PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia › Re: Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia
  • Data: 2008-04-11 10:26:46
    Temat: Re: Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia
    Od: Carrie <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Kwi, 22:38, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Coś podobnego!!

    Oburzające, prawda? ;)
    Ale to ma jeszcze inny kontekst.Zapytano kiedyś jednego z kierowników,
    dlaczego pracownicy A, B i C nie mogliby wykonywać pewnego zadania
    związanego dosyć ściśle z ich podstawową pracą, tylko to zadanie się
    zleca pracownikom D i E, z obowiązkami których ono nie ma praktycznie
    nic wspólnego. Przykładowo, A, B i C są kierowcami małych samochodów
    dostawczych, zadanie polega na rozładowaniu samochodów, a kierownik
    zleca to zadanie portierom.
    Padła odpowiedź: "Bo A, B i C trzeba byłoby wtedy więcej zapłacić."
    Czyli D i E płacić za dodatkową robotę nie trzeba... Nie pojmuję tej
    logiki i dlatego się zainteresowałam, do czego mają prawo D i E w
    takiej sytuacji.

    > To nie tak, pisałem przecież. Nie napisałem, że kwalifikacje muszą być
    > wystarczajace, tylko że praca ma być z nimi zgodna.
    > Oznacza to, że np. księgowej nie można zlecić pozmywania podłogi, choć z
    > pewnością to potrafi.

    Czyli, podsumowując, jeśli szef się rozpędzi i jednak zleci [ze
    stołka, hehe ;>], to księgowa może odmówić i nie można wobec niej
    wyciągnąć żadnych konsekwencji, czy tak?

    > Art. 29 i art. 94 pkt 1 KP. Nie ma obowiązku przedstawiania zakresu
    > obowiązków w formie pisemnej.
    > Pracownik ma prawo pisemnie się zwrócić do pracodawcy o taką jego formę.
    > Pracodawca może to olać.
    > Mogą być w razie ew. kontrowersji i sporu problemy dowodowe.

    Dzięki wielkie za jasną odpowiedź :)

    > Czemu zaraz tak?
    > Nie lepiej: "W tej sytuacji nie istnieje możliwość abym wykonał(a)
    > proponowane prace. Proszę mnie poinformować w razie zmiany stanowiska, być
    > może będziemy mogli się porozumieć".

    Bardzo ładne, muszę to sobie zanotować ;)

    > Ponadto:
    > - nigdy i pod żadnym pozorem nie dać się zmusić do decydowania w pośpiechu
    > (dobra odpowiedź - muszę się skonsultować z moim prawnikiem).

    Ha, ale szef może mieć lepszego prawnika niż pracownik...

    > - nie dać sie wyprowadzić z równowagi i nie okazać obaw, strachu itp.

    Słusznie.

    > - jak ktoś lepiej oblatany, to jeszcze uda mu się może "szefa" wyprowadzić z
    > równowagi, a to najlepiej przy świadkach. ;))

    Niby można, ale z tego się, za przeproszeniem, smrodek zrobi i chyba
    lepiej takie prowokacje stosować w absolutnej ostateczności.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc, Carrie