PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja

  • 21. Data: 2003-11-18 14:24:23
    Temat: Re: Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > A co do bezmylności. Moją intencją nie było obrażanie Ciebie ale zwrócenie
    > uwagi, że ogłoszenia o prace nie pisze się jak maila do kolegi pomiędzy
    kawą
    > a wyjściem do kibelka. Najpierw należy się zastanowić nad zakresem
    > obowiązków i wymaganiami jakie kandydat powinien spełniać a potem wysłać
    > post na grupę uprzednio go kilkakrotnie przeczytawszy. Zły dzień nie ma tu
    > nic do rzeczy, zawsze można ofertę napisać następnego dnia. I tylko o to
    mi
    > chodziło.
    Masz rację - oferty pracy nigdy nie piszę w sytuacji, jaką przytoczyłeś.
    Natomiast, tak jak pisałem wcześniej, posiadając jakieś doświadczenie
    zawodowe czasem trudno jest ocenić, co jest oczywiste, a co trzeba dokładnie
    opisać ;-)

    I tylko o to mi chodzi ;-)

    Pozdrawiam,
    PiotrG

  • 22. Data: 2003-11-18 14:25:46
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Ok. Skoro jest taka potrzeba, to niech tak będzie. I przedstawiłeś tu w
    > miarę sensowne argumenty.
    > Wrzuciłem na WWW poprawioną wersję FAQ.
    Dzięki, pomimo że to nie moje argumenty "zadziałały"

    Pozdrawiam,
    Piotr Głudkowski

  • 23. Data: 2003-11-18 14:26:07
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Artur <j...@j...pl> wrote:

    > 1. ten dokument (stron) chyba bedzie ujety w jakies znaczniki z
    > kodowaniem, chyba, ze to wersja nieoficjalna

    Fakt. Powinien to być html. Chociaż w sumie jego oficjalne umiejscowienie
    wskazuje na formę tekstową (www.usenet.pl/opisy/)

    > 2. przy uwadze o kodowaniu liter (na stronie) moze warto dac jakis link
    > do pomoc tzn. pomocy o kodowaniu postow w najpopularniejszych
    > czytnikach, niestety poziom wiedzy na temat Internetu uzytkownikow
    > Usnetu jest caly czas na bardzo niskim poziomie i szkoda by bylo, aby
    > przez niewiedze Oferanta moglo przepasc jakies ogloszenie o prace

    Tak. To bardzo dobra uwaga. Zapomniałem ją wpleść w treść. Zaraz poprawię.

    > 3. optowalbym za umieszczeniem tego FAQ (lub linku do niego) w poscie z
    > data np 2005 roku - sam korzystalem z pl.praca.oferowana kilka razy i na
    > pczatku nie mialem pojecia, ze obowiazuje jakies zasady

    Mam nadzieję, że w przeciągu tygodnia uda mi się w końcu uruchomić
    auto-faqa, wtedy nie powinno być tego problemu :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 24. Data: 2003-11-18 14:31:18
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne masz jakąś propozycję takiego 'kreterium', skoro o tym wspominasz?
    > :)
    > Nie - wydaje mi się, że rozwiązanie aktualne jest najlepsze. Nie powoduje
    > ciągłego powtarzania się ogłoszeń, a czas miesiąca jest w miarę ok
    > (aczkolwiek można faktycznie rozważyć skrócenie go do 2 tygodni)

    Powinno się skrócić do 2 tygodni. Efekty ogłoszenia można poznać po ok.
    tygodniu. Jeśli dodamy do tego czas publikacji w prasie ogłoszenia
    korygujące wady poprzedniego wychodzi 2 tygodnie. W przypadku osób
    szukających pracowników do pracy od "zaraz" te dwa tygodnie jakie muszą
    minąć do pełnego miesiąca to strata czasu i pieniędzy.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 25. Data: 2003-11-18 18:44:43
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.

    Składam niniejszym wniosek formalny o usunięcie olewanego zapisu o
    konieczności umieszczenia adresu firmy w tresci - nikt tego nie przestrzega,
    a mimo to został w FAQ umieszczony, albo moze jednak zacząć go przestrzegac?
    PS Cos kodowanie literek polskich mi nie dziala :P na tej FAQ-stronie
    Wojtek

  • 26. Data: 2003-11-18 23:40:27
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    przestrzegac?
    > PS Cos kodowanie literek polskich mi nie dziala :P na tej FAQ-stronie

    Ja uważam, że ten zapis działa, ale nie zawsze. Nasze ogłoszenie zostało
    odrzucone właśnie z tego powodu. Przy okazji dziękuję moderatorowi za
    dbałość i rzetelne odpowiedzi i powiadamianie o powodzie odrzucenia oferty.
    Ja bardzo bym chciała, aby nie pojawiały się oferty od "osób prywatnych" gdy
    dotyczą one stanowisk lub prac w 90% zamawianych przez firmy. Na dodatek z
    mailami na darmowych kontach. Szczególnie oferty wykonania zdalnie sklepu
    internetowego pojawiają się zbyt często i nikt na nie nie odpowiada.
    Przecież sklep nawet w internecie to działalność gospodarcza i osoba
    prywatna go używać nie powinna No chyba, że do zabawy, ale wątpię, aby za
    niego płaciła i miała tak sprecyzowane wymagania. Służy to wywiadowi na
    temat konkurencji a chyba nie taki jest cel istnienia grupy praca oferowana.

