PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w
    Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Wed, 20 Sep 2006 21:00:14 +1200

    Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:eeqmhu$it6$1@inews.gazeta.pl>

    > Bo DA się :)
    > _Dobre_wino - w znaczeniu smaczne - to nie znaczy_drogie/markowe_wino.
    > Dobre to jest takie, które danej osobie smakuje.
    > Oczywiście, że jeśli ktoś czuje dyskomfort psychiczny, gdy na stole postawi
    > butelkę poniżej 100 zł, to niechże kupuje droższe, ale to nie ma nic do
    > rzeczy.

    Jak sie nauczysz cieszyc zapachem i wielobarwnoscia smaku, to dobre wino
    zaczyna bardzo dobrze smakowac.
    Kiedys na wroclawski rynek rzucili Guerre, ktora byla o klase lepszej
    jakosci niz jej cena i byl to hit wsrod ludzi lubiacych wino, a nie
    bedacych na tyle bogatymi, zeby zupelnie nie patrzec na cene. Zabawa,
    przynajmniej dla mnie, nie polegala nigdy na kupowaniu w ciemno czegos,
    co kosztuje 100 czy 200 zl, bo mozna bezsensownie przeplacic i kupic
    cos, co nie jest tyle warte. W Polsce interesowanie sie winami pociagalo
    za soba obserwacje rynku i wylapywanie tych rzeczy, ktore mialy
    najlepszy stosunek jakosci do ceny. Nie chodzilo o wydawanie kasy, a
    wrecz o cos przeciwnego. Rozpietosc w "jakosc/cena" potrafila byc
    wieksza niz na jakimkolwiek innym znanym mi na tyle rynku - o powodach
    dlugo by sie rozpisywac, glownym byla zapewne niewiedza zarowno
    sprzedajacych, jak i sporej czesci klientow - np. wino, ktore dostalo
    jakikolwiek medalik i mialo przyklejony dostawalo w PL natychmiastowa
    podwyzke ceny, bo sprzedawca uwazal, ze nie znajacy sie klient uzna je
    za lepsze, co bardzo czesto nie bylo zgodne z prawda. Na rynkach, gdzie
    wiekszosc ludzi ma pojecie, takie rzeczy sie nie zdarzaja.

    Te wysokie ceny to zreszta polska specyfika (akcyza, maly rynek), w
    normalnym kraju relacja cen przyzwoitych win do zarobkow jest taka, ze
    nie stanowia one zadnego artykulu luksusowego czy takiego, korzystanie z
    ktorego mogloby doprowadzic do podejrzen o snobizm. Dostep do szerszej
    oferty fajnych win po o wiele nizszych cenach niz w Polsce (zarowno
    nominalnie, jak i relatywnie) to dla mnie jedna z wiekszych korzysci
    mojej przeprowadzki.

    > Ależ oczywiście, że można, ale uwierz, że nie dla każdego jedzenie stanowi
    > sens życia. Stąd prawdopodobnie zdziwienie jak można_tyle_pieniędzy
    > przepuszczać na samo pożywienie.

    Czemu zaraz sens zycia. Powiedzmy: powazne zainteresowanie. Zaczynam sie
    zastanawiac, w jakiej wysokosci musialyby byc miesieczne wydatki na
    ksiazki, zeby zaszokowac miejscowa ludnosc. :)

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)