PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie zapłacili pieniędzy...co robić ? › Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
  • Data: 2005-01-05 21:33:10
    Temat: Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gdzieś z głębi "Karmakoma" <k...@g...pl> wypłynęło z pasją:

    > zdecydowalam sie wczesniej na windykacje (suma nie przekracza 5 tys.
    zł),
    > ale po przeczytaniu powyzszych watkow, chyba zastanowie sie nad sadem...
    > moim przypadku wszystko jest jasne, czyste i swietnie udokumentowane.
    takze
    > mysle, ze dowody w sadzie bylyby bardzo dobre, wina jest wylacznie po
    > stronie zamawiajacego, ktory pomimo odebrania dziel nie zaplacil. smutna
    > polska rzeczywistosc...

    Moi się wystraszyli, to faktycznie szczęście :). Ale grunt, żeby sprawiać
    wrażenie zdeterminowanego, tzn. ściągnij sobie z sieci formularz pozwu,
    wypełnij ich danymi, pod tym linkiem do Federacji Konsumentów, który dałem
    wyżej, jest gdzieś przykład wypełnionego pozwu, namierz właściwy sąd i
    napisz im coś takiego: "W związku z nieuiszczeniem należności mam już
    przygotowane wszystkie materiały do złożenia pozwu w sądzie pod
    adresem..., wzywam więc ostatecznie do zapłacenia itp.". Obawiam się, że
    rynek zleceń jest opanowany przez swoisty darwinizm, więc nie można
    sprawiać wrażenia osoby, która pokornie prosi o łaskę, tylko oni mają czuć
    się winni, powiedzmy sobie szczerze, oszustwa.
    Rozprawa w trybie uproszczonym może odbywać się bez udziału stron, trzeba
    chyba złożyć o to wniosek przedtem, ale skonsultuj to z prawnikiem - jeśli
    masz wszystkie papiery czarno na białym, że to ich wina, a oni nie będą
    płacić, wal do sądu.
    Tak w charakterze podsumowania: mam wrażenie, że wiele takich firm żeruje
    na braku asertywności lub niewiedzy prawnej - liczą na to, że będziemy się
    bać "iść do sądu" albo w ogóle na to nie wpadniemy. Jeśli częściej będą
    się spotykać ze "świadomością społeczną" w tym względzie, może sytuacja
    się polepszy :)).

    Pozdro
    Coinneach