PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
  • Data: 2006-09-20 12:18:41
    Temat: Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisał(a):

    > Napisałam jedynie, że "znaczek na masce" jest jednym z czynników
    > podwyższających cenę.

    Dokładnie tak - jednak z założeniem, że jeżeli wyroby znakowane różnymi
    markami są pórównywalne jakościowe to różnice cen z tego wynikające nie
    są duże. Można je w przbliżeniu określić na poziomie 10-30%.

    > I jeśli realny koszt produkcji (całościowy) danego wyrobu wynosi X zł, a
    > sprzedaje się go kilka razy drożej, to narzut nijak nie wynika z jakości
    > tego wyrobu (bo jakość została już uwzględniona w koszcie produkcji).
    > Przecież to logiczne.

    Nie. To potoczna logika oparta o brak wiedzy jak działa gospodarka. Aby
    coś sprzedać nie wystarczy tylko tego wyprodukować. Oprócz kosztów
    produkcji (całościowych) trzeba jeszcze ponieść wiele innych kosztów,
    na różnych etapach łancucha dystrybucji. Końcowa rentowność zwykła być
    kilkuprocentowa.

    > Istnieje sporo produktów danej branży o identycznej, a w najgorszym
    > przypadku - bardzo porównywalnej jakości. Jak myślisz - z czego wynikają
    > różnice w cenach tych wyrobów?

    Wymień proszę trzy takie.

    [...]

    > Ale Ty mówisz o ekstremach, a ja po prostu o normalnej żywności.
    > Tyle, że tańszej.

    To bajki jakieś opowiadasz lub mamy zupełnie inne definicje "normalnej
    żywności" - dla mnie to taka, która nie szkodzi. Niestety coraz ciężej
    taką znaleźć a jak już to jest o 150-300% droższa od tego całego,
    dostępnego na rynku chłamu. Mówię rzecz jasna o tej tańszej a nie o
    ekstremach.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.