PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie uzględnienie zwolnienia lekarskiego

  • 1. Data: 2006-02-03 19:56:27
    Temat: Nie uzględnienie zwolnienia lekarskiego
    Od: PK <k...@g...pl>

    Witajcie,
    mam następującą sytuację. Na początku stycznia miałem zwolnienie
    lekarskie z powodu grupy. Zwolnienie trwało 6 dni (od czwartku do
    wtorku). Zwolnienie dostarczyłem we wtorek czyli w ostatni dzień
    zwolnienia. Zdziwieniem moim było, gdy w obliczeniu wynagrodzenia
    za miesiąc styczeń nie zauważyłem "efektu" zwolnienia lekarskiego.
    Dziś dowiedziałem się, że zwolnienie nadal leży na półce u pracodawcy
    a on o nim zupełnie zapomniał.
    Pytanie:
    1) jakie konsekwencje (a) dla mnie, (b) dla pracodawcy
    wiążą się z tym że zwolnienie leży sobie nadal między półkami?
    2) czy zwolnienie to nadal może zostać uwzględnione przez pracodawcę?
    3) czy pracodawca ma prawo uwzględnić to zwolnienie w wynagrodzeniu
    za luty, czy nie?

    Pozdrawiam
    Przemo K

  • 2. Data: 2006-02-03 20:09:34
    Temat: Re: Nie uzględnienie zwolnienia lekarskiego
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "PK" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ds0chb$pd8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 2) czy zwolnienie to nadal może zostać uwzględnione przez pracodawcę?
    > 3) czy pracodawca ma prawo uwzględnić to zwolnienie w wynagrodzeniu

    Czyli za styczeń dostałeś całą pensję? To lepiej nie przypominaj tego
    pracodawcy, bo zwolnienie lekarskie to 80% pensji, a na dodatek jest to
    okres nieskładkowy dla ZUSu.
    Fakt, pracodawca może teraz wyrównać to, ale tylko w wynagrodzeniu za
    luty - później już nie, chyba, że się zgodzisz.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-02-03 21:43:59
    Od: P Kukawka <k...@g...pl>

    Pewnego dnia 2006-02-03 21:09, Nikiel ;-) wysłał(a) w świat wiadomość:
> [...]
    > Fakt, pracodawca może teraz wyrównać to, ale tylko w wynagrodzeniu za
    > luty - później już nie, chyba, że się zgodzisz.

    Tak, za styczeń dostałem 100% wynagrodzenia. A jak jest z tymi sobotami
    i niedzielami, które wypadają w czasie zwolenienia? Je też się liczy?
    PK

  • 4. Data: 2006-02-03 22:15:13
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > A jak jest z tymi sobotami
    > i niedzielami, które wypadają w czasie zwolenienia? Je też się liczy?
    > PK
    nie, jeśli sobota i niedziela nie jest dla ciebie dniem roboczym
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---