demonizujesz marketing i sugerujesz, ze cena zalezy
    > zasadzie od znaczka na masce.

    Nie sugeruję tego, źle mnie zrozumiałeś.
    Napisałam jedynie, że "znaczek na masce" jest jednym z czynników
    podwyższających cenę.
    I jeśli realny koszt produkcji (całościowy) danego wyrobu wynosi X zł, a
    sprzedaje się go kilka razy drożej, to narzut nijak nie wynika z jakości
    tego wyrobu (bo jakość została już uwzględniona w koszcie produkcji).
    Przecież to logiczne.

    > Gdyby tak bylo to wszyscy od lat jezdzili by
    > Syrenkami a FSO bylaby swiatowa potega.

    Istnieje sporo produktów danej branży o identycznej, a w najgorszym
    przypadku - bardzo porównywalnej jakości. Jak myślisz - z czego wynikają
    różnice w cenach tych wyrobów?

    > Wielu producentow nie jest w stanie konkurowac jakoscia wiec zanizaja
    ceny.

    Zgadza się, ale to zupełnie inna para kaloszy.
    Są natomiast tacy producenci, którzy produkują znakomite wyroby, ale marżę
    narzucają rozsądną w odróżnieniu od tych, którzy "jadą" od lat na opinii i
    wiedzą, że gdy nawet narzucą marżę "z choinki", to i tak część ludzi
    (czytaj: snobów) rzuci się na te wyroby ze względu na markę (widać to
    głównie w branży odzieżowej, gdzie ceny windowane są do bólu sztucznie).
    Technologia produkcji wielu towarów naprawdę nie jest aż tak skomplikowana,
    by tylko nieliczni mieli dostęp do jej tajników. Różnice w poszczególnych
    produktach nie zawsze są na tyle duże, by mogły implikować aż tak dużą
    różnicę w cenach. Nie jest to oczywiście reguła, ale nie jest też
    rzadkością.

    > Swiadomie zanizaja
    > jakosc zeby tylko produkowac taniej. W przypadku tu omawianym, czyli
    najtanszej
    > zywnosci siegnelismy juz dna. Z 1 kg surowca miesnego produkuje sie 1,3 kg
    > szynki, i jeszcze ze 3 kg innych wyrobow miesnych. Z serami jest podobnie.

    Ale Ty mówisz o ekstremach, a ja po prostu o normalnej żywności.
    Tyle, że tańszej.

    N.