PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile należy się za zwolnienie podczas ciązy?

  • 1. Data: 2006-02-03 13:51:13
    Temat: Ile należy się za zwolnienie podczas ciązy?
    Od: x...@o...pl

    Moja kobieta jest w ciąży, od dwóch miesięcy jest na zwolnieniu lekarskim, jest
    to jej pierwsza praca i nie ma przepracowane nawet roku. Pracuje na podstawie
    umowy o pracę zawartą na czas określony do końca tego roku. Na umowie jako
    zarobek ma wpisaną najniższą krajową. W pierwszym miesiącu zwolnienia dostała z
    zakładu pracy 100% najniższej krajowej netto (na rękę). Teraz powinna dostać od
    ZUSu, niestety minął już miesiąc, ZUS dostał z zakładu pracy wszelkie papierki
    jednak żadnych piędziędzy nie otrzymała. Dzwoniła do ZUSu i powiedzieli jej że
    100% jej się nienależy ponieważ nie ma stażu pracy conajmniej 2 lata i że
    dostanie jakieś grosze, troche sie wkurzyłem i sam zadzwoniłem do ZUSu
    dowiedziałem sie że niby w jej przypadku należy sie 80% podstawy oraz 100% za
    zwolnienie jednak ja tego nierozumiem a pani przez telefon niechciała mi nic
    wiecej powiedzieć raz twierdząc że nie ma czasu a drugi raz że przez telefon nie
    może udzielić takich informacji, nawet niechciała powiedzieć jaka mniej więcej
    będzie to kwota. Czy ktoś może mi powiedziec ile (złotych nie %, bo to mi
    niewiele mówi) mojej kobiecie sie należy?

  • 2. Data: 2006-02-07 20:03:35
    Temat: Re: Ile należy się za zwolnienie podczas ciązy?
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    na moje kaprawe oko tyle co poprzednio (czyli Jej 100 %) choc...przepisy
    ciagle sie zmienaja niestety