PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie robim, bo się narobim › Re: Nie robim, bo się narobim
    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie robim, bo się narobim
    Date: Sat, 8 May 2004 11:32:57 +0000 (UTC)

    libra <l...@o...pl> napisał(a):

    > Niestety nazewnictwo nie zmienia ludzi. Nadal chcą na tacy, nadal im
    > się nie chce rozwijać, szukać, zdobywać nowych kwalifikacji.

    Ilu nie chce, a ilu nie może - nauka jest droga. Z samej pensji żony na
    wszystko nie ma, a dziecko rośnie.

    > A od kiedy to pracodawca ma obowiązek inwestować w kwalifikacje
    > pracownika. Może to zrobić oczywiście, ale nie musi.

    Nie ma obowiązku, wymaga wyuczonych, a większość bezrobotnych nie stać
    na podwyższenie kwalifikacji, a jeżeli to nie w szybkim tempie.
    W kwalifikacje pracownika inwestują najczęściej tylko firmy państwowe,
    ale sektor państwowy jak mówią matematycy: "dąży do zera".

    > I choć czasem narzekam na sytuację to najczęściej zap**** i cieszę się
    > z efektów pracy.

    Ja też przez większość kariery zawodowej zap..... i cieszyłem się z efektów
    pracy. Nie jestem wprawdzie pracoholikiem, ale jestem pasjonatem i robiłem
    najczęściej więcej niż szefowie wymagali.

    > W 99 roku poszukiwałem kogoś kto mógłby stworzyć dla mnie
    > mały programik komputerowy. Nie znalazłem. Kilka ciekawych projektów,
    > które mogłyby ujrzeć światło dzienne leży w szufladzie, ponieważ pierwsze
    > pytanie człowieka (bez względu na wiek) brzmi: ile za to dostanę.
    > Ja jako pierwsze zawsze zadaję: Co mam dla Pana/Pani zrobić i na kiedy.
    > I to wszystko w kraju, który jak piszesz jest pustynią informatyczną.
    Hmm. Tak właściwie, to pierwszeństwo "co i na kiedy", nad "za ile" jest
    dość naturalne :) Dopiero jeżeli wiadomo co i na kiedy, to można liczyć
    za ile. Dlatego też nie rozumiem uporu pracodawców, którzy wyciągają
    z kandydata odpowiedź na pytanie: na ile się ceni, zanim określą zakres
    obowiązków.

    > A ja nie zwykłem nikogo pytać o wiek. Sprawdzam jedynie kwalifikacje
    > kontrahenta/współpracownika.

    Ale większość pracodawców pyta o wiek, z wszystkimi tego konsekwencjami.

    > No i co z tego? Czy mam się przejąć losem bezrobotnych i dawać wszystkim
    > wkoło pieniądze na bilet kolejowy? Nie sądzę.

    Nie o to chodzi. Mobilność jest funkcją możliwości finansowych i sytuacji
    rodzinnej. Pewnych problemów nie przeskoczysz choćbyś pękł, a mało
    skomplikowana telepraca jest najczęściej tylko dla rencistów.

    > Doświadczenie zawodowe, umiejętności interpersonalne nabyte
    > w dotychaczasowym życiu. Umiejętność radzenia sobie w trudnych
    > sytuacjach ,gdzie małolat nie wie albo traci głowę, Zyciowy rozsądek
    > w połączeniu z ciekawością nowinek i chęcią rozwijania się.
    > Można jeszcze wiele wymienić.

    To akurat posiadam, ale sądząc po powodzeniu w szukaniu pracy,
    dla większości pracodawców są ważniejsze konkretne nabyte umiejętności
    i osiągnięcia (np. "portfolio grubości wielotomowej encyklopedii")
    oraz wiek 40-

    Pozdrawiam
    Marek