    Pozdrawiam

    Alicja

  • 27. Data: 2003-11-19 01:11:19
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Witam.
    > Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.

    Proponuje ponumerowanie tych punktow, ladniej bedzie mozna sie do nich
    odwolywac przy wyjasnianiu niejasnosci autorom postow
    1 musi to być oferta pracy - dla szukających pracy istnieje
    grupa pl.praca.szukana
    2 w temacie (ang. subject) musi być określone miejsce pracy

    itd

    zamiast ponizszego
    "Właściwy adres moderatora znajduje się zawsze w nagłówku X-Moderator
    każdego ogłoszenia pojawiającego się na grupie pl.praca.oferowana."

    proponuje podawac w faq aktualny adres moderatora, poniewaz nie kazdy
    oglaszajacy bedzie umial znalec naglowek i jego zawartosc.

    Jak najbardziej do kazdego nowego oglaszajacego powinien powrocic post z
    linkiem do faq i jednoczesnie faq w tresci

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > --
    > Przemysław Maciuszko

    ---

  • 28. Data: 2003-11-19 06:50:41
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 18 Nov 2003 09:08:53 +0000 (UTC)
    Przemys?aw Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > Witam.
    > Umie?ci?em wst?pn? wersj? nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Prosz? o komentarze i ewentualne uwagi.

    1. sugeruje walnac na poczatek wyjasnienie, co to sa newsy, co to
    znaczy, ze grupa moderowana (nie rozpisywac sie, ale krotko i
    wezlowato).
    2. umiescic linka do netykiety
    3. "musi spelniac nastepujace zalozenia" zastapic "musi spelniac
    nastepujace wymagania"
    4. "w temacie (ang. subject) musi by okrelone miejsce pracy" - tutaj
    zaznaczyc, ze jesli nie ma znaczenia miejsce pracy albo moze to byc
    praca zdalna na caly kraj - zeby takie uwagi TEZ sie znalazly.
    5. przy kodowaniu radze wstawic link do jakiejs strony, ktora wyjasnia
    co to jest to kodowanie i jak go pozyskac (np. link do strony
    ogonkowej).
    6. warto tez zaznaczyc, ze tolerowane sa wersje "polskawe" - bez ogonow,
    a w kodowaniu ISO-latin-1 albo us-ascii
    7. Ogoszenie z dan ofert pracy moe zosta wysane ponownie nie wczeniej
    ni po miesicu - uwazam, ze tydzien w zupelnosci wystarczy, przy czym
    powinien byc wyjatek: dla ogloszen, ktore zostaly odrzucone ze
    wzgledow formalnych, a ktore nadeszly do ciebie ponownie a juz
    poprawione.
    8. adres moderatora powinien byc explicite podany i to zaraz na poczatku
    FAQ.

    No, to narazie tyle mojego.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 29. Data: 2003-11-19 07:17:01
    Od: "Zorro" <p...@p...onet.pl>

    krótka dygresja:
    (dotyczy handlu)

    najpierw jest placyk na którym ludzie handluja
    potem targowisko - bez regul, wolna konkurencja, ten sam towar na wielu
    stoiskach po róznych cenach itd... (nawet gra w 3 karty)

    potem najsilniejsi porozumiewaja sie wstepnie co do regul handlu
    zapewne dalszy krok - powolanie moderatora placu - nadmiar wolnosci prowadzi
    do warcholstwa (skad ja to znam ?)
    koncesje, przepisy, ograniczenia, to wolno a tamtego nie bo nie sprzyja to
    uporzadkowanemu handlowi

    moderator (pracujacy przeciez za darmo) glosno oznajmia: to wy mnie
    chcieliscie bo byl chaos

    coraz wiecej handlarzy zostaje poza ogrodzeniem placu bo np. nie przyszli w
    garniturze, a jeden nawet z trzema stoiskami sie wystawial i to codziennie
    :-D

    a koniec ? taki jak wielu bazarków w stolicy (i pewnie nie tylko) - zamiast
    wolnego handlu - kilkanascie murowanych sklepików, w których mniej wiecej
    ten sam towar, podobne ceny i nudzacy sie w srodku wlasciciele, rozzaleni,
    ze glupi klient poszedl na inny plac albo na stadion

    na koniec na placu zostaje tylko dwadziescia wzorowo uporzadkowanych
    stanowisk, w których króluje i dziala zgodnie z regulami - Wielki Baran
    (BigRam) na przyklad :-D

    pozdrawiam i zycze sukcesów

  • 30. Data: 2003-11-19 08:12:37
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Fotech <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > a mimo to został w FAQ umieszczony, albo moze jednak zacząć go przestrzegac?

    Fakt. Jest to zapis na wpół martwy. Ale zostawiłem go własnie po to aby
    teraz zacząć go bardziej przestrzegać.

    > PS Cos kodowanie literek polskich mi nie dziala :P na tej FAQ-stronie

    To nie strona, a zwykły dokument txt.

    --
    Przemysław Maciuszko