PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia › Re: Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia
  • Data: 2008-04-11 12:29:04
    Temat: Re: Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    > Najszybciej masz najnowszą wersję aktu prawnego.
    > Proces wydawniczy w postaci papierowej jednak trwa.

    w google można znaleźć zarówno stare wersja jak i nowe,
    co nie zmienia faktu że mój kodeks papierowy jest nadal aktualny
    (do czasu nowych zmian prawnych )

    widzę ze nasza dyskusja mocno zboczyła z tematu na skutek twoich dywagacji
    na temat interpretacji języka polskiego i języka prawniczego i nie widzę
    sensu się dalej w to zagłębiać

    > No dobra, cierpliwość mi się skończyła.
    > Podstawę prawną tych twierdzeń proszę.
    > Z orzecznictwem, jeśli łaska.

    podstawą obowiązku umieszczania w umowie pracy rodzaju pracy jest KP
    (art.29)
    a co do interpretacji to proszę:

    http://www.pracuj.pl/_files/SF_usdfr.dot
    to wzór umowy pracy (dla jasności, tylko z pozycjami obowiązkowymi,
    wymaganymi przez KP), jak zauwżysz, widnieje tam pozycja stanowiska, oraz
    pozycja rodzaju pracy (skoro pozycje są rozdzielone to oznaczają co innego,
    a nie to samo jak ty to twierdzisz)

    http://www.praca-umowy.jrr.pl/
    Rodzaj pracy to typ czynności składających się na umówioną pracę. Jego
    określenie w umowie o pracę może nastąpić przez wskazanie jednego z
    następujących parametrów:
    -stanowisko pracy lub pełnionej funkcji, jeżeli są one wyodrębniane w
    strukturze
    organizacyjnej zakładu pracy (w jego regulaminie organizacyjnym)
    -wykonywanego przez pracownika zawodu lub posiadanej specjalności
    -opisanie czynności faktycznych objętych zakresem posiadanej
    specjalności
    Określony w umowie rodzaj pracy nie może być jednostronnie zmieniany przez
    pracodawcę poprzez dokonanie korekt w tzw. zakresie czynności obowiązującym
    pracownika.

    (czyli samo stanowisko bez regulaminu nie wystarczy do określenia rodzaju
    pracy)

    http://mojafirma.infor.pl/praca-ubezpieczenia/59567
    Elementami przedmiotowo istotnymi (essentialia negotii) umowy o pracę jest
    rodzaj pracy, wynagrodzenie odpowiadające rodzajowi pracy oraz miejsce
    wykonywania pracy. Brak któregokolwiek z tych elementów powodowałby, że dany
    dokument nie mógłby być uznany za umowę o pracę. Pozostałe postanowienia
    umowy wymienione w art. 29 § 1 k.p. uznawane są za elementy istotne
    dokumentu, które jednak nie są essentialia negotii czynności prawnej, jaką
    jest zawarcie umowy o pracę.

    (co świadczy o tym że ja znam językm polski i rozumiem formułowane w tym
    języku zdania, a więc to co twierdziłem na początku o nieważności takiej
    umowy się potwierdza, o tym że nie jest to umowa o pracę dla jasności)

    Określenie w umowie rodzaju wykonywanej przez pracownika pracy stanowi dla
    pracodawcy ważną informację, na podstawie której może wymagać od pracownika
    wykonywania ściśle określonych czynności. Z kolei pracownik w momencie
    zawierania umowy o pracę ma jasno sprecyzowane wymagania i oczekiwania
    pracodawcy dotyczące jego pracy. Jest zatem oczywiste, że bez tego elementu
    obie strony stosunku pracy znajdowałyby się w bardzo niekorzystnej sytuacji
    z punktu widzenia formalnego - pracownik nie wiedziałby, jaką pracę ma
    wykonywać i za co ponosić odpowiedzialność, a pracodawca nie miałby podstaw,
    aby wymagać od pracownika wykonywania określonych obowiązków.

    wystarczy?

    > Tylko nie próbuj doradzać, bo szkodzisz.

    doradzać każdy może, fakt że prawnikiem nie jestem i nie znam wszystkich
    aktów prawnych kruczków sztuczek, ale co do szkodzenia, to tym terminem
    można określić twoje doradzanie jako próbę zafałszowania faktów:O(